Sociologický výzkum české populace
International Sociological Institute (ISI), mezinárodní nezisková organizace sdružující sociologické a statistické pracovníky, provedla během února a března sociologický výzkum české populace.
Předmětem sociologicky orientovaného projektu je výzkum sociální dynamiky a nerovnosti ve společnosti.
Výzkum probíhal od 4. února 2008 a skočil 20. března 2008 mezi vzorkem více jak 5 000 respondentů z celé ČR.
Níže jsou uvedené některé zajímavé výsledky z tohoto průzkumu. Jedná se o prvotní výsledky, následovat bude další zpracování získaných dat.
o Každý pátý muž řadí barvu jako jeden z důležitých parametrů při pořízení nového auta, u žen je to více jak 41 procent
o Pouze každý druhý řidič mužského pohlaví správně ví, na které straně vozu se nachází víčko od nádrže. V ženské populaci si je toho vědoma jenom čtvrtina žen.
o Šest z žen z deseti se domnívají, že muži mají lepší a jednodušší život než ženy – více jak 61 procent z nich by si chtělo vyměnit roli se svým protějškem.
o Šedesát procent mužů přiznalo, že se řídí a podvědomě dodržuje tradiční rozdělení rolí mužů a žen.
o Více jak polovině mužů nevadí domácí práce, přičemž pouze 4 ženám z 10 domácí práce nevadí
o 70 procent dotázaných mužů si hlídá svoji linii, u žen to je téměř 88 procent
o Téměř polovina dotázaných mužů nakupuje pravidelně kosmetické výrobky každý týden
o Tři čtvrtiny mužů přiznali, že tráví v koupelně více jak 30 minut každý den
O projektu
Těžiště přínosu tohoto projektu spočívá zejména v přesnějším a pravdivějším odpovídání respondentů. Podle nedávno uskutečněné mezinárodní studie ISI bylo prokázáno, že respondenti v sociologických a statických výzkumech jsou při anonymním vypovídání mnohem více upřímnější než při osobních kontaktu respondentů a tazatelů.
Mezi několik znaků sociální stratifikace patří i rozdělení populace podle pohlaví. V našem projektu šlo o přezkoumání zájmů a názorů na specifická témata mezi muži a ženami. Jednalo se o výzkumné šetření a analýzu aktuálních sociálních jevů v celorepublikovém rozsahu, která bude navazovat na mezinárodní studii zabývající se tímto jevem v širším kontextu.
V současné době se ISI zabývá socioekonomickým a marketingovým výzkumem a také výzkumem sociální stratifikace, založené na nerovnosti mezi lidmi. Především analýzou postavení muže a ženy ve společnosti, při které se detailně studují preference daných demografických vzorků populace.
Celkové výsledky a více informací o celém projektu jsou k dispozici na webových stránkách www.zeny-vs-muzi.cz.
O ISI
International Sociological Institute (ISI) je nezisková organizace sdružující sociologické a statistické pracovníky po celém světe.
V současné době se ISI zabývá socioekonomickým a marketingovým výzkumem a také výzkumem sociální stratifikace, založené na nerovnosti mezi lidmi.
ISI provádí jednorázové i opakované empirické průzkumy, sondy a výzkumy veřejného mínění. Používá moderní kvantitativní a kvalitativní výzkumné metody a je zcela integrován do mezinárodní vědecké spolupráce. Je zapojen do několika nadnárodních vědeckých programů i výměny informací mezi institucemi v několika zemích.
Vaše názory
Pro vložení komentáře se prosím přihlašte nebo zaregistrujte.