Babinet.cz  /  Recepty  /  Hubneme s Babinetem  /  Květákové kari

Květákové kari

20.6.2019 - AndreaP.

Tento recept je naprosto TOP v sekci hubnoucích receptů. Zamilovala jsem si ho na první ochutnání. A víte proč? Protože je velmi rychlý a jednoduchý na přípravu, je také strašně dobrý (a to jako fakt nekecám, pssst neříkejte to na mě, ale chodila jsem ho tajně ujídat i po obědě, kdy ještě něco málo zbylo, a i když byl už studený, tak přesto výborný) a hlavně, protože si toho můžete klidně nandat dva talíře a přesto to je, jakobyste skoro nic nesnědli, neb tak málo to má kalorií. Zázrak? Ne .... to je prostě zelenina. Zkuste tento recept a věřte, nebudete litovat.

Původní recept jsem našla v kuchařce Břicháče Toma, ale to bych nebyla já, abych si ho neupravila ... chápejte, prostě když něco nemám doma v lednici, tak to prostě nahradím či recept upravím dle momentálních hubnoucích potřeb. Jelikož smetana je zbytečně kalorická, vyměním ji za mléko (to dá přece rozum), brambory raději vařím zvlášt, jsou to přece jen sacharidy, a také u zvlášť uvařených mám větší přehled, kolik jich nakonec vlastně sním, protože na ty se věta "můžete nandat dva talíře" nevztahuje, přidám chilli, protože mám ráda ostré a navíc chilli podporuje metabolismus... atd.

Recept níže napsaný je tedy už po mé improvizaci. Jdeme na to.

Potřebujeme :

  • 1 středně velký květák
  • zeleninu (mrkev, hrášek,kukuřice a podobně) - základ ale tvoří vždy mrkev
  • 1 cibuli
  • lžíci másla (ideálně ghi)
  • sůl
  • pepř
  • kari
  • chilli
  • asi  1 dcl mléka
  • 2 lžíce mletých ovesných vloček na zahuštění
  • voda

Do hlubšího kastrolu či pánve dáme máslo, které rozpustíme a na něm pak osmahneme cibuli nakrájenou na menší půlkolečka.

Mezitím si očistíme zeleninu, květák rozebereme na menší růžičky, mrkev nakrájíme na kolečka a veškerou tuto zeleninu pak vsypeme na cibuli, promícháme. Osolíme, opepříme, přidáme kari, které dodá krásnou barvu a chilli, které naopak dodá pikantní říz. Zalijeme asi litrem vody a to tak, aby veškerá zelenina byla ponořená. Vsypeme asi dvě lžíce mletých ovesných vloček, díky kterým nám směs zhoustne. Přikryjeme a necháme asi půl hodiny vařit, dokud zelenina nezměkne.

Na závěr přidáme trošku mléka, případně ještě dochutíme kořením.

Zvlášť si uvaříme brambory a můžeme servírovat. Pokud máme k dispozici například zelenou cibulku, pažitku, petrželku, určitě jí na jídlo využijeme a hezky talíř tímto posypeme.

 

Mou hubnoucí cestu a další tipy najdete ZDE.

Vaše názory

Vaše názory (pro vložení komentáře se prosím přihlaste)

Vložit komentář

Další recepty

Náš tip