Babinet.cz  /  Magazín  /  Život a vztahy  /  Ženy za volantem

Ženy za volantem

Redakce Babinet

Společnost Goodyear zveřejnila výsledky evropského průzkumu zaměřeného na chování a obavy žen na silnicích .

Studie ukázala, že řidičky mají největší strach z defektu pneumatiky, kterého se obává 82 % dotázaných žen v porovnání s pouhými 67 % mužů. Studie také odhaluje další překvapující statistiky týkající se chování žen za volantem.

Muži a ženy za volantem

Podle průzkumu mělo někdy v životě defekt pneumatiky 64 % Evropanů - tuto zkušenost potvrzuje o téměř 20 % více mužů než žen (69 % mužů, 55 % žen). Když už k defektu pneumatiky dojde a je třeba ho řešit, tak pouze 39 % žen přiznává, že jim nevadí vyměňovat pneumatiku na rušné silnici. A třebaže většina evropských řidičů (62 %) nemá ráda, když jim někdo asistuje při výměně pneumatik na rušné ulici při dopravní špičce, když už se tak stane a je nutné pneumatiku vyměnit, muži si spíš poradí sami (67 % mužů, 22 % žen). Naproti tomu ženy raději vyhledají pomoc - téměř čtyřikrát více žen než mužů volá svému partnerovi, aby přijel a pomohl (29 % žen, 8 % mužů), dvakrát více žen kontaktuje své přátele a příbuzné (18 % žen, 8 % mužů) podobně jako havarijní službu (24 % žen, 13 % mužů).

Chování řidiček není všude stejné

Chování řidiček z různých zemí Evropy se liší, ale má podobné tendence. Např. když dojde k nehodě, 90 % Holanďanek se neodváží použít náhradní pneumatiku a pouze jedna ze sedmi Italek se ji pokusí vyměnit. Rusky se zdají být mnohem netečnější než ženy z ostatních zemí – 42 % jich říká, že by svůj automobil nechaly raději odtáhnout. Rusky předčí své evropské sousedky i v dalších ohledech – mají pověst nejvíce nebezpečných řidiček na evropských silnicích. Přihlédneme-li k národním stereotypům, dostáváme také zajímavé informace – kdo by si pomyslel, že jedna ze sta Francouzek by přistoupila na sex během jízdy, zatímco Dánek je to více než polovina?

Bezpečnostní kontrola

Ačkoliv se z důvodů možného pokračování v jízdě po defektu musí většina řidiček spolehnout na svoji rezervní pneumatiku ukrytou v kufru automobilu, pravidelná kontrola jejího stavu se zdá být pro ženy posledním bodem na seznamu kontroly stavu automobilu. 86 % řidiček ověřuje všeobecný stav a tlak v užívaných pneumatikách, 80 % mění pravidelně olej, 72 % kontroluje jak baterii, tak brzdy, ale pouze 54 % žen řeší otázku kontroly rezervy a její způsobilosti k jízdě. Možná proto, jak průzkum dokládá, že více než třetina řidiček (38 %) dává přednost jízdě na poškozených pneumatikách - zabraňují tak riziku výměny samotné pneumatiky na rušné silnici, ačkoliv to vede k úplnému zničení poškozených pneumatik, kol, případně k vážnějšímu poškození celého automobilu.

Jízda s poškozenou pneumatikou

Evropské řidičky se velmi obávají jízdy s poškozenou pneumatikou. Podle studie nejvíce odpovědí na otázku „Jaký bezpečnostní prvek byste měly v automobilu nejraději?“ je na prvním místě bezpečnostní pneumatika, která by jim zaručila bezpečnou jízdu po defektu – tu by si přálo 28 % všech respondentů. 94 % řidiček souhlasí s tím, že by se cítily bezpečněji s pneumatikami typu Goodyear RunOnFlat, umožňujícími pokračovat v jízdě i po defektu, než s klasickými pneumatikami, které musejí ihned po defektu samy vyměnit, a to i na rušné a nebezpečné silnici.

Goodyear

Goodyear je největším světovým výrobcem pneumatik. Společnost se sídlem v Akronu (Ohio, USA) vyrábí pneumatiky, technické pryžové výrobky a chemikálie ve více než 90 závodech ve 28 zemích po celém světě. Své marketingové aktivity má společnost téměř v každé zemi světa. Goodyear zaměstnává přibližně 80 000 pracovníků.

Novinky společnosti Goodyear již více než sto let nasazují laťku pro celý automobilový průmysl. Goodyear je průkopníkem inovační bezpečnostní technologie známé jako RunOnFlat, jež řidiči umožňuje pokračovat v jízdě i po defektu pneumatiky. Goodyear je v této oblasti světovou špičkou: pneumatiky s touto technologií najdeme na různých vozech BMW, cenami ověnčeném Mini, vysoce výkonných vozech Mercedes-Benz, na legendárním americkém sportovním voze Corvette a u dalších značek. Na obzoru je další vybavení pneumatikami Goodyear RunOnFlat, neboť konstruktéři společnosti Goodyear spolupracují s mnoha výrobci automobilů na více než 100 projektech tohoto typu. V roce 2005 Goodyear dodal přes 1,7 milionu pneumatik RunOnFlat.

Více informací o technologii Goodyear RunOnFlat naleznete na adrese www.runonflat.com.

Vaše názory

Vaše názory (pro vložení komentáře se prosím přihlaste)

Další z magazínu

Náš tip
  • Procvičte nejen pravopisná cvičení, diktáty, ale i kvízy, časté chyby, doplňovačky a vše, co pomůže ve výuce Vám nebo dětem na webu pravopisne.cz