Babinet.cz  /  Magazín  /  Život a vztahy  /  Symbolem léta už není jen pivo!

Symbolem léta už není jen pivo!

Redakce Babinet

Opravdovým hitem léta jsou nápoje v nových příchutích. Vede černý rybíz a borůvka.

Neotřesitelná pozice piva jako hlavního symbolu léta již není zdaleka tak pevná. Na paty mu šlapou míchané nápoje. Pivo však společně s vodou zůstává mezi Čechy i nadále nejoblíbenějším nápojem na zahnání žízně. Vyplynulo to z nejnovějšího průzkumu mezi více než 500 zákazníky prodejen Albert provedeného na konci června. Průzkum také odhalil, že si Češi v létě dopřávají netradičnost, více pijí víno a při výběru nealkoholických nápojů svádí tuhý boj mezi svou aktuální chutí a dlouhodobou oblíbeností.

S přicházejícím létem strmě stoupá i spotřeba osvěžujících nápojů. „S počátkem léta zaznamenáváme nárůst v prodeji nealkoholických nápojů přibližně o 17 %. Češi velmi rádi ochutnávají a oblíbili si i novinky. Letošními hity jsou zatím příchutě borůvková, bezinková a černý rybíz. Z tradičních jednoznačně vedou nápoje s příchutí citrónu,“ říká Igor Suchánek, ředitel oddělení nákupu trvanlivých potravin maloobchodní sítě prodejen Albert.

Žízeň hasí pivo a voda

Do preferencí zasahují nejen chutě spotřebitelů, ale zároveň i současné trendy. Těm vychází vstříc i samotní obchodníci. „Po celé léto chystáme řadu akčních nabídek například u vína a piva. A to především s ohledem na stále rostoucí oblibu grilování a tradičního letního posezení s přáteli u dobrého pití. Naši zákazníci v létě častěji kupují výhodná „party“ balení a využívají možnost k zakoupeným výrobkům získat další zdarma,“ dodává Suchánek.

Příznivci piva zůstávají národnímu nápoji v létě věrní. Průzkum ukázal, že společně s vodou ho nejvíce Čechů preferuje na zahnání žízně. Pivo si oblíbil každý třetí Čech a vodu přibližně čtyři z deseti oslovených respondentů. „Pivo má u spotřebitelů stále své pevné místo. Češi však častěji preferují regionální značky a mají rádi novinky, které dokáží zaujmout například novým balením, které je speciálně určené pro různé příležitosti,“ prozrazuje Suchánek.

Nové chutě lákají

Léto a dovolené však přímo lákají k ochutnávání nápojů, které si Češi během roku nedopřejí. V průzkumu to potvrdilo bezmála 74 % dotazovaných. Chtějí si maximálně užít pohodu dovolené. „Češi se také častěji začínají obracet k vínům a dokáží ocenit jejich chuť. Prodej vína roste opravdu raketově. V průběhu roku jsme také významně rozšířili jejich nabídku. Kvalitní vína jsou tak ještě dostupnější. Největší růst zájmu zaznamenáváme u chilských vín a obecně mají řadu příznivců růžová vína,“ dává tip pro letní osvěžení Suchánek.

Pro Čechy se častěji stávají symbolem léta osvěžující míchané nápoje. Ty se v průzkumu dostaly na první příčku těsně před pivo. Léto má s nimi spojené téměř čtvrtina z respondentů. Díky pravidelným zahraničním dovoleným se koktejly zabydlují i v České republice. „Doba, kdy zákazníci v létě kupovali výhradně tradiční druhy alkoholických nápojů, je minulostí. Své příznivce si velmi rychle získalo například mojito,“ říká Suchánek.

Průzkum ukázal, že při výběru nealkoholických nápojů u Čechů rozhoduje velmi často dlouhodobá preference. A co je může zlákat ke změně? „Ještě daleko více je může při výběru ovlivnit jejich aktuální chuť, což potvrdila více než třetina respondentů,“ dodává Suchánek.

Vaše názory

Vaše názory (pro vložení komentáře se prosím přihlaste)

Další z magazínu

Náš tip
  • Procvičte nejen pravopisná cvičení, diktáty, ale i kvízy, časté chyby, doplňovačky a vše, co pomůže ve výuce Vám nebo dětem na webu pravopisne.cz