Asociace pro elektronickou komerci (APEK) dnes představila výsledky průzkumu na téma návyky Čechů při plánování dovolené. Průzkum byl realizován jako součást komplexního šetření mezi spotřebiteli a potvrdil, že stále více Čechů plánuje, ale také nakupuje dovolenou prostřednictvím internetu.
Internet je nedílnou součástí moderního životního stylu a to se zrcadlí také ve výsledcích šetření zhotoveného pro APEK. Podle průzkumu Asociace využívá internet k vyhledávání informací o dovolené až 89 % Čechů. Velkou roli v rozhodování hraje také doporučení od přátel a známých, až poté sáhnou Češi po katalogu cestovních kanceláří.
Jak plánují Češi dovolenou
“Úspora času a peněz jsou atributy, kterých si spotřebitel při online nakupování nejvíce cení.” říká Jan Vetyška, ředitel Asociace pro elektronickou komerci (APEK). I přesto celých 14 % respondentů letos, zřejmě z úsporných důvodů, dovolenou neplánuje.
Internet je nedílnou součástí moderního životního stylu a to se zrcadlí také ve výsledcích šetření zhotoveného pro APEK. Podle průzkumu Asociace využívá internet k vyhledávání informací o dovolené až 89 % Čechů. Velkou roli v rozhodování hraje také doporučení od přátel a známých, až poté sáhnou Češi po katalogu cestovních kanceláří.
Jak plánují Češi dovolenou
“Úspora času a peněz jsou atributy, kterých si spotřebitel při online nakupování nejvíce cení.” říká Jan Vetyška, ředitel Asociace pro elektronickou komerci (APEK). I přesto celých 14 % respondentů letos, zřejmě z úsporných důvodů, dovolenou neplánuje.
Více než polovina (59 %) z nich uvedla, že si prostřednictvím internetu zajišťuje v rámci plánování dovolené vhodné ubytování. Dopravu na vybrané místo pak 34 % respondentů a rezervaci kulturního vyžití předem (například vstupenky do muzeí a galerií) 13 % oslovených. Cestovní kancelář, která by uskutečnila jejich dovolenou snů, hledala na internetu pětina respondentů (20 %).
Nákupy před dovolenou
Nižší cena zboží a služeb na internetu je pro spotřebitele lákadlem nejen před Vánoci, ale také v sezóně dovolených. Z průzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK) ale vyplynulo, že více než polovina respondentů (54 %) nevyužívá při plánování dovolených speciální srovnávače cen. Také 46 % z nich uvedlo, že pro ně dovolená není impulsem k nákupu zboží. Na dovolenou si nakupující respondenti prostřednictvím internetu nejčastěji pořizují oblečení (33 %), obuv (21 %) nebo vybavení na outdoor a ke stanování (13 %).
S kým na dovolenou
“V cestovním ruchu je velmi patrný trend přesunu podnikání na internet. V minulém roce investovalo několik renomovaných cestovních agentur právě do zkvalitnění internetových služeb,” upřesňuje výsledky průzkumu Vetyška. V případě, že se spotřebitelé rozhodnou pro pořízení zájezdu přes internet, vybírají si nejčastěji u online cestovních agentur invia.cz (61 %) a dovolena.cz (50 %) či využijí služeb cestovního portálu českého vyhledávače sdovolena.cz (26 %).
Nákupy před dovolenou
Nižší cena zboží a služeb na internetu je pro spotřebitele lákadlem nejen před Vánoci, ale také v sezóně dovolených. Z průzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK) ale vyplynulo, že více než polovina respondentů (54 %) nevyužívá při plánování dovolených speciální srovnávače cen. Také 46 % z nich uvedlo, že pro ně dovolená není impulsem k nákupu zboží. Na dovolenou si nakupující respondenti prostřednictvím internetu nejčastěji pořizují oblečení (33 %), obuv (21 %) nebo vybavení na outdoor a ke stanování (13 %).
S kým na dovolenou
“V cestovním ruchu je velmi patrný trend přesunu podnikání na internet. V minulém roce investovalo několik renomovaných cestovních agentur právě do zkvalitnění internetových služeb,” upřesňuje výsledky průzkumu Vetyška. V případě, že se spotřebitelé rozhodnou pro pořízení zájezdu přes internet, vybírají si nejčastěji u online cestovních agentur invia.cz (61 %) a dovolena.cz (50 %) či využijí služeb cestovního portálu českého vyhledávače sdovolena.cz (26 %).
O průzkumu
- Realizováno společností MediaResearch technikou jednotného dotazníku prostřednictvím internetového sběru.
- Terénní sběr dat probíhal od 2. do 4. května 2012 na vzorku 526 respondentů (internetová populace ČR starší 15ti let)
- Výzkum probíhal jako jednorázový uzavřený sběr dat.
O APEKu
Asociace pro elektronickou komerci (APEK) je sdružením více než tří set firem, podnikatelů a odborníků v oboru elektronického obchodu. Cílem Asociace je soustavně podporovat rozvoj elektronického obchodování v České republice. Jedním z hlavních projektů APEKu je certifikace internetových obchodů – www.certifikovany-obchod.cz.
Pro více informací prosím kontaktujte:
Jan Vetyška, výkonný ředitel
tel.: +420 775 692 735
e-mail: jan.vetyska@apek.cz
Asociace pro elektronickou komerci (APEK)
Sokolská 23, 120 00 Praha 2
Vaše názory
Pro vložení komentáře se prosím přihlašte nebo zaregistrujte.