Donedávna se mělo za to, že když si dítě udělá domácí úkol, látku si bude muset doma nastudovat a učivo si zapamatuje lépe. Ukázalo se však, že...
Zpět na článek
Babinet.cz /
Magazín /
Život a vztahy /
Domácí úkoly jsou pro žáky škodlivé. Rozhodně jim... /
Vaše názory
Domácí úkoly jsou pro žáky škodlivé. Rozhodně jim nepomáhají
Další z magazínu
-
Štědrovečerní rituály: Chcete se příští rok vdávat? Hoďte si střevícem
Lidé měli odpradávna snahu nahlédnout do budoucnosti a odhalit, co je na jejich životní pouti čeká....
-
Astrologické znamení Kozoroha: Hledá řešení a bojuje proti strachu
Jaká je charakteristika desátého znamení zvěrokruhu, kterým je Kozoroh, latinsky Capricorn? Vládne od...
-
Znamení zvěrokruhu a Štědrý den: Býci si užívají vánoční pohodu, Štíři cílí na silné momenty
Štědrý den je pro mnoho lidí nejdůležitějším dnem v roce. Oslavy, tradice, rodinná...
-
Naši předkové nazývali prosinec jako vlčí měsíc či vlčenec
V 16. až 18. století bylo u nás vlků hodně. V letním období žili vlci pospolitě pouze v rámci rodin. V...
Nejčtenější články
Náš tip
-
Procvičte nejen pravopisná cvičení, diktáty, ale i kvízy, časté chyby, doplňovačky a vše, co pomůže ve výuce Vám nebo dětem
na webu pravopisne.cz
Vaše názory
Co to je za žvásty??? To se fakt neumíte se svými dětmi doma učit, že propagujete takové kraviny? Jasně, na střední poprvé domácí úkoly, aha, to je podivné logika jako "až do patnácti let budu za své dítě všechno uklízet si patnáctých narozeninách mi začne se vším pomáhat". Neuvěřitelně primitivní článek, redakce Babinetu to v poslední době bere šupem z kopce, máte čím dál tím nižší úroveň.
Výzkum se dělal v USA, o jejich způsobu výuky mám své pochybnosti (nutno podotknout, že znalosti školství USA mám jen z filmů). Tam asi domácí úkoly neplní svou roli. Neznamená to, že to platí na celém světě, možná to dělají v USA špatně. A titul "přední expert ohledně domácích úkolů a jejich vlivu na žáky" mi přijde směšný a zavádějící.
Domnívám se, že mezi "studijním výsledkem" a "lepším zapamatováním" je rozdíl. Studijní výsledek je momentální a závisí na spoustě vnitřních a vnějších faktorů, které v dané chvíli na žáka působí. Princip zapamatování má také své vlastní determinanty. A to, že se věci musíme znovu podívat, procvičovat je a opakovat je skutečně ten nejlepší způsob zapamatování. Je ale naprosto jasné, a k tomu nepotřebujeme být ani experty, že vypracování domácího úkolu asi nezajistí, že budu jedničkář vždy a ve všem :D
Pro vložení komentáře se prosím přihlašte nebo zaregistrujte.