Nákup pochoutek pro vánoční tabuli, pořizování vysněných dárků pro naše blízké, strojení stromečku, rozbalování dárků a setkání s rodinou a přáteli. Přibližně takový průběh mají každoročně vánoční svátky v mnohých českých rodinách. Většina tradic se nebude měnit ani v letošním roce.
Něco je však přeci jen naprosto jiné. Dle prvních průzkumů a zkušeností z prodejen Hypernova a Albert se mění vánoční nákupy českých rodin.
Vánoční nákupy v České republice zaznamenaly hned několik změn. Češi kupují více netradičních potravin za dobrou cenu, změnila se jejich skladba a také množství v nákupním košíku. „Vánoční nákupy našich zákazníků jsou letos bohatší a rozmanitější, ale za přibližně stejné finanční prostředky. Rozdíl není v objemu nákupů, ale v obsahu nákupních košíků,“ říká Libor Kytýr, ředitel komunikace prodejen Albert a Hypernova.
Češi vybírají jinak i vánoční dárky. „Zákazníci se podstatně častěji zaměřují na zlevněné zboží, které je inzerováno v různých akcích,“ zmiňuje současný trend Kytýr. Pořizují si například výhodné a velmi oblíbené kosmetické balíčky. „Ty nabízejí více produktů za dobrou cenu a navíc mají již reprezentativní vzhled. I letos je velký zájem o dárky s motivem postaviček z kreslených seriálů Disney. Opravdovým hitem letošních Vánoc jsou však interaktivní dárky. Z naší nabídky se jedná o mluvící dětskou sekačku a vysavač pro ty nejmenší a různé výukové programy a počítače pro starší děti,“ dodává Kytýr.
Bohatší nákup za stejné peníze
Češi v prodejnách Albert a Hypernova utrácí v porovnání s loňským rokem přibližně stejné finanční prostředky, ale kupují si za ně více kvalitního zboží a potravin. „Naši zákazníci si více pořizují potraviny z nabídky vlastní značky Albert Quality. Zvykají si na to, že tato kombinace kvality a ceny jim umožní bohatší nákup. Nemusí se tak vzdát svých oblíbených pokrmů, které dotváří kouzlo celých svátků,“ vysvětluje Kytýr.
Vánoce stále zůstávají z mnoha pohledů
jednoznačně nejdůležitějším obdobím v roce. A to i pro obchodníky. „V letošním roce jsme pro naše zákazníky připravili mnoho zajímavých akcí až na pozdější prosincové období. Vycházeli jsme při tom z jejich potřeb a životního rytmu. Zákazníci si tak mohou pořídit dárky a nakoupit vánoční potraviny ve speciálních cenových akcích současně,“ doplňuje Kytýr.
Především dobré ceny hrají u zákazníků stále nejdůležitější roli. „V našich prodejnách zaznamenáváme nárůst počtu zákazníků v řádu desítek procent,“ zmiňuje Kytýr.
Mlsné vánoční jazýčky přejí luxusu a exotice
Podstatná je také široká nabídka. České rodiny se v poslední době obracejí i k netradičním potravinám. Příprava slavnostního pohoštění přímo vybízí k jejich vyzkoušení. „Hitem letošních Vánoc jsou z nabídky rybích specialit okoun nilský a halibut. Vedle tradičních druhů ovoce si zákazníci do košíků dávají exotické litchi, karambolu či tamarind,“ říká Kytýr.
I v těchto případech však zákazníci preferují akční cenovou nabídku, či levnější a kvalitní zboží privátní značky. V rámci nové řady privátní značky Albert Excellent najdou zákazníci prodejen Albert a Hypernova i opravdové lahůdky. „Naši zákazníci mohou díky sortimentu této vlastní značky překvapit své přátele třeba italskou specialitou Coppa Italiana, či španělským salámem Chorizo,“ zmiňuje Kytýr. Díky sortimentu Albert Excellent si mohou zákazníci za dobrou cenu koupit například i kachní prsa na medu, hovězí rump steak, paštiku s husími játry a rozinkami, či další z nejvybranějších lahůdek.
Albert/Hypernova tvoří jednu z největších maloobchodních sítí v České republice. Jejím základem je více než 243 supermarketů, 57 hypermarketů a 21 benzinových stanic. Přes 13 500 zaměstnanců prodejen Albert a Hypernova obslouží ročně přes 200 milionů zákazníků. Prodejny Hypernova a Albert nabízejí své služby ve všech krajích České republiky, řadí se tak mezi 10 největších zaměstnavatelů v zemi. Albert/Hypernova jsou maloobchodními značkami nadnárodní společnosti Royal Ahold se sídlem v nizozemském Amsterdamu.
Vaše názory
Pro vložení komentáře se prosím přihlašte nebo zaregistrujte.