V Maďarsku je MDŽ populárnější než Valentýn
V kalendáři je vyznačen jako významný den, ale mladí lidé slaví 8. březen už pouze výjimečně. Mezinárodní den žen si připomínají spíše starší občané a to prostě jen proto, že v tento den chtějí udělat radost své něžnější polovičce. Prodej květin, bonboniér a kosmetiky i v tomto období každoročně stoupá. Tesco proto pro své zákazníky připravilo pestrou nabídku dárků pro ženy každého věku za výhodné ceny.
Mladší generací opomíjený či zatracovaný, staršími lidmi stále oceňovaný – tak je v České republice vnímán 8. březen, Mezinárodní den žen. Historie vzniku tohoto svátku sahá do počátku minulého století a je úzce spjata s bojem žen o rovnoprávnost, volební právo, lepší pracovní podmínky či zákaz práce dětí. Pompézní oslavy, které se k 8. březnu pojily v minulém režimu, jsou naštěstí ty tam a podstata svátku a jeho původní náplň se pomalu vrací - i když prozatím pouze mezi starší generací.
MDŽ je v Čechách v nemilosti, stále velmi populární je ale v Maďarsku
Mezinárodní den žen svádí boj nejen s minulostí, ale také s celosvětovými trendy. Do popředí se totiž dostávají konkurenční svátky, například Den matek a zejména Valentýn, svátek zamilovaných. „Co se týká prodejů květin, Mezinárodní den žen se na pomyslném žebříčku svátků oslavujících ženy umisťuje až na třetím místě,“ říká Blanka Jošková. Zatímco prodeje květin rostou na Valentýna až o sto procent, na Mezinárodní den žen zaznamenávají obchody Tesco nárůst třicetiprocentní. Nejpopulárnější jsou potom tulipány a orchideje, zatímco na Valentýna vedou klasické růže.
Zajímavé je, že Mezinárodní den žen v jiných zemích neztratil popularitu tak markantně jako u nás, někde je situace dokonce zcela opačná. „Mezinárodní den žen je stále velmi populární například v Maďarsku. Tam statistiky prodejů ukazují, že muži koupí 8. března dokonce více květin než na Valentýna,“ dodává Blanka Jošková.
Zákazníkům, kteří na MDŽ nezanevřeli, vycházejí nyní vstříc svoji nabídkou obchody Tesco. „Pro ty, kteří slaví Mezinárodní den žen, jsme připravili speciální nabídku květin, sladkostí, či jiných drobných dárků, například ze sortimentu kosmetiky,“ informuje Petr Szabó, specialista marketingového oddělení společnosti Tesco Stores ČR a.s. V sortimentu obchodů Tesco si lze proto v těchto dnech vybírat z cenově výhodné nabídky bonboniér, hrnkových i řezaných květin a v neposlední řadě toaletních vod pro dívky, či dámy. Zákaznické průzkumy obchodů Tesco naznačují, že oslavovat budou 8. března především starší zákazníci.
Vaše názory
Pro vložení komentáře se prosím přihlašte nebo zaregistrujte.