Babinet.cz  /  Magazín  /  Kultura  /  Filmová recenze: Annabelle

Filmová recenze: Annabelle

1.11.2014 - redakce Babinet.cz

Bojíte se rádi? A máte rádi panenky? Pokud jste na obě otázky odpověděli „ano“, tak právě teď je pro vás v kině Annabelle - film, který budete milovat. A možná ještě jedna otázka. Máte rádi kvalitní, neotřelý horor? Ano? V tom případě možná setkání s touto nepříjemnou panenkou vynechejte. Je však i pro ty, kteří se chtějí pouze pobavit a neřešit možné nesmysly ve scénáři, či slabší herecké výkony?

Víte, začíná to vlastně klasicky. Šťastný manželský pár čeká svého prvního potomka, mají krásný dům i spokojený život. On je doktor, ona žena v domácnosti. A ještě do toho všeho krásně zařízený dětský pokojíček, do kterého se v podobě dárku od manžela dostane i velmi odpudivá a obrovská panenka. Žena má obrovskou radost a ihned pannu vystaví na přední místo v místnosti. Jasně. Bohužel jak to tak bývá, i všechno hezké jednou končí. Manželům zrovna ve chvíli, kdy se do jejich domu v noci dostane šílený pár muže a ženy a na příkladnou rodinku zaútočí. Naštěstí policie včas zasáhne a útočníky zneškodní. Vlastně pouze mužskou část atentátníků; žena, která útočila, si sáhne život sama a její krev se dostane do panenky. Od té doby začne být pobyt v domě nesnesitelný a manželé se rozhodnou změnit domov. Hádejte, koho si vezmou sebou?

Abych nebyl úplný hnidopich, samotná panenka se do nového domova dostane při stěhování sama. A jede se od nuly. Klišé střídá klišé a předvídatelnost filmu začne být až nebezpečně vysoká. Jenže! Ať chcete nebo ne, bát se opravdu budete. Některé scény jsou opravdu, ale opravdu strašidelné. I když jasně víte, co se stane. Především práce se zvuky se v některých momentech velmi povedla. Skvělá je i samotná panna, která je opravdu nepříjemná. Ačkoliv sama slouží pouze jako prostředek pro všechny možné duchy, ďábly a podobnou havěť, při dlouhých kamerových nájezdech na její obličej se opravdu nebudete cítit příjemně.

Chcete se pobavit, nechat vylekat, ale zároveň si nechcete dělat hlavu s díry ve scénáři (nebo opravdu hloupým koncem)? Pak vás Annabelle rozhodně neurazí. Pokud jste však „odkojeni“ filmy jako Satan přichází, Vymítač ďábla či Rosemary má děťátko – nechoďte.  Jako filmová „jednohubka“ je to ale ucházející.

USA 2014

Režie: John R. Leonetti

Hrají: Annabelle Wallis, Alfred Woodard, Eric Ladin, Tony Amendola, Michelle Romano a další