Babinet.cz  /  Magazín  /  Kultura  /  Filmová recenze: Let´s Dance: All In

Filmová recenze: Let´s Dance: All In

31.8.2014 - redakce Babinet.cz

Není nad zdravý pohyb a nad radost z pohybu za zvuku hudby, kterou milujete. Tanec, pohyb, hudba - co více si přát? Endorfiny stříkají na všechny světové strany, každá buňka našeho těla oslavuje radost ze života. Těmito větami se dá výstižně a stručně charakterizovat nový snímek režisérky Trish Sie Let´s Dance: All In.

Hodně lidí miluje tanec a příliš mnoho se jich tancem živí, nebo alespoň touží se jím živit. Je více než náročné obstát při tanečních konkursech a získat roli či roličku v reklamě či v tanečních show. Tanečníci přicházejí ze špinavé ulice do sálů a věří, že právě jim vyhraný konkurs změní život. Někomu se to podaří lépe, někomu hůře. Hodně z nich odchází s velkým zklamáním a často i nechutí přihlašovat se do dalšího konkurzu a opět doufat, že bude mezi vybranými.

Let´s Dance: All In je již pátým pokračováním filmové série Let´s Dance s až fatálním podtitulem "All In". Opět se setkáváme s tanečními hvězdami z předchozích dílů. Gro celého příběhu představuje taneční souboj v Las Vegas, který může všem zúčastněným změnit život doslova a do písmene.

Ryan Guzman v jedné z hlavních rolí je profesionálním tanečníkem Seanem Asa, který se z ulic rodného Miami vydává do Hollywoodu. Touží  "nejenom" po slávě a bohatství, ale hlavně po splacení hromadících se dluhů a jistotě zaměstnání. Kočování z jednoho castingu na druhý je jednoduše řečeno - otrava. Podaří se mu dát dohromady novou taneční skupinu, jelikož ta předchozí má už tak akorát dost neúspěchů v rámci nekonečného hledání práce na tanečním parketu. Sean se v rámci své nové taneční skupiny seznamuje s Andie /Briana Evigan/, jež je nejméně tak tvrdohlavá a sebejistá jako on. Dochází k úsměvnému střetu dvou lidí, kteří si jsou hodně podobní, od začátku to mezi nimi jiskří, ale jejich ego a zřejmě i předchozí zkušenosti na poli partnerských vztahů, je nějakou dobu udržují více v opozici než v lásce a spolupráci.

Nejkrásnější na celém novém filmu režisérky Trish Sie je tanec a lidé, kteří ho milují a žijí. Žijí svůj talent a jejich nadšení je nakažlivé. Zároveň jde o edukační film napovídající, že peníze a sláva jsou polní tráva. Což však neznamená, že peníze se mají odsuzovat, ale prostě nejsou prostředkem, za který si můžeme vše koupit. Možná předchozí věta zní jako mnohokrát ohrané klišé, ale tak to prostě je. Pracovní střety jak na poli tanečním, tak soukromém dovedou Seana k uvědomění, že láska, rodina, týmová spolupráce a harmonické mezilidské vztahy jsou nade vše. Přes ně vlak nejede.

Let´s Dance: All In vřele všem doporučuji. Hlavně vám, kteří milujete život v pohybu, tanec, hudbu a inspirativní příběhy. Nejde o nic obzvlášť složitého či těžce intelektuálního, a zřejmě i proto se řadí ke snímkům, u nichž si také báječně odpočinete a pročistíte si hlavu. Přeji vám příjemný divácký zážitek.

USA – 2014

Žánr: romantický, taneční, hudební

Režie: Trish Sie