Babinet.cz  /  Magazín  /  Zdraví  /  Erektilní dysfunkce: Reklama ovlivňuje sexuální život?

Erektilní dysfunkce: Reklama ovlivňuje sexuální život?

Redakce Babinet

Z průzkumu, který provedla společnost Pfizer mezi lékárníky, vyplynulo, že lékárny prodávají v průměru 2 až 4 balení volně prodejných preparátů na zlepšení erektilní dysfunkce za týden. Kupují je nejčastěji muži ve věku 47 – 60 let, jsou zde však i extrémy jako 20 či 80 let.

Nákup a výběr volně prodejného preparátu je nejvíce ovlivněn reklamou, jako součást „life style“. U nákupu přitom respondenti nejčastěji zmiňují Viagru. Ta je však na lékařský předpis, žádnou reklamu nemá a podle zákona mít ani nemůže. Nechat si tento lék předepsat od lékaře se však pacienti mnohdy stydí. A přitom zrovna erektilní dysfunkce může signalizovat vážnější onemocnění, jako je např. cukrovka nebo vysoký krevní tlak.

Důvody k nákupu jsou podle lékárníků dva rovnocenné. Zlepšení zážitků při sexu a patologická erektilní dysfunkce. Tu však tyto potravinové doplňky nemusí 100% vyřešit. Pocit anonymity a snadné dostupnosti, kvůli kterým tyto potravinové náhražky léků kupují, tak často jejich problém nevyřeší.

Vyšší věk s sebou nese zdravotní specifika daná mimo jiné úbytkem pohlavních hormonů. To se samozřejmě týká obou pohlaví. I u mužů tak můžeme hovořit o zdravotních problémech spojených s „mužským přechodem“ - andropauzou („The Aging Male“).

Zatímco většina padesátnic na sobě projevy přechodu pozoruje - nejčastěji ve formě návalů horka, pocení, nespavosti a také psychických potíží, jako jsou zvýšená nervozita či podrážděnost, muži v přechodu nejčastěji trpí poruchami erekce. Na rozdíl od žen však naprostá většina mužů o existenci mužského přechodu neví. Neví tedy ani, že porucha erekce je i v tomto věku snadno léčitelná. Porucha erekce - erektilní dysfunkce - ovlivňuje nejen kvalitu sexuálního života, ale i mužskou psychiku. Postižení muži pak trpí sníženým sebehodnocením, podléhají pocitům viny, úzkosti, strachu z pokusu o styk, obavám ze ztráty partnerky a depresi a zbytečně předčasně rezignují na sexuální život.

S tím ostře kontrastuje skutečnost, že jen 10% mužů vyhledá lékařskou pomoc. Většina spíše experimentuje s potravinovými doplňky či afrodisiaky a když se kýžený účinek zákonitě nedostaví, definitivně na sex rezignují. Moderní léky jsou přitom účinné u většiny mužů.

Jaké je tedy řešení? Snad nejdůležitějším momentem je, aby muž sebral odvahu, nemlčel, nerezignoval na sex a vyhledal lékaře. Lékař pak navrhne nejvhodnější způsob léčby s ohledem na celkovou diagnózu pacienta.Není totiž žádná ostuda, když část těla nefunguje, jak má. Když slábne zrak, málokdo se zdráhá jít k očnímu lékaři pro brýle.

Vaše názory

Vaše názory (pro vložení komentáře se prosím přihlaste)

Další z magazínu

Náš tip
  • Procvičte nejen pravopisná cvičení, diktáty, ale i kvízy, časté chyby, doplňovačky a vše, co pomůže ve výuce Vám nebo dětem na webu pravopisne.cz