Není to zdaleka poprvé co se rozhodnutí Rady pro televizní a rozhlasové vysílání probírá jak ve sdělovacích prostředcích, tak i mezi lidem obecným jako velmi diskutabilní. Jako poslední podivný produkt této společnosti „chytrých“ hlav je varování před sankcemi těm TV společnostem, které budou vysílat spoty ministerstva dopravy v kampani k bezpečnosti silničního provozu „Nemyslíš zaplatíš!“ bez překrytí nebo „rozčtverečkování“ určitých záběrů. Právě těch záběrů, které dávají celému projektu smysl a jsou pointou všeho. Rada argumentuje především neblahým dopadem na děti, což mi zní silně farizejsky.
Už jen proto, že jsem před časem viděl v reklamní pauze tyhle překryté Renčovy spoty a vzápětí pokračoval seriál, mám dojem, že se jednalo o Policii New York. A co nevidím! Newyorský vyšetřovatel ponořil ruku do řeky a vytáhl odříznutou lidskou hlavu v hezkém detailu. Střih nás přenesl na prosekturu, kde přítomní zkoušeli jak sedí k zbytku trupu a hned poté se nám naskytl pohled na rozevřený hrudní koš a krvavé lidské vnitřnosti. Bylo prosím mezi 15.00 a 16.00 hodinou odpoledne!!! Nikde jsem neslyšel slovíčko, které by byť jen trochu naznačilo rozčarování Rady a vysvětlení jak je možné, že záběry hodné nočního vysílání nebyly třeba rozmazány. Bohužel, co se týká odpoledního vysílání všech volně přístupných televizí v České republice, tento seriál s vraždami a krví tekoucí snad i z reproduktorů televizního přijímače, není výjimkou. Možná, že každodenní realita amerického života nepůsobí na české děti tak depresivně jako ta z našich silnic.
Říkám si, že když reklama o škodlivosti kouření nebo alkoholu působí na dětskou psychiku tak, že upozorňují své rodiče, ale i ostatní dospělé ve svém okolí, že konají nesprávné věci, proč by tedy kampaň ministerstva dopravy měla působit jinak? V některých evropských státech v rámci kampaně proti kouření proběhly v televizích s úspěchem záběry na kuřákovy plíce na plíce nebo jícen prorostené rakovinou. Dosti drsné záběry. Někdy je fajn, že naši lidi mají vlastní rozum…
Dvojí metr – to je přesný výraz pro nekompetentní rozhodování Rady pro televizní a rozhlasové vysílání. Nemýlím-li se Rada by měla dohlížet, když už až tak bedlivě dohlíží, taky na klamavou reklamu. Třeba na ty docela vtipné z oblasti sci-fi, kdy dítě v zářivě bílých trenkách sjede zelenou trávu, pak jsou polity červeným vínem a zázračný prací prášek je učiní opět zázračně bílé. To by mohly především české mamky povídat.
Myslím, že je na čase, aby nadřízený orgán Radě urychleně vysvětlil, že sice brečí hezky, ale na špatném hrobě. Anebo – dvojí metr není problémem pouze Rady pro televizní a rozhlasové vysílání, ale problém politiky našeho státu.
Vaše názory
Pro vložení komentáře se prosím přihlašte nebo zaregistrujte.