Chcete svým outfitem a svojí image skutečně zaujmout? Pak je dobré vsadit na vhodné barevné kombinace. Psychologie barev o vás totiž dokáže prozradit víc, než si možná myslíte.
Psychologie barev se zaměřuje zejména na studium vlivu konkrétních barev na psychiku člověka a na individuální preference různých barev různými lidmi. Každá barva totiž může být nositelem řady nejrůznějších neverbálních sdělení. Jaké to jsou?
ilustrační foto / Freepik
Psychologie jednotlivých barev
Co tedy evokuje černá, červená, bílá či fialová barva?
- Bílá barva evokuje čistotu, svěžest, nevinnost, něhu, lehkost a pocit pohody.
- Černá barva představuje eleganci, dominanci a nadčasovost.
- Červená barva je symbolem atraktivity, ženskosti, smyslnosti, chtíče a vášně.
- Žlutá barva přispívá k dobré náladě, optimismu a radosti.
- Oranžová barva vypovídá, že jste veselý a přátelský typ člověka
- Růžová barva evokuje svěžest a optimismus. Působí romanticky a hravě.
- Modrá barva pomáhá navodit harmonii, podporuje klid a pohodu.
- Fialová barva navozuje pocit vyváženosti, probouzí vnitřní sílu a kreativitu.
Působení barev
Kromě konkrétních barev na nás jistým způsobem působí také jejích odstíny a sytosti. Co tedy evokují například tmavé barvy, pastelové odstíny či kontrastní kombinace?
Tmavé odstíny barev evokují rezervovanost, značí vážnost a přísnost. Člověk v tmavém outfitu pak může působit starší. Zároveň jsou takové outfity velmi vkusné a elegantní.
Naopak světlé barvy vzbuzují dojem otevřenosti, svěžesti, hravosti a pocitově omlazují.
Pastelové odstíny pak vyjadřují jakousi neutralitu. Působí lichotivě, ale zároveň se také může stát, že mohou působit až lehce naivně. Pro jaro jsou však tyto odstíny naprosto ideální.
Oproti tomu ženy, které dávají přednost kontrastním kombinacím, působí živě, dynamicky a efektivně. Rovněž mohou ovšem být takové kombinace známkou záliby v riskování.
napsala Dana Klementová
zdroj: https://www.fashionmagazin.cz/psychologie-barev-funguje-i-v-mode-jak-barvy-naseho-obleceni-pusobi-na-okoli/
Vaše názory
Pro vložení komentáře se prosím přihlašte nebo zaregistrujte.