Podle českého návrháře Josefa Ťapťucha v Česku zatím nevzniká kreativní pánská móda. Češi jsou podle něj pragmatický národ s "přízemními instinkty" a přežívá u nich názor, že oblečení musí být především účelné. Ťapťuch to řekl novinářům při příležitosti módního a obuvnického veletrhu Styl a Kabo, kde vedl jeden z odborných doprovodných seminářů.
"Co se týče autentické české pánské módní nabídky, je tam naprosto prázdno," řekl Ťapťuch. "Když nechám stranou zahraniční značky, tak naše firmy nabízejí slušný výběr pouze v oblasti sportswearu, ale vpravdě módní, kreativní pánskou módu Češi neprodukují," dodal.
Vedoucí ateliéru designu módní tvorby na pražské Vysoké školy uměleckoprůmyslové a profesor designu a marketingu na pařížské L’École Superieure des Arts Decoratifs v Paříži však vkládá naděje do nejmladší generace módních tvůrců. "Mladí pochopili sociální význam módy a umějí si sehnat to, co je opravdu baví," dodal.
Ťapťuch ocenil začínajícího českého návrháře Vladimíra Staňka, který na veletrhu představil svou aktuální kolekci Gentle Man Today.
"Tato kolekce má obrovskou šanci na evropském trhu. Je současná, velmi atraktivní, jasně oslovuje jistou cílovou skupinu," řekl Staněk. "A troufám si dodat, že za jistých podmínek by mohla uspět i na českém trhu," dodal.
Staněk si nyní založil novou značku Stinak; svou novou kolekci nabízel na speciální módní přehlídce Producer Wanted, kde měl možnost oslovit firmy, které by s ním byly ochotny spolupracovat.
Důraz na pánskou módu letos na veletrhu Styl kladla i přehlídka kolekcí nejlepších návrhářů Česka z posledních let. V neděli se představili mužští vítězové ceny Top Styl Designer, která se na veletrhu uděluje od 90. let.
Zdroj: ČTK
Vaše názory
Pro vložení komentáře se prosím přihlašte nebo zaregistrujte.