Jedním z cílů Společné rybářské politiky EU je podpořit zájem veřejnosti o produkty rybolovu a akvakultury. Protože se průměrná spotřeba ryb v ČR dlouhodobě pohybuje hluboko pod evropským průměrem, rozhodlo se Ministerstvo zemědělství realizovat víceletou propagační kampaň RYBA DOMÁCÍ. Ta byla spuštěna v srpnu roku 2008 a je spolufinancována Evropským rybářským fondem. Jejími cíli je jednak navrátit rybím produktům jejich místo v jídelníčku spotřebitelů, a také zvýšit zájem o rybolov a akvakulturu jako celek.
Průměrná roční spotřeba sladkovodních ryb získaných produkčním chovem i lovem na udici podle Rybářského sdružení ČR vzrostla loni na 1,37 kilogramu na osobu z předchozích 1,32 kg. Vyplývá to ze zprávy o stavu vodního hospodářství ČR v roce 2009.
S nastávajícím podzimem se kampaň Ryba domácí bude zaměřovat především na propagaci tradičních výlovů rybníků. Ty korunují celoroční, spíše však několikaletou práci rybářů a přinášejí konkrétní výsledky jejich snažení. Jsou symbolem tradičního řemesla, zachovaného i v dobách nových produkčních technologií, odráží poctivost rybníkářské práce i úctu k přírodě. Laická veřejnost nemá mnoho možností seznámit se s odvětvím rybníkářství a i proto se obnovila tradice slavnostních výlovů na vybraných rybnících se všemi starými zvyky, což přitahuje zájem dospělých, ale i těch nejmenších.
Výlov rybníka je pro jeho návštěvníky nejen nezapomenutelným zážitkem, ale hlavně příležitostí k nákupu čerstvých ryb přímo od rybářů. Výlovy jsou často doplněny o řadu doprovodných akcí a celý výlov se tak stává významnou společenskou událostí.
Přehled letošních výlovů vybraných rybníků naleznete na stránkách www.rybadomaci.cz
Vaše názory
Pro vložení komentáře se prosím přihlašte nebo zaregistrujte.