Babinet.cz  /  Magazín  /  Zdraví  /  Jak spalovat tuky rychleji a netrpět při tom

Jak spalovat tuky rychleji a netrpět při tom

29.1.2022 - redakce Babinet.cz

Je úplně jedno, zda se na vás přes svátky nějaké to kilo nalepilo nebo ne. Důležité je, abyste se ve svém vlastním těle cítili dobře. Pokud by to chtělo menší změnu, přinášíme užitečné tipy, jak spalovat tuky rychleji a netrpět při tom.

fotografie: Pexels

První a základní doporučení je: následující tipy skutečně fungují, ale měly by se stát způsobem života, nikoli chvilkovou záležitostí. Stačí radu proměnit ve zvyk a zbytek půjde (skoro) sám.

Jezte, opravdu jezte!

Potřebujete minimálně snídani, oběd a večeři. Ještě lepší je, pokud máte i dopolední a odpolední svačinu. Případně i druhou večeři, pokud chodíte spát pozdě. Pravidelný příjem potravy udržuje metabolismus v chodu, a to je velmi důležité pro spalování tuků.

Samozřejmě, že při pravidelném jídle nepotřebujete obrovské porce, kterým se naopak vyhněte. A někdy si můžete dovolit i zhřešit – dopřát si sladkost či mastnější maso. Člověk je všežravec, a pokud je od každého trochu, jeho organismus si s tím dokáže hravě poradit. Naopak, čím více si něco odpíráme, tím více toho sníme v okamžiku, kdy si již nezvládneme odříkat.

Dodržujte pitný režim

V první řadě vodu. Z vodovodu nebo mineralizovanou, ideálně bez bublinek nebo jen s malým množstvím. Čím více bublin, tím kyselejší prostředí se vytváří, což neprospívá ani zubům, ani trávení.

Určitě není třeba zmiňovat, že slazené nápoje obsahují opravdu hodně cukru, který je při udržování hmotnosti a kondice užitečný asi jako plavky Eskymákovi. Čaj a káva jsou vhodné nápoje. I kvůli kofeinu.

Kofein náš každodenní

Ačkoli vědecké studie opakovaně potvrdily zdravotní přínosy kávy, řeči o nebezpečné závislosti na kofeinu neutichají. Není se čeho bát, pokud nepijete kávu na hektolitry a na lačný žaludek.

Naopak, využijte potenciál kofeinu na maximum, aby pomohl při odbourávání tuku. "Kofein se do kávy uvolňuje jako jedna z posledních látek, takže pokud si chcete dopřát pořádný kofeinový booster, dejte si místo malého espressa kávu, která se déle filtrovala, například lungo nebo za studena filtrovanou káva, doporučuje znalkyně kávy a baristka Monika Matúšová z pražírny Zlaté Zrnko.

Kofein si sám od sebe s tukem neporadí, ale pomáhá udržovat metabolismus v chodu, a to je pro neukládání a odbourávání lipidů důležité. "Stimulační účinek kofeinu lze také využít při sportovní aktivitě. Není náhoda, že sportovci dávají před tréninkem zelený čaj nebo šálek kávy," říká M. Matúšová.

Nastartujte metabolismus svižnou chůzí

Dokud je kalorický příjem vyšší než výdaj, s tukem na těle to věru pohne, ale opačným směrem. Zároveň však platí, že to není třeba přehánět ani se sportem. Během intenzivní kardio aktivity se člověk jistě zpotí, což není špatné, posiluje si tím i srdce a může zvýšit kapacitu plic, ale tělo využívá hlavně cukry. Tukových zásob se téměř nedotkne.

Naopak, ty se spalují při pomalejší, ale delší pohybové aktivitě, jako je rychlá chůze nebo pomalý běh. Důležitá je hlavně pravidelnost. Zní to docela dobře, ne, dejte si snídani, pak šálek milované kávy a vyrazte svižným tempem na pěknou, řekněme, 40minutovou procházku. Potěší tělo i ducha a ukládání tuků se eliminuje.

 

zdroj: redakce

Vaše názory

Vaše názory (pro vložení komentáře se prosím přihlaste)

Vložit komentář

Další z magazínu

Náš tip