Babinet.cz  /  Magazín  /  Zdraví  /  Příčinou tloustnutí mohou být špatné myšlenky

Příčinou tloustnutí mohou být špatné myšlenky

28.11.2018 - redakce Babinet.cz

Jestliže se vám stále nedaří zbavit se přebytečných kilogramů, může být problém v tom, jak o hubnutí a dietách přemýšlíte.

Možná, že vždy poslechnete ten tenký hlásek, který vám čas od času něco šeptá a než se nadějete, už baštíte čokoládu nebo zmrzlinový pohár. Mnoho lidí, kteří mají problémy s nadváhou a se shazováním kilogramů, je totiž často pes zakopaný právě ve způsobu myšlení. Abyste byla v držení diety úspěšná, je třeba myšlenky změnit.

Například zapomeňte na to, že když už jste si dala smažák, že vám hranolky neublíží. Jestliže uvažujete tímto stylem (když už jsem se jednou provinila, ať to stojí za to), tak nejspíše nedokážete držet striktní dietu. Tento způsob je pro takové lidi typický. Mají pocit, že už když jednou dietu porušili, žádná další snaha nemá cenu. Abyste se tomuto vyhnula, měla byste si ujasnit své cíle a také definovat svůj jídelníček. Jen tak si udržíte motivaci.

Špatná je také myšlenka, že si dáte jen jeden koláček nebo kostičku čokolády. Vaše tělo totiž začne přijímat energii z cukrů, rozdráždí to vaše chuťové buňky a vy se daným pokrmem doslova přecpete. Je třeba být k sobě upřímná a uvědomit si, jak jste na jaké jídlo v minulosti reagovala. Snědla jste opravdu jen jeden brambůrek nebo celý sáček?

Toužíte zhubnout jen kvůli partnerovi? Tak věřte, že se vám to asi nepodaří. Jakmile chybí vnitřní motivace a sebepřesvědčení, tak se hubne opravdu špatně.

Odkládáte hubnutí na stále na jiné období a máte pro to milion důvodů? například, že v zimě to nemá cenu a raději si počkáte do léta? Pokud to takto dopadne, věřte, že pak budete z hubnutí mít mnohem větší stres, protože to jistě nepůjde tak rychle, jak budete očekávat.

Pokud jste hubnutí vzdala, tak zapomeňte na výmluvy, že jste tlustá, protože to máte v rodině. Rozložení tuku v těle je sice geneticky determinované, ale za svůj váhový průměr a fyzickou kondici může každý sám.

Nemyslte si, že když absolvujete nějakou náročnou fyzickou aktivitu, můžete si v klidu dopřát tučný pokrm. Špatná je už totiž ta myšlenka, že se po cvičení odměníte jídlem.

Špatná myšlenka je také to, když si myslíte, že únavu zaženete sladkým. Sladkosti mají jen velmi malou výživovou hodnotu. Výsledkem bude větší únava a chuť na sladké, která se po chvíli dostaví. Odborníci doporučují spíše nízkotučný sýr, natvrdo uvařené vajíčko nebo kelímek nízkotučného jogurtu.

 

Zdroj textu: doformy.cz

Vaše názory

Vaše názory (pro vložení komentáře se prosím přihlaste)

Vložit komentář

Další z magazínu

Náš tip