Babinet.cz  /  Magazín  /  Zdraví  /  Jak načerpat energii. Vyzkoušejte staré osvědčené způsoby

Jak načerpat energii. Vyzkoušejte staré osvědčené způsoby

3.5.2019 - redakce Babinet.cz

Energii můžeme nabrat i starými osvědčenými způsoby. V prvé řadě si musíme uvědomit, že pokud jsme neustále ve stresu, nic nestíháme, odkládáme věci na poslední chvíli, tak k svému tělu a zdraví přistupujeme nezodpovědně. Pokud neumíme zpomalit, budeme se cítit neustále unavení a žádná zázračná tableta nám nepomůže. Nejdůležitější je pozitivní přístup ve všech situacích. Protože patřičný nadhled a úsměv na tváři funguje nejlépe.

Jak načerpat energii?

  1. Pravidelný pobyt na čerstvém vzduchu – procházky vám pročistí hlavu a spálíte kalorie.

  2. Dodržujte doporučovaných 8 hodin spánku – vyhnete se kruhům pod očima.

  3. Vyhýbejte se ponocování – snažte se jít spát před půlnocí, do půlnoci je spánek nejzdravější. Nedostatek spánku organismus oslabuje. Lidé jsou nervózní, podráždění a unavení, mají poruchy koncentrace a vyšší riziko různých zdravotních potíží. Proto je důležité s nespavostí bojovat a co nejdříve odstranit příčiny. Ideálně ještě dříve, než se stane součástí našeho života.

  4. Hýbejte se – cvičením zhubnete a připravíte se do plavek na léto. Právě pravidelné cvičení je zárukou energie po celý den.

  5. Pijte dostatečné množství tekutin – minimálně dva litry denně, ale vyhýbejte se slazeným nápojům.

  6. Jezte vyváženou stravu – hodně ovoce a zeleniny a nezatěžujte organizmus těžkými smaženými jídly.

  7. Nezapomeňte se nasnídat - Když spíme, metabolismus se zpomalí, s prvním jídlem se ale opět rozběhne. Pokud snídani vynecháme, metabolismus bude stávkovat tak dlouho, dokud se nenajíme. Organismus potřebuje mít stálý příjem energie, aby si s ní mohl hospodařit v průběhu celého dne. Pokud dospělí nebo děti vynechají snídani a prvním jídlem je až oběd, dochází k nerovnoměrnému příjmu energie. Takže až do oběda naše tělo bude spalovat méně kalorií, než by spálit mohlo. Organismus totiž postrádá stálý přísun energie a automaticky "se přepne" na úsporný režim - takže jakoukoliv následně přijatou energii ukládá do zásoby, aby byl připraven na další hladovění. Tak si nevědomky (bohužel) zaděláváme na obezitu
  8. Pravidelně větrejte – čerstvý vzduch vám udělá dobře.

Vaše názory

Vaše názory (pro vložení komentáře se prosím přihlaste)

Vložit komentář

Další z magazínu

Náš tip