Babinet.cz  /  Magazín  /  Zdraví  /  Nutriční terapeutka NUTRI FOOD PLAN radí: Díky těmto tipům si hravě posílíte imunitu

Nutriční terapeutka NUTRI FOOD PLAN radí: Díky těmto tipům si hravě posílíte imunitu

17.4.2020 - redakce Babinet.cz

Zdravý životní styl je skvělým způsobem, jak posílit imunitu a bojovat proti chronickým onemocněním, virům a bakteriím. Se svými tipy, jak na to, se podělila Veronika Clavel Dis, nutriční terapeutka NUTRI FOOD PLAN - Praha 1.

1. Přemýšlejte, co si dáte na talíř

Na vašem talíři byste měli mít více ovoce a zeleniny. Tělu totiž dodávají potřebné vitamíny a minerály. Strava by měla být lehká a pestrá. Jen tehdy zabezpečíte správné trávení a pravidelnou stolici, která je velmi důležitá pro správné fungování organismu.

2. Dbejte na velikost porce

Je důležité, abyste se nedostali do situace: „Vždyť jsem doma, tak si užiji a vše si dopřeji". Jinak snadno vklouznete do režimu přejídání se. Třeba jíst tak, abyste měli pocit, že když sníte například oběd, ještě něco malé byste si dali. Díky tomu přijmete méně kalorií. Máte totiž méně pohybu, a tedy i menší energetický výdej.

3. Nezapomínejte na pitný režim

Snažte se denně vypít alespoň 1,5 - 2 litry vody, čaje nebo minerálky. Obloukem se vyhněte sladkým a slazeným nápojem.„Naše tělo tvoří asi 70% vody. Pro správné fungování organismu je proto důležitý dostatečný pitný režim. Hustá krev totiž nepřinese dostatek potřebných látek do těla tak jako řidší krev. Dostatečný pitný režim je důležitý i pro správné trávení, zajištění řádného fungování močových cest a ledvin, jakož i pro správnou konzistenci stolice," radí Veronila Clavel Dis.

4. Zařaďte dostatek pohybu

To, že jste momentálně doma, neznamená, že máte sedět celý den na gauči nebo ležet v posteli. Jelikož máte nyní více času, zařaďte do svého denního režimu pohyb. Cvičit přece můžete také v domě či bytě. Na internetu najdete řadu různých cvičení pro všechny věkové kategorie. Otevřete si při cvičení okno. Pokud máte možnost, jděte na dvůr. Pohybem a čerstvým vzduchem prokrvíte své tělo a mozek. Budete se cítit mnohem lépe.

5. Dopřejte si kvalitní spánek

Kvalitní spánek neznamená pozdní odchod do postele a vyspávanie dopoledne. Jelikož mnozí z vás pracují z domu, snažte se zachovat si pracovní režim. Ráno proto vstaňte v rozumném čase (mezi 7 - 8 hodinou), dejte si snídani a dopoledne si plňte pracovní povinnosti. Vaše děti by se měly v té době učit a připravovat do školy.

Samozřejmě  nezapomeňte na přestávky,  během kterých se rozhýbete, odejdete na toaletu, občerstvit se nebo si dopřejete chutný oběd. Následně se věnujte odpočinku a pohybovým aktivitám. Večer se děti snažte uložit do postele do 21 hodiny. Vy si jděte lehnout ve stejném čase,  jako kdybyste ráno vstávali do práce. Jen tehdy bude váš spánek dostatečný a nebudete během dne unavení a ospalí.

6. Odlehčete stravu a pomozte tělu detoxikovat se

Lidské tělo je tak rozumné, že se detoxikuje každý den a v kterémkoliv ročním období. Pomoci mu můžete tím, že odlehčíte stravu. Jezte méně masa, méně polotovarů a hotových potravin. Do jídelníčku byste měli zařadit více ovoce, zeleniny a lehčích jídel. Tehdy se vaše tělo může pěkně "nastartovat", díky čemuž se zlepší nejen váš zdravotní stav, ale i imunitní systém.

Pokud nevíte, která strava je pro vaše tělo vhodná a chcete udělat něco pro své zdraví, nebojte se požádat o pomoc odborníka, který vám vytvoří jídelníček na míru. V rámci redukčních a výživových programů NUTRI FOOD PLAN vám nutriční poradce udělá i vstupní vyšetření, kde zjistí  složení vašeho těla či zda máte dostatečný pitný režim a na základě toho vám připraví výživový plán na míru.

7. Jezte stravu bohatou na vitamíny a minerální látky

Do svého jídelníčku zařaďte ovoce a zeleninu bohatou na vitamín C. „Například papriku, rajčata, jablka, hrušky, citrusové ovoce a cibuli či česnek, které patří mezi přírodní antibiotika. Skvělý je i zázvor, chilli nebo skořice, která podporuje a zrychluje metabolismus,“ radí nutriční terapeut Veronika Clavel Dis.

Zapomenout byste neměli ani na omega 3 mastné kyseliny, které najdete v rybách, avokádu, rostlinných olejích a ořechách. Nevynechejte ani zeleninu, jako kedluben, salát, mrkev, celer, brokolice a květák, která kromě vitamínů a minerálů obsahuje hodně vlákniny, podobně jako celozrnné výrobky.

Vaše názory

Vaše názory (pro vložení komentáře se prosím přihlaste)

Vložit komentář

Další z magazínu

Náš tip