Spotřebitelé vybrali nejlepší novinky rychloobrátkového sektoru na českém trhu
Prestižní ocenění Volba spotřebitelů 2007 – Nejlepší novinka zná své vítěze
Na slavnostním ceremoniálu bylo vyhlášeno rekordních 26 vítězných výrobků / výrobkových řad
Praha, 27. dubna 2007 – Včera večer vyhlásila společnost Atoz Event výsledky 7. ročníku programu Volba spotřebitelů 2007 – Nejlepší novinka, který oceňuje novinky a inovace na českém trhu rychloobrátkového zboží. Vítězné výrobky byly vyhlášeny v rekordním počtu 26 kategorií. Spotřebitelé vybírali z 80 přihlášených výrobků / výrobkových řad. Ocenění byla udělena na základě exkluzivního výzkumu na jediném reprezentativním panelu 2000 domácností agentury GfK Praha. Slavnostní ocenění ve Slovanském domě proběhlo za podpory generálního partnera programu, společnosti Wincanton, předního poskytovatele logistických služeb na českém trhu. Večerem provázela Bára Štěpánová.
Také v letošním ročníku byl program Volba spotřebitelů 2007 – Nejlepší novinka výrazně inovován. Systém hodnocení výrobků respondenty se nově skládal ze dvou částí – atraktivity výrobku pro spotřebitele a úmyslu jej opětovně zakoupit. Podíl úmyslu výrobek znovu zakoupit na celkovém skóre byl vážen podle počtu respondentů, kteří jej již vyzkoušeli. Nově také společnosti získají přehled výroků, kterými respondenti přihlášené výrobky vlastními slovy ohodnotili.
U vítězných výrobků lze u mnoha kategorií spatřit dva hlavní trendy, které spotřebitele zaujaly – důraz na zdravotní benefity produktu a jednoduchost jeho užití či usnadnění života. Do první skupiny patří třeba BEBE DOBRÉ RÁNO KAKAOVÉ -25 % CUKRU, NESTLÉ CELOZRNNÉ CEREÁLIE, APETITO KIDIBOO či ZEUS a HÁDES. Do druhé skupiny, tj. skupiny snadného užití, můžeme zařadit např. TEKUTÉ OMÁČKY PRIMA CUCINA, MAGGI NÁPADY, WOOLITE COLOR nebo PRACHOVKU PRONTO DUSTER.
Kompletní přehled všech výrobků, které se zúčastnily letošního ročníku marketingového
programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka, naleznete na www.volba–spotrebitelu.cz.
Ocenění odborné poroty
Po uzavření registrace výrobků do programu Volba spotřebitelů 2007 – Nejlepší novinka se každoročně sejde porota složená z odborníků na retail a rozdělí výrobky do kategorií. Úkolem poroty je také udělit ocenění Nejinovativnější výrobek z produktů přihlášených do programu. Letos toto ocenění získala řada sýrových výrobků pro děti APETITO KIDIBOO, která vyhrála rovněž v kategorii Sýry. Porotce především nadchla myšlenka produktu, jehož záměrem je naučit děti zdravě mlsat, a design výrobku.
Volba čtenářů
V rámci podpory ocenění proběhly v březnu a dubnu na internetu spotřebitelské soutěže, ve kterých uživatelé vybírali absolutního vítěze ze všech zaregistrovaných produktů. Na internetových stránkách www.akcniceny.cz získaly nejvíce hlasů tabulkové čokolády Milka od společnosti Kraft Foods CR s. r. o., na www.finance.cz a www.femina.cz vyhrály džusy Relax Premium od společnosti TYMBARK – MASPEX CZECH s. r. o.
„Letošní ročník je dalším rekordním v pořadí. Zájem firem o účast nás utvrzuje v tom, že program je pro výrobce a distributory, a hlavně pro jejich novinky a inovace přínosný a nabízí jim mnoho bonusů,“ říká Radka Reichelová, projektová manažerka programu ze společnosti Atoz Event. „Na českém rychloobrátkovém trhu sice hraje dominantní úlohu cena, avšak spotřebitelé se stále více rozhodují na základě kvality produktu a bonusů, které jim výrobek může nabídnout. Smyslem programu Volba spotřebitelů je právě zvýšit důraz na kvalitu produktů. Existenci ocenění hodnotí kladně i sami spotřebitelé.“
Společnosti, které ocenění získaly, jej budou moci po dobu jednoho roku používat při propagaci vítězných výrobků. Logo Volba spotřebitelů 2007 – Nejlepší novinka tak bude možné vidět na obalech produktů, v reklamě a v rámci nejrůznějších marketingových aktivit firem.
Informace o jednotlivých oceněných výrobcích
VLNKY /Opavia, a. s./
Vlnky – značka s dlouholetou tradicí prošla významnými změnami. Renovované Vlnky vycházejí z unikátnosti klasické receptury, ale přinášejí křehčí oplatky a nadýchanější náplň v novém, hravém obalu, jehož design představuje ikonu „vlnkového úsměvu“. Stávající portfolio (Vlnky griliášové, mléčné a čokoládové) bylo rozšířeno o novinku – svěží Vlnky citronové.
BEBE DOBRÉ RÁNO KAKAOVÉ -25 % CUKRU /Opavia, a. s./
Bebe Dobré ráno kakaové jsou první sušenky se sníženým obsahem cukru na českém trhu. Obsahují cereálie, vlákninu, minerály a vitaminy. Díky pečlivému zpracování a pozvolnému pečení zůstává zachována energetická hodnota obilovin a energie je do organismu dodávána postupně.
MILKA TABULKOVÉ ČOKOLÁDY /Kraft Foods CR s. r. o. /
Značka Milka přichází v tomto roce s jemnější recepturou a v obalech s novým moderním designem. Stávající portfolio 100g tabulkových čokolád Milka je rovněž rozšířeno o čtyři nové příchutě – Cream, Extra Cacao, Caramel a Chocolate Dessert. Tabulkové čokolády Milka jsou určené především pro cílovou skupinu „matky s dětmi“ (25–45 let).
NESTLÉ CELOZRNNÉ CEREÁLIE /Cereal Partners Czech Republic, s. r. o./
Cereálie Nestlé jsou nyní celozrnné. Díky nové receptuře nabízejí celou řadu zdraví prospěšných vitaminů a minerálních látek, vápník, železo a vlákninu. Poznáte je podle speciálního loga – žlutý klas na zeleném podkladu. Doporučujeme podávat s mlékem nebo bílým jogurtem. Spotřebitelé ocení jednoduchost a rychlost přípravy, a hlavně výbornou chuť!
LIPÁNEK DUO MAXI /MADETA a. s./
Lipánek Duo maxi 140 g je absolutní novinkou v segmentu smetanovo-tvarohových dezertů. Jedinečná technologie twister umožňuje velmi atraktivní kombinaci dvou nejprodávanějších příchutí vanilka-kakao na trhu v ČR. Tradiční přírodní produkt, který je bez stabilizátorů a jiných chemických přísad.
CHOCEŇSKÉ POMAZÁNKOVÉ MÁSLO S PIKANTNÍ KLOBÁSOU /Choceňská mlékárna s. r. o./
Choceňské pomazánkové máslo s pikantní klobásou je mléčný výrobek určený k přímé spotřebě bez další tepelné úpravy. Je vhodný jako příloha k pečivu, ale i k přípravě pomazánek. Jeho předností je lehká roztíratelnost a lahodná, smetanová chuť.
APETITO KIDIBOO /TPK, spol. s r. o./
Sýry pro děti, které splňují požadavky matek na zdravý výrobek: bez konzervačních látek, bohaté na vápník a vitaminy. Tavený sýrový výrobek – malé porce balené v aluminiové fólii a papírové krabičce. Pařené tyčinky – čtyři sýrové samostatně balené tyčinky se sníženým obsahem soli. Sýrové kousátko – tavená sýrová specialita v plastové skořápce na tyčince.
ZEUS A HÁDES /KMOTR – Masna Kroměříž a. s./
Zeus a Hádes jsou trvanlivé fermentované salámy s probiotickou kulturou a sníženým obsahem tuku. Sto gramů výrobku průměrně obsahuje 25 % tuku, 25 % bílkoviny a energetická hodnota je 1293 kJ. Zeus navíc obsahuje inulin. Oba výrobky neobsahují žádné alergeny a jsou přirozeně bezlepkové.
NOVÝ MOCHOV /ARDO Mochov s. r. o./
Fitness Mix – první směs s ananasem pro zdravý životní styl. Směs pro přípravu Tukožroutské polévky – rychlé a trvalé zhubnutí. Wok Verde – jedinečná přílohová zelenina složená ze špenátu, brokolice, hráškových lusků a chřestu. Pasta Primavera – pro zdravý životní styl, sportovce a osoby držící redukční dietu. Pasta Primavera – plnohodnotné jídlo, které stačí jen okořenit a tepelně upravit. Složena z těstovin fettucini a zeleniny.
GUSEPPE PIZZERIA /GUSEPPE a. s./
Zmrazené pizzy s příchutí Pollo (pikantní kuřecí maso s omáčkou z drcených rajčat, mozzarellou a špenátem), Funghi (pravé hříbky, žampiony, tomatová omáčka a mozzarella) a Quattro Formaggi (harmonie čtyř sýrů, omáčky z drcených rajčat a česneku) voní a chutnají jako pravé italské. Připravují se podle originálních receptů z kvalitních surovin a v tradiční kamenné peci. Kvalitu garantuje Asociace italských pekařů a výrobců (APES) z Milána.
POCTIVÉ POLÉVKY /VITANA, a. s./
Jedná se o řadu hustých, vydatných polévek díky vyššímu obsahu ingrediencí (zeleniny, těstovin atd.).
STEAK 7 PEPŘŮ /VITANA, a. s./
Unikátní výrobek na trhu kořenicích směsí. Vyvážená kombinace sedmi druhů pepřů. Moderní směs nahrubo mletého koření dodává více chuti a atraktivní vzhled každému steaku. Ideální na vepřové, hovězí či kuřecí steaky, ke grilování či pro přípravu na pánvi.
TEKUTÉ OMÁČKY PRIMA CUCINA /VITANA, a. s./
Vysoce kvalitní produkty propracovaných chutí, z nejkvalitnějších surovin podle oblíbené italské receptury, výroba technologií UHT za šetrného zpracování ingrediencí, přirozená, čerstvá chuť, rychlá a jednoduchá příprava (dvě minuty), balení jednoduché na skladování, lehké a nerozbitné.
MAGGI NÁPADY /Nestlé Česko s. r. o./
Maggi Nápady je dehydratovaná směs pro přípravu hotových jídel. Maggi Nápady dávají odpověď na věčnou otázku: „Co mám uvařit?“ Inspirují k jídlům vhodným pro celou rodinu na každý den a zároveň ponechávají hospodyňce prostor pro vlastní kreativitu. Maggi Nápady zaručí vždy perfektní výsledek a skvělou chuť připraveného pokrmu.
ENERGIT /VITAR, s. r. o./
Energit je chráněná obchodní značka firmy Vitar, s. r. o., Zlín pro vitaminové a minerální přípravky. Tablety mají charakteristický oválný tvar s logem Vitar. Jsou baleny do originálních plechových krabiček po 50 g. Kromě garantovaného obsahu účinných látek mají tablety Energit další cennou vlastnost – vynikající chuť. Jsou vhodné i pro diabetiky.
RELAX PREMIUM /TYMBARK – MASPEX CZECH s. r. o./
Prémiové džusy Jahoda s dužinou, 100% Ananas s vlákninou, Hruška s vlákninou, 100% Brazilský pomeranč s dužinou, Višeň s dužinou, Švestka s dužinou, Multivitamin s dužinou. Benefity jsou v dužině a vláknině a ve věrné ovocné chuti. Vyrábějí se za přísných hygienických podmínek zaručujících velmi kvalitní zpracování a uchování ovocné složky. Obal Tetra Prisma podtrhuje kvalitu výrobku.
ZÁMECKÉ SKLEPY BZENEC – CELLARIUM BISENCII /Moravské vinařské závody Bzenec s. r. o./
Kolekce jakostních vín garantovaného původu na Moravě. Značka spojuje vinařskou tradici a umění s nejnovějšími šetrnými technologiemi v podobě žádaných elegantních, svěžích a harmonických odrůdových vín. Pro výběr vína napomáhá jasná deklarace původu vína na etiketě a komunikace odrůd různými barvami, ve kterých jsou harmonicky sladěny všechny obaly.
STAROPRAMEN 0,5 L /Pivovary Staropramen a. s./
Staropramen nyní nabízí všechny druhy piv v nové zelené lahvi s moderním designem etiket a korunek. Takto upravená grafická podoba je v rámci pivní kategorie výjimečná.
AB – YOUNG CARE /AB Cosmetics s. r. o. /
Výrobková řada na ošetřování mastné a problematické pleti. Důkladně ošetřuje a čistí pleť, zabraňuje vzniku infekcí, odstraňuje nečistoty a zabraňuje vysušování pleti. Výrobky řady Young Care jsou obohacené o extrakt léčivé rostliny echinacea, která stimuluje obranný systém pokožky, a působí navíc i antibakteriálně.
PALMOLIVE OLIVE MILK /COLGATE – PALMOLIVE Česká republika spol. s r. o./
Oliva a značka Palmolive mají silné společné kořeny, Palmolive je jedinou značkou spontánně spojenou s výtažky z olivy. Proto bylo samozřejmé uvést na trh řadu obohacenou o olivové mléko. Palmolive Olive Milk je řada určená k hydrataci a zjemnění pokožky. Všechny výrobky řady Olive Milk mají složení obohacené o přírodní ingredience a olivové extrakty.
GARNIER COLOR NATURALS /L’ORÉAL Česká republika
s. r. o./
Dlouhotrvající barvicí krém o pěti odstínech s obsahem přírodního olivového oleje určený ženám, jejichž cílem je primárně překrýt šedivé vlasy či zvýraznit nebo změnit barvu vlasů, ale zároveň hledají výrobek, který jejich vlasům dodá potřebnou výživu během barvení a nevysušuje je. Výsledkem jsou zdravé barvené vlasy.
HELEN HARPER VLHČENÉ UBROUSKY /ONTEX CZ s. r. o./
Vlhčené ubrousky Helen Harper premium 72 ks s víčkem – dětské vlhčené ubrousky očistí a ošetří citlivou dětskou pokožku nejen během přebalování. Nové ubrousky obsahují víčko, které zamezí vyschnutí produktu. Za výhodnou cenu je možné výrobky zakoupit také jako balení po 2 ks, 4 ks a 6 ks v praktickém kartonu ve tvaru kufříku.
VLOŽKY CARINE ULTRA /FIDE s. r. o./
Carine Ultra Wings night a deo jsou jednotlivě balené 3 mm tenké vložky s křidélky. Obsahují nadstandardní množství superabsorbentu, které zabezpečuje vysokou absorpční schopnost. Povrch je z netkaného textilu a s vrstvou TOP DRY.
WOOLITE COLOR /Reckitt Benckiser, spol. s r. o./
Woolite Color díky své složce color-magnet chrání Vaše oblíbené prádlo před nechtěným přenosem barev a udržuje jeho původní barvy zářivě jasné. Můžete tedy klidně prát nejrůznější kombinace barevného oblečení. Navíc nádherně voní, takže když vyndáte prádlo z pračky, bude krásně voňavé a jemné na dotek.
PRACHOVKA PRONTO DUSTER /SC Johnson s. r. o./
Prachovka Pronto Duster se speciální strukturou mikrovláken zachytí a zadrží prach i z těžko dostupných míst. Hustota a jemnost „miniaturních kapsiček“ mikrovláken pohltí prach dlouhodobě a bez víření. Prachovka se skládá z vyměnitelné načechrané prachovky a sklopné ergonomické rukojeti, díky které nedochází k žádnému kontaktu s prachem.
DR. DEVIL 3 V 1 TEKUTÉ WC BLOKY /TOMIL s. r. o./
Dr. Devil 3 v 1 tekuté WC bloky dodáváme ve třech vůních, Polar aqua, Natur fresh a Lemon fresh. WC bloky svěže voní, čistí a preventivně působí proti usazování vodního kamene, výrobek tedy plní celkem tři funkce, které pak zaručují spokojenost s čistotou WC.
Nový retailový partner programu
Novým retailovým partnerem programu se v ročníku 2007 stal SPAR Česká obchodní společnost s. r. o. Vítězné výrobky budou v řetězci Interspar promovány prostřednictvím letáku, POS materiálů a nadstandardního umístění. Promoční akce bude spuštěna na přelomu května a června a bude doprovázena dalšími marketingovými aktivitami.
Vaše názory
Pro vložení komentáře se prosím přihlašte nebo zaregistrujte.