Nejvíce hraček kupují rodiče před Vánocemi. Některé hračky ale nefungují tak, jak mají, a končí v koši. Podle zákona se také na hračky vztahuje dvouletá záruční doba. Většina rodičů však možnost reklamace nevyužívá. Nevědí o tom.
„Ze zákona je hračka spotřebním zbožím, na které se vztahuje dvouletá záruční doba. V případě závady na hračky mají tak rodiče možnost využít reklamace, případně žádat vrácení peněz. Setkávám se s rodiči, kteří například dětem koupili štekacího pejska, který má uvnitř zašitou baterii tak, že ji nejde jednoduše vyměnit a pejsek doštěká týden po svém zakoupení. V takovém případě bych určitě reklamaci využila,“ popisuje Lenka Petýrková, která se zabývá spotřebitelskou problematikou.
Nenechte se zmást: K reklamaci nepotřebujete krabici, ani visačku
K reklamaci je potřeba doložit rozbitou hračku a doklad o koupi. Není potřeba krabice (například u elektroniky či u bot) ani visačka (u oblečení) Prodávajícímu je potřeba vysvětlit v čem je problém a nechat si vystavit písemný záznam o reklamaci. „Prodávající je ze zákona povinen vydat kupujícímu potvrzení o tom, kdy reklamaci podal, jak proběhla náprava a jak dlouho trvala,“ upozorňuje Lenka Petýrková a dodává, že lhůta na vyřízení reklamace je třicet dnů.
Reklamovat lze každou věc, i dětské hračky a oblečení
Reklamovat lze každou věc, pokud přestane sloužit svému účelu a je v zákonné lhůtě dvou let. Nároky na reklamaci není možné uplatnit pouze ve dvou případech. První je situace, kdy je hračka mechanicky poškozena.“ Pokud například dítě spustí autíčko na vysílačku ze schodů, tak se na tuto vadu záruka nevztahuje,“ vysvětluje Miroslav Huml ze spotřebitelského serveru. Druhá situace je opotřebení zboží. „Vše má určitou svoji životnost a například vypsanou fixu ve dvouleté lhůtě skutečně reklamovat nepůjde,“ dokládá Huml na příkladu.
Vaše názory
Pro vložení komentáře se prosím přihlašte nebo zaregistrujte.