Babinet.cz  /  Magazín  /  Styl  /  Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2012: rekordních 37 kategorií

Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2012: rekordních 37 kategorií

17.5.2012 - redakce Babinet

Praha, 17. května 2012 – Skupina Atoz Retail dnes na slavnostním galavečeru vyhlásila výsledky dvanáctého ročníku prestižního marketingového programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka, který oceňuje inovace na českém trhu rychloobrátkového zboží. Spotřebitelé letos vybírali z rekordních 119 výrobků / výrobkových řad ve 37 kategoriích.

Dvanáctý ročník marketingového programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka opět zlomil rekord z předchozího roku co do počtu přihlášených výrobků / výrobkových řad i otevřených kategorií. O ocenění Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2012 usilovalo celkem 119 novinek, což oproti loňskému ročníku, kdy bylo registrováno 104 produktů, představuje 14procentní nárůst. O 12 procent se také zvedl počet soutěžních kategorií - z loňských 33 na letošních 37.
Výrobci a distributoři mohli přihlásit inovace z oblasti rychloobrátkového zboží s výjimkou tabákových výrobků, které byly na český trh uvedeny v období od září 2010 do konce roku 2011.

Spotřebitelé se více zajímají o ceny a slevy, ale také o velikost balení

Slavnostní galavečer 12. ročníku programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka proběhl v pražském Hotelu Ambassador – Zlatá Husa a hosty jím už tradičně provedla herečka Bára Štěpánová. V jeho průběhu také organizátor, Atoz Retail, předal šek na 119 000 Kč České Federaci potravinových bank. „Jelikož je v České republice program Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka dobře známý a úspěšný, rozhodli jsme se podpořit dobrou věc a věnovat tisíc korun za každý přihlášený výrobek na činnosti této dobročinné organizace,“ vysvětluje Lukáš Matějka, project manager programu.

logo VSPodkladem pro udělení ocenění se staly výsledky exkluzivního výzkumu, provedeného agenturou STEM/MARK. „Dotazování proběhlo na reprezentativním vzorku čtyř tisíc respondentů a výsledný index byl kalkulován na základě celkového dojmu, líbivosti obalu, zkušeností s výrobkem a výběru nejlepšího výrobku v dané kategorii. V rámci průzkumu jsme taktéž zjišťovali nákupní chování spotřebitelů, které jsme mohli porovnat s výsledky z minulého roku. Z tohoto srovnání vyplývá, že spotřebitelé jsou nyní vnímavější k výši ceny, slevám, akcím a více přemýšlejí také o velikosti balení,“ uvádí Tomáš Říha, zástupce ředitele společnosti STEM/MARK.
Kromě oceněných v rámci jednotlivých produktových kategorií (viz přílohu) si cenu odnesl také Absolutní vítěz, tedy výrobek, který získal nejvyšší počet bodů. Staly se jím cereálie BeBe Dobré ráno Mini společnosti Kraft Foods CR.

U odborné poroty bodovali průkopníci nových kategorií


Ihned po uzavření registrace do 12. ročníku programu zasedla odborná porota. Jejím úkolem bylo schválit oprávněnost přihlášených produktů usilovat o titul Volba spotřebitelů a jejich rozdělení do kategorií, ale také zvolit největší inovaci. Nakonec u poroty zabodovaly hned dva výrobky. V oblasti potravin a nápojů Staropramen Cool Lemon od společnosti Pivovary Staropramen a v segmentu drogerie Persil Active Tabs od společnosti Henkel ČR. U obou  výrobků porota ocenila fakt, že se jedná o průkopníky nových kategorií (pivních nápojů s ovocnou příchutí a pracích prostředků v tabletách), které vycházejí vstříc současnému životnímu stylu především mladší a střední generace. Zde se však projevil odlišný názor odborné veřejnosti a spotřebitelů – ani jeden z oceněných produktů se nestal vítězem své kategorie.


Kromě reprezentativního vzorku spotřebitelů mohli své nejoblíbenější novinky volit také čtenáři a uživatelé médií, která se letos stala mediálními partnery programu. Mimořádně úspěšné byly i v soutěžích mediálních partnerů BeBe Dobré ráno Mini (Kraft Foods CR), které zvolili coby nejlepší novinku uživatelé portálů heureka.cz, Babinet.cz i diváci TV Metropol. U uživatelů portálu mojerodinaaja.cz vyhrála řada Křenové rolky Duo (Gastro - Menu Express), u posluchačů rádia Frekvence 1 Sushi rýže 500 g Diamond (F. W. Tandoori). Čtenáři časopisu Gurmet nejvýše ocenili řadu nových příchutí čajů Pickwick (Sara Lee Czech Republic). Uživatelé portálu aukro.cz zvolili svou nejoblíbenější novinkou Staropramen Cool Lemon (Pivovary Staropramen), čtenáři deníku Metro Persil Active Tabs (Henkel ČR)..

Nejlepší novinky na billboardech, v MHD i obchodech

Slavnostním galavečerem program nekončí. Oceněné společnosti mohou po dobu jednoho roku využít logo Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2012 při propagaci vítězných výrobků, a to jak na obalech, tak v marketingových kampaních.

Další podporu připravuje organizátor, skupina Atoz Retail, ve spolupráci jak s jmenovanými mediálními partnery programu, tak s ostatními – tituly E15, Strategie, agenturou Mediafax a také B2B časopisy Zboží&Prodej, Čerstvé&Snadné a Svět balení. Součástí propagace bude také rozhlasová kampaň na rádiu Frekvence 1, na obrazovkách společnosti Ona TV v čekárnách lékařských ordinací a v outdooru na citylightech, billboardech a obrazovkách v MHD.
Velkého zviditelnění se oceněné produkty dočkají také v obchodech. Již po šesté je partnerem retailové promoce Interspar. Spolupráce začne v druhé polovině června posílenou komunikací vítězných výrobků prostřednictvím loga programu na POS materiálech a plakátech, letákové akce a skupinového vystavení na jednom označeném místě v každém ze 33 hypermarketů Interspar. V současné době se také připravuje spolupráce s řetězci Albert a Tesco a prodejnami Terno a Trefa, které jsou součástí skupiny Coop.

Když marketing a obchod (ne)spolupracují

Letos již druhým rokem doprovodil program Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka odborný  workshop Innovation Village, tentokrát s podtitulem Spolupráce marketingového a obchodního oddělení při uvádění novinek na trh. Pracovníci marketingu bývají často přesvědčeni, že jejich vliv je pro obchodní úspěch firmy stěžejní. Obchodníci o tom ale nechtějí ani slyšet – oni jsou ti, kdo firmě přináší peníze. Účastníci diskutovali o tom, jak to tedy ve skutečnosti je, jak v rámci FMCG společností funguje spolupráce obou oddělení, jak se projevuje například v místě prodeje, a hledali cesty, jak stávající situaci zlepšit.

Zlatými partnery workshopu se staly Euro RSCG, Ferratt International a Thimm Obaly, stříbrnými partnery Branaldi, DaDa promotion, Dago, GfK Czech, monit a Obchodní tiskárny Kolín, bronzovými partnery FM Logistic, Lineart Group, ppm factum, Ross a S.B.C. ČR. Odbornými partnery byly POPAI CE a Syba, speciálními partnery Mediaservis a Wau Studio, partnerem registrace Eprin, partnerem techniky ProMoPro a mediálními partnery Zboží&Prodej a Svět balení.

SEZNAM OCENĚNÝCH VÝROBKŮ

1. kategorie - Hotová jídla, dehydratované potraviny     
Maggi Nápady Křupavé nugetky s dipem     Nestlé Česko
2. kategorie - Sýry    
Galbani n°1 in Italia Mozzarella    Lactalis CZ
3. kategorie - Máslo, margaríny a tvarohy    
Karlova Koruna: Pomazánkové máslo neochucené, Pomazánkové máslo s paprikou, Pomazánkové máslo s křenem, Tvaroh tučný    Penny Market
4. kategorie - Jogurty, dezerty a smetanové krémy    
AQ Smetanový jogurt     Ahold Czech Republic
5. kategorie - Zmrzliny    
Häagen-Dazs Chocolate, Pralines & Caramel    General Mills
6. kategorie - Vakuované a konzervované masné výrobky    
Karlova Koruna: Farmářská slanina     Penny Market
7. kategorie - Čerstvé masné výrobky    
Řada Moje maso (Chuck tender, Telecí medailonky)    Aspius
8. kategorie - Fermentované uzeniny     
Uherský salám PIccolo 250 g    Carnibona CZ
9. kategorie - Lahůdky a pomazánky    
Krajánek saláty a pomazánky    Alimpex Food
10. kategorie - Rýže a těstoviny    
Vlasové nudle 300 g, Celestýnské nudle 300 g, Široké nudle 9 mm 400 g, Široké nudle 15 mm 400 g    Klusáčkovy vaječné těstoviny
11. kategorie - Slané snacky / chipsy    
Tretter´s Chips Provance 90 g, Tretter´s Chips Balsamico 90 g, Tretter´s Chips Cheddar 90 g    Chips Praha
12. kategorie - Čokoládové cukrovinky    
Figaro Tatiana Kokosový krém    Kraft Foods CR
13. kategorie - Oplatky a sušenky    
Karlova Koruna: Polomáčené sušenky v tmavé polevě, Kakaové sušenky s kokosem, Sušenky se skořicí a kakaem    Penny Market
14. kategorie - Cereálie    
BeBe Dobré ráno Mini     Kraft Foods CR
15. kategorie - Pečivo    
BeBe Brumík Snídaně     Kraft Foods CR
16. kategorie - Nealko nápoje    
Korunní neperlivá ochucená     Karlovarská Korunní
17. kategorie - Sirupy    
Jupí Superhustý    Kofola
18. kategorie - Čaj    
Pickwick     Sara Lee Czech Republic
19. kategorie - Káva    
Tchibo Espresso Milano a Sicilia Style    Tchibo Praha
20. kategorie - Pivo    
Staropramen nefiltrovaný    Pivovary Staropramen
21. kategorie - Pivní nápoje    
Frisco Brusinka    Plzeňský Prazdroj
22. kategorie - Víno    
Pálava výběr z hroznů 2011    Vinné sklepy Lechovice
23. kategorie - Sekty    
Bohemia Sekt Chardonnay    Bohemia Sekt
24. kategorie - Bujóny a kořenicí směsi    
Knorr Bohatý Bujón hovězí, Knorr Bohatý Bujón kuřecí, Knorr Bohatý Bujón zeleninový, Knorr Bohatý Bujón na Guláš     Unilever ČR
25. kategorie - Dressingy a ochucovadla     
Hellmann´s Francouzský salátový dressing 235 ml    Unilever ČR
26. kategorie - Krmiva pro zvířata    
Řada kapsiček pro kočky Whiskas Delice    Mars Czech
27. kategorie - Dámská hygiena    
Carine ProBiotic    Fide
28. kategorie - Dětský papírový program    
Huggies Newborn 1    Kimberly-Clark
29. kategorie - Vlasová a koupelová kosmetika     
Dove šampon Intense Repair 250 ml    Unilever ČR
30. kategorie - Tělová a pleťová kosmetika    
Řada Balea Face Cell Energy    dm drogerie markt
31. kategorie - Ústní hygiena     
Listerine Total Care    Johnson & Johnson
32. kategorie - Čisticí prostředky na WC a odpady    
Domestos Double Power tekutý WC blok    Unilever ČR
33. kategorie - Čisticí prostředky na úklid a dezinfekci    
Savo Plus Gel    Bochemie
34. kategorie - Prostředky na mytí nádobí    
Jar Platinum tablety do myčky    Procter & Gamble Czech Republic
35. kategorie - Prací prostředky    
Ariel 3D Actives prací prášek    Procter & Gamble Czech Repulic
36. Kategorie - Aviváže    
Lenor DuoAroma    Procter & Gamble Czech Repulic
37. kategorie - Papírový program    
Toaletní papír Big Soft Luna      Moracell




 

Vaše názory

Pro vložení komentáře se prosím nebo zaregistrujte.

Další z magazínu

Náš tip
  • Procvičte nejen pravopisná cvičení, diktáty, ale i kvízy, časté chyby, doplňovačky a vše, co pomůže ve výuce Vám nebo dětem na webu pravopisne.cz