Babinet.cz  /  Magazín  /  Zdraví  /  Banánová dieta pomůže s kily i překyselením organismu. Drží se ale pouhých pět dnů

Banánová dieta pomůže s kily i překyselením organismu. Drží se ale pouhých pět dnů

24.5.2021 - redakce Babinet.cz

Mýty o tom, že banány způsobují nadváhu nejsou opodstatněné. Dokonce jsou charakteristické nízkým obsahem tuku. Přesto si mnoho z nás stále ještě myslí, že se po banánech tloustne. Samozřejmě jako kterákoliv jiná potrava i ony mohou být příčinou nadváhy, pokud energie v nich obsažená (kalorie) přesáhne denní potřebu našeho těla. Pravdou je, že výživné žluté ovoce nás skvěle zasytí, a to hlavně díky vysoké hladině sacharidů. Banánová dieta spadá do skupiny krátkodobých diet. Drží se pouhých pět dnů, během nichž můžete zhubnout až 2 kilogramy. Zkusit jí mohou ženy i muži.

fotografie: Freepik

Průměrný příjem kalorií se u zdravé a vyvážené stravy pohybuje mezi 2000 a 2500 kaloriemi za den. Jeden středně velký banán má energetickou hodnotu méně než 110 kalorií. Nemáme tedy žádný důvod vynechávat banány z pravidelného jídelníčku, ani když banány spolu s hroznovým vínem patří k nejsladším druhům ovoce. Zároveň jsou ale banány bohatším zdrojem energie, vitamínů, minerálů a sacharidů než kterékoliv jiné ovoce.

Každá z nás má spoustu důvodů, proč vyzkoušet banánovou dietu, a získat díky ní postavu postavu, po které toužíme. Jeden středně velký banán obsahuje pouze 0,4 g tuku a 16 g sacharidů, a proto je skvělý pro redukci tělesné hmotnosti. Neobsahuje téměř žádný tuk a báječně nás zasytí. Jeden banán obsahuje půl gramu tuku, což je současně asi 80x méně tuku než má průměrný hamburger. Velký banán o délce cca 23 cm obsahuje asi 602 mg sodíku, 2 g proteinu, 4 g vlákniny a pouze 140 kalorií.

Tělo zdravého člověka tvoří ze 70 procent zásady a ze 30 procent kyseliny. Banán je králem v odkyselení. Obsahuje velkou zásobu zásaditých látek a proto vyrovnává překyselení organismu. Pokud jíme pravidelně banány, mají pozitivní vliv na naše emoce. Podporují lidskou sexualitu. Stopové prvky v banánech, jako je zinek, draslík, mangan, molybden a různé rostlinné hormony jsou zdrojem čisté erotické energie.

Jestliže se rozhodnete pro banánovou dietu, bude to opravdu zábava, protože si vyzkoušíte, na jaké způsoby lze banán konzumovat. I když nejvděčnější pro vás asi zůstane klasický oloupaný banán. Nebojte se dopřát si ho k snídani, ale i k obědu, ke svačině si dejte jeho sušenou verzi a jako večeři můžete servírovat banán zalitý vanilkovým pudinkem. Další den si k snídani můžete udělat banánové frapé, k svačině smíchat banán s ananasem a zalít medem, k večeři může banán netradičně podusit a podávat a rybou. Vyzkoušejte také banán s lískovými oříšky přelitý jogurtem, banán obložený šunkou, banán s džemem nebo banán s vínem a rozinkami. Pozor, během diety nezapomínejte na dostaečný pitný režim a pohyb - alespoň dodržujte hodně chůže a odepřete si výtahy.

Banánová dieta se doporučuje také při překyselení organismu, protože díky banánům se budete po fyzické i psychické stránce cítit dobře.

napsala RŘ

zdroj: doformy.cz

Vaše názory

Vaše názory (pro vložení komentáře se prosím přihlaste)

Vložit komentář

Další z magazínu

Náš tip