Nezadaní Češi promluvili. 78 % z nich se svou samotou není spokojeno a přeje si změnu. Fenomén nového „singles“ životního stylu není v naší společnosti nijak silně zakořeněn a svobodní lidé stále chtějí sdílet život s partnerem. 67 procent dotázaných hledá zcela cíleně trvalý vztah a těmto preferencím podřizují svou seznamovací taktiku. Přesto se ukazuje, že průměrný Čech toužící po seznámení není nikterak aktivní. 40 % dotázaných přiznalo, že se sice cíleně seznamují a o seznámení skutečně stojí, ale sami nevyvíjejí téměř žádnou aktivitu. V rámci internetových seznamek pasivně vyčkávají, kdo je osloví, v běžném životě rozdávají úsměvy a čekají, kdo se chytí. Jasně to ukázala anketa sociální a seznamovací sítě Leyter.com zaměřená na seznamovací praktiky v ČR.
Tento týden byly zveřejněny výsledky ankety „Jak se balí po Česku“ zaměřeného na problematiku partnerských vztahů a online seznamování.
Internetové seznamky jsou plné těch, kteří hledají toho pravého. Kdo jsou tedy obecně čeští singles a co dělají, aby se seznámili? Průměrný osamělý Čech je ve věku mezi19 a30 lety s ukončeným středoškolským vzděláním a se zaměstnaneckým příjmem do 10 000 Kč měsíčně. Odmítá nevěru, měl doposud maximálně 4 sexuální partnery a od prvního rande si slibuje lehkou konverzaci nad skleničkou vína.
Ženy přiznaly, že 53 procent z nich na sexu nijak nelpí, 55 % mužů se bez něj naopak absolutně neobejde. Polovina dotázaných mužů cíleně oslovuje partnerku jako první, stejný počet žen na oslovení jen reaguje, sami proaktivní nejsou. Pro muže jsou obecně atraktivnější informace, které o sobě potencionální partnerka zveřejní, ženy vybírají spíše podle fotografie.
Všichni dotázaní měli předchozí zkušenost s internetovým seznamováním, 40 % z nich se seznamuje výhradně tímto způsobem. Internetové seznamky sice preferují hlavně muži (42 %), ale ženy se už dnes v této oblasti také neztratí. 37 procent z nich si partnera hledá právě tímto způsobem.
Poněkud pasivní přístup českých singles se projevuje i v online seznamování. Průměrný počet lidí, které respondenti oslovují na internetových seznamkách, jsou 4. Toto číslo je v porovnání s počty registrovaných uživatelů velice nízké a svědčí jak o jejich nesmělosti, tak o neefektivním používání seznamovací nástrojů. Lidé zkrátka a dobře potřebují vědět „jak na to.“
Ankety „Jak se balí po Česku“ se zúčastnilo více jak 600 uživatelů sociální a seznamovací sítě Leyter.com. Kompletní statistiky ankety jsou k dispozici na http://www.leyter.com/statistiky.
O službě Leyter.com
Leyter.com je česká seznamovací a sociální síť. Oproti klasickým seznamovacím portálům umožňuje díky geolokačním informacím o jednotlivých uživatelích sledovat pohyb přátel v okolí a vyhledávat kulturní akce přímo z mobilního telefonu. Unikátní schopností seznamky je zpětně vyhledat konkrétní osobu, kterou uživatel zahlédl na konkrétním místě v určitý čas. V březnu 2012 spustila služba mobilní aplikace pro platformy iOS a Android.
Vaše názory
Pro vložení komentáře se prosím přihlašte nebo zaregistrujte.