V současné době je běžnou záležitostí nakupovat vše po síti či telefonu. Počítače, kosmetiku, mobily, dovolenou... Ale už jste vyzkoušeli objednat si třeba sedačku nebo komodu do obýváku? a speciálně pro ženy je otevřen nový inetrnetový obchod. „E-shopů s nábytkem zde již několik je. Ale žádný, který by byl speciálně pro ženy – ať už svým sortimentem, vzhledem, navigací nebo texty,“ vysvětluje jednatel společnosti Kamil Hanáček zaměření e-shopu.
Přitom ženy v roce 2003 udělaly v USA podle výzkumu BizRate 68 % všech on-line nákupů.
„Na internetu je v oblasti nábytku zatím velmi malá a slabá konkurence. Potenciál je naopak obrovský. Stále více lidí používá internet a stále více na něm nakupuje,“ objasňuje Hanáček, proč otevřel e-shop zrovna s nábytkem. E-shop najdete na adrese www.sednisi.cz Konkurence se rozhodně nebojí: „Mezi naše přednosti patří možnost vidět, jak vybraný nábytek zapadne do vašeho interiéru, on-line splátky, osobní přístup, trojrozměrné modely, přehledný a moderní design stránek, jednoduchý nákup nebo možnost zaplatit kartou. Jsme schopni navrhnout a nechat vyrobit nábytek i přímo na míru dle přání zákazníka,“ předkládá výčet výhod.
V internetovém obchodě sednisi.cz zájemkyně najdou mnohem pestřejší výběr než v jakémkoli kamenném obchodě. Počet položek dnes dosahuje čísla 700 – barevné, typové a funkční varianty v tom nepočítaje. A stále se rozšiřuje. Internetový obchod chce být i dobrým rádcem. Web sednisi.cz obsahuje informace o zdraví týkající se nábytku a ergonomie. „Každý týden přinášíme zajímavé a užitečné články týkající se nábytku a moderního bydlení,“ informuje Hanáček.
Uvidíte, jak bude nábytek vypadat ve vašem interiéru
Architekti připraví všem zájemkyním trojrozměrnou vizualizaci jejich představ. Zájemkyně pošle náčrt nebo fotografii interiéru, do kterého si přeje zasadit konkrétní nábytek. Architekt sednisi.cz jí následně pošle počítačovou simulaci (obrázek), jak bude daný kus nábytku u ní doma vypadat. Názorná ukázka je na ZDE. Služba je zdarma při objednání nad 15 000 Kč. U nižších objednávek se zpoplatňuje částkou 350 Kč.
Zákaznice mohou využít i další služby architekta - od drobných úprav či doplňků až po kompletní návrh interiéru. sednisi.cz rovněž nabízí možnost výroby atypického nábytku na zakázku.
Nízké ceny a doprava po celé ČR zdarma
„Díky širokému sortimentu výrobků si u nás vybere každý. Široký sortiment našich výrobky jsme rozdělili do čtyř cenových kategorií – od levných až po exkluzivní. Nákup se tak stává rychlý, přehledný a vybere si opravdu každý,“ vysvětluje Hanáček. Obchod garantuje dopravu po celé CR zdarma – bez jakéhokoli omezení. „Nízkých cen jsme dosáhli vyladěním obchodních a provozních procesů – a také na tom nechceme vydělat miliony,“ představuje Hanáček vizi svého obchodu.
Mohou v internetovém obchodě sednisi.cz nakupovat i muži? „Ale samozřejmě,“ říká Kamil Hanáček. „Dokonce bych jim to doporučoval - chtějí-li nakoupit nábytek, který se bude ženám líbit.“
Ženy přestávají brouzdat po obchodech a brouzdají po e-shopech
Podle výzkumu BizRate ve čtvrtém čtvrtletí 2003 udělali ženy ve Spojených státech 68 % veškerých nákupů. V roce 2002 přitom učinili „jenom“ 55 % všech nákupů na americkém internetu. Naproti tomu podle zprávy Evropské komise používá internet jen 39 % žen (a 48 % mužů). V nových členských zemích jsou tyto poměry jenom 20% a 27%. Přitom podle studie eMarketer tvořily ženy jenom 51,6 % všech uživatelů na americkém internetu. Vládnou však většími rozpočty a nakupují častěji.
Ženy jsou v práci zodpovědnější než muži
Joanna Stoner, zakladatelka internetového obchodu se společenskými šaty Edressme.com, řekla magazínu Cotton Incorporated, že největší návštěvnost jejich e-obchodu je brzo ráno a v době oběda. „Předpokládáme, že když k nám ženy přijdou, je to v době, kterou v práci považují za soukromou část. To ukazuje na velkou odpovědnost, s jakou ženy přistupují k práci.“
Ženy podle Cotton Incorporated’s Lifestyle Monitor™ procházejí internetové obchody s oblečením v 75,3% doma, 15,8% jich prochází e-shopy doma i v práci a jenom 5,8% výhradně v práci.
Kamenné obchody hlásí pokles doby, kterou nich ženy stráví
Podle stejného zdroje strávily ženy v USA v prvním čtvrtletí brouzdáním v internetových obchodech s oblečením v průměru 92,7 minuty měsíčně, v porovnáním s 74,2 minutami před rokem. Oproti tomu, doba strávená v kamenných obchodech s oblečením poklesla ze 112 minut měsíčně na 102,4 minut.
Jaký je důvod? „Ženy milují předběžné procházení obchodů a své průzkumy dělají on-line,“ svěřil se magazínu Cotton Incorporated Lee Antonio, tiskový mluvčí obchodního řetězce Sears. „Víme, že když přijdou do obchodů Sears pro něco pro své děti nebo do svých domovů, chtějí se také podívat do oddělení oblečení a vzít si něco, co před tím viděly on-line. Web je forma vzdělávání. Fyzické kusy v obchodě pak nabízí potvrzení tohoto vzdělávání.“
Podle Ellen Tolley Davis z americké Národní nadace obchodníků ženy využívají internet proto, že na stránkách internetových obchodů mohou najít mnohem větší výběr barev a velikostí než v jakémkoli kamenném obchodě.
A jeden paradox na závěr: podle studie America Online ze srpna a září 2004 muži vyhledávají slevy na internetu jednatřicetkrát do měsíce. Ženy jenom dvaadvacetkrát.
Vaše názory
Také jsem dlouho přemýšlela zda nakoupit nábytek přes internet. Přečetla jsem si dost recenzí, informovala jsem se na facebooku. Nakonec jsem koupila celou kolekci Poprad z masivu na http://www.nabytek-jeko.cz/. A dobře jsem udělala. Nábytek je krásný, bytelný. Z dopravou vše OK, domluva byla přes telefon také OK.
Pro vložení komentáře se prosím přihlašte nebo zaregistrujte.