Babinet.cz  /  Magazín  /  Zdraví  /  All inclusive na dovolené zvyšuje šanci na přibrání a přejídání se. Držte se několika zásad

All inclusive na dovolené zvyšuje šanci na přibrání a přejídání se. Držte se několika zásad

28.6.2021 - redakce Babinet.cz

V první řadě je třeba si uvědomit, že jezdíme na dovolené za oddychem, relaxem, poznáváním nových míst. V poslední době je však trendem, vybírat si hotel, či destinaci i podle nabídky pokrmů a nápojů. Hotely nabízí možnosti občerstvení skoro 24 hodin denně, a proto je pro nás velkým lákadlem vždy si něco zobnout, něčím se občerstvit, a tak si zvyšuje šanci na přibrání a přejídání se. Má to však i výhodu. Svoje jídlo si můžeme vybrat ze široké palety pokrmů.

fotografie: Pixabay

„Nakolik se k tomu postavíme zodpovědně je už na nás samotných. Určitě bychom z nabídky měli volit jídla, která u nás nejsou běžně dostupná. Například mořské ryby, široký výběr zeleniny nebo zralého ovoce. Pokud si chceme dopřát i nějakou sladkost ve formě koláčku, či zmrzliny po obědě, počítejme s tím už při nabírání hlavního jídla. Upřednostnit bychom proto měli víc zeleniny a méně sacharidových příloh. Pozor bychom si měli dát na různé slazené nápoje a volit raději čistou vodu. Pozor si musíme dávat i při míchaných nápojích, ať už nealko, tak i alko drincích, ze kterých přijímáme velké množství cukrů a prázdných kalorií. Samozřejmě i na dovolené bychom měli zapojit pohybovou aktivitu, čím budeme aktivnější, tím víc kalorií organismus spálí a tím víc jídla bez výčitek si můžeme dopřát,“ radí odbornice na vědeckou výživu a certifikovaná výživová poradkyně Mgr. Lucie Vyskočilová, MBA.

Zdravé potraviny jsou základ

Ve vedrech je důležité dodržovat hlavně hygienu při výrobě potravin. Jakkoli je léto obdobím dovolených, časem, kdy lidé cestují do jižních přímořských a exotických destinací, je důležité z hlediska prevence onemocnění z potravin dodržovat určité zásady.

Mezi hlavní zásady patří:

  • vyhýbat se (alespoň zpočátku) syrové zelenině, salátům a ovoci, které se nedá loupat - jíst jen ovoce a zeleninu v slupce a po čištění a mytí,

  • pít jen pitnou vodu, nepít vodu z jiných zdrojů (zjistit si před vycestováním, zda je v dané zemi pitná voda z vodovodu, pokud ne, nepoužívat ji na pití, vaření, ani na čištění zubů a používat pro tyto účely jen balenou pitnou vodu),

  • led do nápojů používat jen pokud máme jistotu, z jaké vody je vyrobený,

  • nekonzumovat pokrmy masové a vaječné nedostatečně tepelně upravené, a naopak konzumovat ty, které jsou skladované při správných teplotách,

  • nedoporučuje se konzumovat jídla příliš odlišná od naší stravy, protože se mohou vyskytnout trávicí těžkosti,

  • nedoporučuje se konzumovat jídla připravovaná na místních tržištích, vývařovnách, kde úroveň hygieny přípravy pokrmů bývá nižší.

 

zdroj: Výživová poradna Nutrifood

Vaše názory

Vaše názory (pro vložení komentáře se prosím přihlaste)

Vložit komentář

Další z magazínu

Náš tip