Babinet.cz  /  Magazín  /  Zdraví  /  Posílí vaše srdce, kosti, sníží cholesterol i riziko cukrovky a oddálí vaši demenci. To vše umí pivo

Posílí vaše srdce, kosti, sníží cholesterol i riziko cukrovky a oddálí vaši demenci. To vše umí pivo

3.5.2020 - redakce Babinet.cz

Mírná konzumace piva pozitivnější vliv na lidské zdraví než červené víno. Mírná konzumace piva působí jako prevence srdečního záchvatu, mrtvice, vysokého krevního tlaku, diabetu a demence. Problém však podle odborníků je, že pijáci piva často pijí nárazově velké množství piva a navíc jeho konzumaci obvykle doprovází kouřením. Jejich životní styl je tak celkově většinou nezdravější než životní styl konzumentů vína. Nicméně podle vědců snižuje mírné popíjení piva riziko srdečního onemocnění o třicet až čtyřicet procent. Pivo totiž obsahuje podobné množství polyfenolů (látky s antioxidačním účinkem) jako červené víno a čtyřikrát větší množství než víno bílé.

1. Snižuje cholesterol
Mírná konzumace piva prospěje vašemu zdraví víc než víno. Zvyšuje hladinu HDL (dobrého) cholesterolu a snižuje hladinu LDL (špatného) cholesterolu. Přiměřené množství piva může snížit hladinu vašeho „špatného“ cholesterolu o deset až dvacet procent.

2. Prospívá srdci
Konzumenti piva mají nižší krevní tlak než lidé, kteří pijí víno nebo whisky. Na rozdíl od ostatních druhů alkoholu obsahuje pivo chmel a ječmen a k dalším zdravotním benefitům si tak může připočítat i působení vitaminu B, který mimo jiné přispívá i k redukci rizika kardiovaskulárních onemocnění. Navíc působí  jako prevence před tvorbou krevních sraženin.

3. Snižuje riziko ledvinových kamenů
Ledvinové kameny jsou velmi nepříjemnou a bolestivou záležitostí, ale pokud jste zvyklí dát si každý den k obědu malé pivo, nemusíte se jich příliš obávat. Diuretický efekt piva riziko jejich vzniku výrazným způsobem snižuje.

4. Působí jako prevence proti mrtvici
Mírné popíjení piva snižuje riziko mozkové mrtvice o dvacet procent. Nicméně vás její závěry neopravňují k tomu, abyste si zřídili permanentku do hospody, protože prý není rozdíl v tom, zda vypijete jedno nebo dvě piva denně. Zvýšená konzumace piva již dále riziko mrtvice nesnižuje.

5. Redukuje záněty
Pokud hodně sportujete, měli byste do svého pitného režimu rozhodně zařadit nealkoholické pivo. Konzumace nealkoholického piva velmi významně redukuje zánětlivé procesy a infekce.

6. Prospěje kostem
Pivo má pro vaše zdraví ještě další bonus, o kterém jste možná nevěděli. Pivo je bohatým zdrojem křemíku a může tak působit jako účinná prevence osteoporózy. Obsah křemíku v jednotlivých pivech se různí od 6,4 mg po 56,6 mg na litr. Průměrný příjem křemíku v potravě dospělého člověka by se přitom měl pohybovat mezi 20 a 50 mg za den. Největší množství křemíku je podle výzkumu obsaženo ve světlém alkoholickém pivu.

Zdroj textu: zdraviamy.cz

Ilustrační foto: pixabay.com

Vaše názory

Vaše názory (pro vložení komentáře se prosím přihlaste)

Vložit komentář

Další z magazínu

Náš tip