„Zvyk je železná košile“, říká jedno tradiční české přísloví. Platí však čím dál tím méně. Stejně jako jsme otevřeni změnám ve svém životě, tak dokonce změnu pouštíme i do nitra našich ložnic. Potvrzují to výsledky průzkumu Carré Blanc, společnosti prodávající francouzský bytový textil, který se zaměřil na velikosti přikrývek a jejich prospěch intimitě páru. Na otázky průzkumu odpovědělo během měsíce září celkem 2 276 čtenářek serveru Babinet.cz.
Společné přikrývky se už zabydlují i v českých ložnicích
Filmové scény, kde se partneři schovají pod jednou peřinou, známe především z francouzských romantických filmů. Francie a středomořské státy obecně jsou považovány za kolébku velké společné přikrývky. Česká tradice však ještě před nedávnem říkala, že do naší ložnice patří výhradně dvě samostatné duchny.
Téměř 13 % odpovídajících v průzkumu Carré Blanc však již dnes sdílí se svým partnerem jednu velkou společnou přikrývku. Přestože tedy 82 % odpovídajících má stále dvě samostatné přikrývky, pouze 20 % z nich by pod společnou peřinou spát nechtělo. Zajímavý je údaj o spaní v oddělených pokojích, téma, které je v souvislosti s manželským sexuálním zdravím také přetřásáno celkem často. Jen necelých 5 % odpovídajících odchází spát každý večer do jiné ložnice než jejich partner.
Pod jakou přikrývkou spíte se svým partnerem?
Čím větší, tím lepší – platí to samozřejmě o společné přikrývce
Pokud by si ženy mohly vybrat, jakou velikost společné přikrývky si koupí, 36 % z nich by v obchodních regálech hledalo tu největší – 240 x 260 cm. Obvyklejší rozměry dostupné v českých obchodech jsou o pár centimetrů menší. Po dece s prodlouženou délkou 220 x 240 cm touží 26 % žen a 12 % by si koupilo 200 x 240 cm.
Jakou velikost společné přikrývky byste zvolila, pokud byste si mohla vybrat?
Polovina odpovídajících: společná přikrývka prospívá sexuálnímu životu
Není se co divit. Více než 41 % žen totiž potvrzuje, že společná přikrývka prospívá intimitě páru – přisuzují jí totiž lepší vliv na partnerský život než dvěma samostatným peřinám. Necelá třetina žen se domnívá, že je to jedno a pouze 27 % si myslí, že noc strávená ve svornosti pod jednou peřinou nemá výraznější vliv na jejich partnerský život.
Myslíte si, že spaní pod společnou přikrývkou může mít lepší vliv na partnerský život, než pod dvěma samostatnými?
Ještě více bodů získává jedna velká peřina, pokud se ženy zamýšlí nad jejím vlivem na sexuální život. V tomto případě polovina odpovídajících věří v její dobrý vliv na sexuální pohodu.
Myslíte si, že spaní pod jednou přikrývkou může mít lepší vliv na sexuální život než pod dvěma samostatnými?
V posteli se konflikty neřeší
Dobrá zpráva z českých ložnic je, že většina (82 %) něžných poloviček páru zřídka kdy nebo nikdy řeší v posteli vzájemné konflikty. Občas si neshody až do postele přinese 17 % žen a zanedbatelná 2 % žen si pletou ložnici s místem pro výměnu názorů.
Jak často s partnerem řešíte v posteli vzájemné konflikty?
George Clooney a další dostali na frak
Další dobrou zprávou je, že 77 % žen by si pro spaní pod společnou velkou přikrývkou nejraději vybralo svého stávajícího partnera. George Clooney by se dostal pod společnou přikrývku u 8 % žen, další hvězdy filmového plátna Brad Pitt, Bruce Willis, Tom Cruise a Leonardo DiCaprio dopadli ještě hůř.
Jednu velkou společnou přikrývku na spaní byste nejraději využila, kdyby vedle vás byl:
Něco navíc: se společnou přikrývkou ušetříte
Stačí jednoduché kupecké počty. Nejen že je jedna velká přikrývka levnější než dvě samostatné, ale je levnější rovněž koupě jednoho velkého povlaku v porovnání se dvěma menšími. Ekonomickou stránku však v těchto případech ženy většinou neřeší. V průzkumu Carré Blanc jich 58 % odpovědělo, že prozatím neuvažovaly o tom, která z variant vychází pro rodinný rozpočet výhodněji. Šestina žen si je vědoma, že velká přikrývka je levnějším řešením.
Věděli jste, že společná velká přikrývka je levnějším řešením než dvě menší, samostatné?
Společná velká přikrývka je designu šitá na míru
Neoddiskutovatelným faktem je, že velká přikrývka dává vyniknout nádhernému designu moderního povlečení, které dnes některé obchody nabízí. Potvrzuje to i 73 % odpovídajících v průzkumu Carré Blanc. Jen 7 % si to samé myslí o povlečení na dvě menší peřiny, 17 % říká, že je to stejné, a pro pouhá 3 % žen je vzhled jejich ložnice nedůležitý.
Na jaké přikrývce podle vás vynikne lépe design povlečení?
Sabina Obluková
majitelka Master Franchise Carré Blanc pro Českou republiku
Profil odpovídajících v průzkumu Carré Blanc:
Věk
Bydliště
Doplňující informace ke Carré Blanc:
Značka z oblasti moderního bytového textilu – francouzská značka se sídlem v Roanne - Carré Blanc, vstoupila na český trh na podzim v roce 2009. Franšízová společnost Carré Blanc patří k lídrům producentů bytového textilu, která provozuje 195 obchodů ve Francii a 50 obchodních zastoupení po celém světě.
V České republice nyní nabízí povlečení, osušky, ručníky, kuchyňský textil a další zboží vysoké materiálové i designové kvality první obchod Carré Blanc v OC Letňany v Praze. Záměrem značky Carré Blanc je otevřít v České republice další čtyři obchody, z toho dva v Praze a další dva mimo Prahu, a to v Brně a Ostravě a jeden na Slovensku v Bratislavě.
Majitelkou Master Franchise pro český trh je Sabina Obluková.
Vaše názory
Pro vložení komentáře se prosím přihlašte nebo zaregistrujte.