Babinet.cz  /  Magazín  /  Život a vztahy  /  Jarní únava je tu - lidé kupují ovoce a zeleninu pětkrát do týdne

Jarní únava je tu - lidé kupují ovoce a zeleninu pětkrát do týdne

Redakce Babinet

Více než polovina Čechů si stěžuje na jarní únavu. Oblíbeným receptem, jak s ní bojovat, je zvýšená konzumace ovoce a zeleniny.

Lidé ji nakupují velmi často, nejraději pak v supermarketech nebo hypermarketech. Vyplynulo to z průzkumu, který mezi svými 1000 zákazníky provedla společnost AHOLD Czech Republic.

Jarní únavě se Češi brání dostatečný spánkem, aktivním či pasivním odpočinkem a především zvýšenou konzumací ovoce a zeleniny. „Právě k dostatečnému přísunu vitamínů a energie se také obrací největší počet obyvatel. Celkem 36 % z nich potvrzuje, že tento způsob je pro ně tím nejlepším prostředkem, jak se únavy zbavit a dostat se opět do dobré kondice,“ říká Lenka Rogerová ze společnosti AHOLD Czech Republic. Dalších 30 % lidí preferuje zvýšené množství spánku, čtvrtina se pak raději věnuje aktivnímu sportování. Za dobré prostředky pro opětovné nastartování organismu Češi považují také relaxační programy, návštěvy sauny či masáže.

V oblíbenosti vedou supermarkety

Pro zeleninu a ovoce zákazníci nejčastěji chodí do supermarketů. Těm dávají přednost více než dvě pětiny nakupujících. O něco méně, přibližně 37 % z nich pak preferuje hypermarkety. Nákup ve specializovaných obchodech Ovoce a zelenina upřednostňuje dle výzkumu již výrazně menší procento Čechů. Jedná se o přibližně každého osmého člověka. V těsném odstupu se pak drží tržiště či stánkoví prodejci – fandí jim zhruba každý desátý.

Studie ukázala, že lidé oceňují širokou nabídku ovoce a zeleniny a žádný z jejich druhů nemají výrazně oblíbený. Tradičně velký zájem je o jablka a pomeranče, hned po nich přicházejí na řadu banány a rajčata. „Žádné z druhů ovoce či zeleniny nemá své místo v nákupním košíku jisté,“ potvrzuje Rogerová.

V rámci výzkumu společnost AHOLD Czech Republic také zjišťovala, jak často zákazníci ovoce a zeleninu konzumují. Výsledky by jistě potěšily nejednoho lékaře. Tři lidi ze čtyř jedí ovoce a zeleninu alespoň pětkrát týdně. Naopak pouhých 6 % rodin ji má na talířích jen výjimečně.

Motivem, který zákazníky v prodejně přiměje sáhnout po zdravých plodech, je ve většině případů široká nabídka kvalitního zboží. Snížená cena je pak dostatečným důvodem pro zhruba třetinu Čechů.

Vaše názory

Vaše názory (pro vložení komentáře se prosím přihlaste)

Další z magazínu

Náš tip
  • Procvičte nejen pravopisná cvičení, diktáty, ale i kvízy, časté chyby, doplňovačky a vše, co pomůže ve výuce Vám nebo dětem na webu pravopisne.cz