Zajímavou příležitost pro všechny, kteří by rádi zkusili štěstí s vlastním podnikáním, přináší společnost T-Mobile. Již druhým rokem totiž probíhá projekt Rozjezdy, který je určen právě startujícím firmám i firmičkám z celé republiky. Začínající podnikatelé mají příležitost nejen soutěžit o velmi hodnotné ceny, ale ti, co nevyhrají, pak mají možnost zúčastnit se neméně zajímavých a informačně cenných seminářů, které se konají po celé republice. Svou odvahu dokazují lidé nejrůznějšího věku i profesí, z měst i nejmenších vesnic. Významnou skupinu tvoří odvážné maminky na rodičovské dovolené.
Pro letošní rok jsou registrace již uzavřeny. Nejaktivnější byli soutěžící v Praze a středních Čechách, těsně v závěsu pak skončil Moravskoslezský kraj. Podnikatelé shodně uvádějí jako impuls k začátku podnikání splnění snu (muži i ženy kolem 80 %), druhý nejsilnější důvod se však už liší: 70 % mužů uvádí osamostatnění se, zatímco 70 % žen chce lépe sladit rodinný a pracovní život. Rozjezdy jsou tedy ideální příležitostí, jak se konečně rozhoupat.
Mezi nápady se vyskytují internetové obchody, mateřské školy, hudební kluby, kavárny a restaurace, nechybí ani domácí výroba zajímavých šperků, objevují se i originály v podobě adaptivního oblečení pro vozíčkáře (Zlínsko), výroby automobilů (jižní Čechy) nebo českého cideru (střední Čechy). Praktickou půjčovnu potřeb pro miminka vymyslela Radka Skopcová z Prahy, výrobu ekologických svačinových kapes zase Magdalena Hájková ze Středočeského kraje. Maminky v časové tísni určitě využijí nabídky Nikol Rožcové z Libereckého kraje na lekci jógy pro maminky s miminky po porodu on-line, zajímavé oživení tradiční výroby hraček přinesla Stanislava Formanová z Ústeckého kraje, veselá razítka pak Blanka Zemanová z kraje Plzeňského. Nápadů je opravdu mnoho, stačí jen najít trochu kuráže a začít podnikat na vlastním, třeba právě prostřednictvím projektu Rozjezdy.
A o co se vlastně soutěží? Vítězové regionálních kol na prvních třech místech získají nejen finanční injekci do začátku podnikání, ale také zajímavé balíčky telekomunikačních a marketingových služeb, notebooky a chytré telefony, v neposlední řadě i poradenské služby. Firma se ale snaží podnikatelům pomoci i jinak, v mediální oblasti – některé zajímavé osobní příběhy již vyšly v řadě časopisů. Přehled článků týkajících se tohoto projektu jsou pro ostatní účastníky pravidelně umisťovány na Facebook projektu Rozjezdy.
Odborné semináře, které probíhají až do září 2012 v jednotlivých regionech, jsou zaměřeny na poradenství v oblasti marketingu, zakládání firmy, jednání s úřady, podnikatelského myšlení, lidských zdrojů a dalších oborů. Tam, kde se nenaplní kapacita přímými účastníky Rozjezdů, pak mohou využít volných míst i ti, kteří se do soutěže nestihli přihlásit. Neméně důležitou přidanou hodnotou účasti na těchto workshopech je pak osobní setkání s ostatními soutěžícími v regionu. Je to jedinečná příležitost, jak si podnikatelé mohou nejen vzájemně vyměnit kontakty, ale i podělit se o zážitky, problémy a zkušenosti z různých oblastí v daném regionu. Nejednou se i stalo, že se někteří dohodli i na vzájemné spolupráci.
Ceny všem regionálním výhercům budou předány 14. září 2012, pak dostane slovo široká veřejnost. Ta zvolí ve veřejném on-line hlasování celostátního vítěze Rozjezdů 2012 a 24. října bude druhý ročník ukončen.
Máte-li v hlavě zajímavý nápad, přihlaste se v příštím ročníku.
Nebojte se a rozjeďte to s Rozjezdy od T-Mobile!
Stačí jen sledovat www.rozjezdyroku.cz.
Vaše názory
Pro vložení komentáře se prosím přihlašte nebo zaregistrujte.