Babinet.cz  /  Magazín  /  Život a vztahy  /  Bertíci opět pomohou dětem v obtížných životních situacích

Bertíci opět pomohou dětem v obtížných životních situacích

Redakce Babinet

15. listopadu 2006 startuje charitativní projekt Bertíci, ve kterém lidé mohou rozhodnout, kolik peněz daruje společnost Ahold dětem v obtížných životních situacích. Jak velká částka to bude, rozhodnou zákazníci 244 supermarketů Albert ve 106 městech České republiky. Nad projektem mají záštitu krajští hejtmani.

Veřejnost má možnost podpořit děti v obtížných životních situacích ve svém kraji prostřednictvím charitativního projektu Bertíci. Ten proběhne od 15. listopadu 2006 do 2. ledna 2007 ve všech prodejnách Albert, kde zákazníci zdarma dostanou kulaté žluté žetonky Bertík. Stačí je vhodit do skleněných boxů umístěných v prodejně, a přispět tak na dobrou věc. Právě počet žetonků, jež v nich lidé shromáždí, určí, kolik peněz daruje společnost Ahold, provozovatel supermarketů Albert, dětským domovům. Za šest let své existence vynesli Bertíci téměř 26 miliónů korun.

„Projekt Bertíci je výjimečný tím, že lidé mohou přispět na dobrou věc svým každodenním nákupem bez toho, aby vynaložili vlastní finanční prostředky navíc.“ Peníze jdou z tržeb supermarketů Albert,“ uvádí Lenka Rogerová ze společnosti AHOLD Czech Republic, která má projekt Bertíci na starosti.

Žetonky Bertíků dostávají zákazníci prodejen Albert zdarma a je jen na nich, zda je vhodí do určeného boxu a pomohou tak dětem.

Za každé dva Bertíky, které se v boxech po skončení projektu sejdou, daruje společnost Ahold jednu korunu. Peníze pak pomohou zlepšit šance dětí na vzdělání nebo zpříjemnit jejich pobyt v ústavu. „Spolupracujeme s organizacemi ve všech regionech. Celkem budeme letos finančně podporovat 129 ústavů ve 106 městech v zemi,“ uvádí Rogerová. Mezi organizacemi jsou dětské domovy, kojenecké ústavy, domovy na půl cesty, ústavy sociální péče, ale i domovy pro matky a děti v tísni.

„Velice si vážíme toho, že společnost Ahold nezapomíná na děti, které pomoc potřebují,“ říká ředitel pražského Dětského domova v ulici Jana Masaryka Jan Smolka. Děti, o které se tento domov stará, podle něj nejvíce potřebují možnost rozvíjet svá nadání, talenty a dovednosti. „Za peníze, které sbírka Bertíci přinese, bychom děti rádi vypravili na jarní vzdělávací pobyt s výukou angličtiny do Británie,“ přibližuje Smolka.

Bertíky dostanou zákazníci prodejen Albert zdarma. S každou stokorunou nákupu to je jeden žeton, extra Bertíky pokladní vydají při nákupu výrobků partnerských společností. Těmi jsou Opavia, Kofola, Kraft, Pampers.

Patrony, kteří výtěžek sbírky v jednotlivých regionech pro děti převezmou, se stali krajští hejtmani. Mediálním partnerem sbírky je týdeník Nedělní svět.

Přesný seznam organizací, které výtěžek sbírky převezmou, a měst v nichž projekt probíhá, najdete na internetové adrese www.ialbert.cz

AHOLD Czech Republic, a. s., je největší a jednou z nejrychleji se rozvíjejících maloobchodních společností v České republice. Základ prodejní sítě Aholdu tvoří 244 supermarketů Albert a 54 hypermarketů Hypernova. Přes 14 500 zaměstnanců českého Aholdu obslouží ročně přes 155 milionů zákazníků. Prodejny Hypernova a Albert nabízejí své služby ve všech krajích České republiky, Ahold se tak stal jedním z nejsilnějších regionálních zaměstnavatelů. AHOLD Czech Republic, a. s., je dceřinou společností nadnárodní společnosti Royal Ahold se sídlem v nizozemském Amsterdamu. (www.ahold.cz).

Vaše názory

Pro vložení komentáře se prosím nebo zaregistrujte.

Další z magazínu

Náš tip
  • Procvičte nejen pravopisná cvičení, diktáty, ale i kvízy, časté chyby, doplňovačky a vše, co pomůže ve výuce Vám nebo dětem na webu pravopisne.cz