Francouzský koncern Pernod Ricard rozšiřuje svůj přístup k zodpovědnému pití alkoholu o novou iniciativu a zavádí nová pravidla komunikace přesahující současné regulační požadavky. Pernod Ricard začne umisťovat varovná označení určená těhotným ženám na všechny lahve vína a tvrdého alkoholu, které prodává v rámci zemí Evropské unie. V České republice je součástí koncernu Pernod Ricard společnost Jan Becher – Karlovarská Becherovka, jež na našem trhu distribuuje kromě Becherovky více než 40 známých světových značek alkoholu.
Ve Francii je varovné označení již povinné, v ostatních zemích EU tomu tak zatím není. Varování zdůrazňuje škodlivý vliv, který má na těhotné ženy konzumace alkoholických nápojů a bude viditelným a zřetelným způsobem postupně přidáváno na zadní etiketu všech výrobků portfolia Pernod Ricard, a to od první polovinu roku 2007 a v návaznosti na zmenšující se zásoby etiket. Tato iniciativa je zcela v souladu s politikou týkající se konzumace alkoholu, kterou nedávno přijala Evropská komise.
„Za společnost Jan Becher – Karlovarská Becherovka tuto iniciativu naší mateřské společnosti Pernod Ricard vítáme. Je zájmem každého z nás propagovat zdravou
a odpovědnou konzumaci alkoholu. Osobně jsem potěšen, že společnost Jan Becher – Karlovarská Becherovka je prvním výrobcem alkoholických nápojů na českém trhu, který bude oficiálně komunikovat toto sdělení. Co se týká naší hlavní značky Becherovka, ta se k iniciativě připojí s novými etiketami zhruba v květnu tohoto roku“, uvádí David Haworth, generální ředitel Jan Becher – Karlovarská Becherovka.
Mezinárodní reklamní kampaně ponesou informaci o umírněné konzumaci alkoholu
Skupina Pernod Ricard také rozhodla, že do svých nových mezinárodních reklamních kampaní přidá informaci týkající se umírněné konzumace nebo prevence. Informace bude přizpůsobena situaci na místním trhu. V současnosti je reklama na alkoholické nápoje obvykle regulována zákony, případně spadá pod vnitřní zásady přijaté výrobci.
V mnoha zemích však v oblasti komunikace panuje naprostá svoboda a Pernod Ricard se rozhodl, že i v těchto zemích bude při inzerování svých výrobků dodržovat pravidla požadující zodpovědný přístup.
Tyto dvě iniciativy budou přidány k iniciativám již existujícím
Skupina Pernod Ricard již mezinárodně ustanovila Vnitřní hodnotící komisi, jejímž úkolem je posuzovat nové reklamní kampaně a pečlivě zajišťovat, aby sdělení, jež jsou určená široké veřejnosti a mohou vyjadřovat požitek, však také odrazovala od nadměrné a nevhodné konzumace. Za poslední fiskální rok tato komise zhodnotila 50 kampaní – tři byly pozměněny, dvě zamítnuty.
Pernod Ricard je také významným členem profesních organizací, které zdravotním orgánům a místním správám pomáhají s prevencí nadměrné a nevhodné konzumace alkoholu, přičemž klade důraz především na těhotné ženy, řízení po požití alkoholu a konzumaci alkoholu mladistvými. Spolupracuje například s Entreprise & Prévention ve Francii, Portman Group ve Velké Británii, Fundación Alcohol y Sociedad ve Španělsku, či MEAS v Irsku. V České republice je společnost Jan Becher – Pernod Ricard členem Českého sdružení pro zodpovědnou konzumaci alkoholu (www.forum-psr.cz).
Vaše názory
Pro vložení komentáře se prosím přihlašte nebo zaregistrujte.