Vítězí nízkokalorická strava a ekologické BIO produkty.
Podle průzkumu společnosti Tesco Stores ČR stále přibývá zákazníků, kteří dávají přednost zdravému životnímu stylu. Zvyšuje se prodejnost nízkokalorických potravin a odpovědnost spotřebitelů – zákazníci stále více sledují etikety a zkoumají složení jednotlivých produktů. S nástupem tohoto trendu se vytvořil i nový okruh zákazníků, kteří upřednostňují ekologické BIO produkty. Zájem o „zdravé“ potraviny je patrný zejména po vánočních svátcích a během jara, kdy se zejména ženská populace připravuje na letní dovolené.
Stres, pracovní shon, znečištěné životní prostředí a civilizační nemoci jsou faktory, které se negativně promítají do života dnešní populace. Proto stále více lidí hledá alternativy a vedle pravidelné relaxace se zaměřuje na zdravý životní styl také ve stravování. „Analýzy prodejů v našich obchodech ukazují, že zájem o oblast zdravé výživy stabilně roste. Měsíčně zaznamenáváme deseti až patnáctiprocentní nárůst prodejů těchto výrobků,“ informuje Josef Málek, manažer oddělení čerstvých potravin.
Největší zájem o zdravé produkty lze vysledovat právě v povánočním období a během jarních a letních měsíců. „Lidé jsou přeplněni po vánočním hodování, chtějí lehčí stravu, často navíc hubnutí zařazují do seznamu novoročních předsevzetí. Podobná otázka je aktuální také v jarních měsících, tehdy lidé hubnou zase kvůli dovoleným u moře,“ vysvětluje Josef Málek a dodává. „K měsícům, kdy se zájem o výrobky zdravé výživy výrazně zvyšuje, zpravidla patří období od ledna do června,“ dodává Josef Málek.
Nízkokalorické potraviny? Jedna z cest vedoucích ke štíhlé linii
Nabídka produktů zdravého životního stylu v obchodech Tesco již v tuto chvíli zahrnuje stovky výrobků. Vzrůstající zájem zákazníků zdravou výživu má za následek další rozšiřování této kategorie. Výrobci rozšiřují tradiční sortiment o další příchutě, zejména v sortimentu jogurtů a jogurtových nápojů. V tomto období si zákazníci hojně žádají müsli tyčinky a cereálie různých chutí.
Obecně se zvyšuje prodejnost výrobků se sníženým obsahem cukru i tuku a v oblasti výrobků zdravé výživy vedou produkty s označením „light“. Spotřebitelé stále více sledují etikety a zkoumají složení jednotlivých výrobků. Zvýšený zájem je patrný u potravin obsahujících „zdraví prospěšné bakterie“ (např. Lactobacillus biffidus). Během povánočního období lze hovořit až o 50% nárůstu prodejnosti tohoto sortimentu.
Zdravá výživa se nevyhnula ani oblasti uzenin. V prodejnách Tesco se objevily nové výrobky s označením „Wellness“, které do obchodů Tesco dodává firma Maso Planá. Další řadou výrobků pro zdravý životní styl jsou masné výrobky „Fitness“ od firmy Schneider. Zmiňované masné výrobky se vyznačují nižším obsahem tuku a soli a svým složením plně zapadají do konceptu zdravé výživy.
BIO produkty – záruka kvality
Stejně jako v západních zemích, také u nás v České republice si spotřebitelé postupně zvykají na produkty z řady BIO. „Všude ve světě trvalo poměrně dlouho, než lidé začali oceňovat výhody ekologicky nezávadných produktů. Nevěřili v jejich účinnosti a rozdílům, které ve srovnání s ostatními výrobky přinášejí. Navíc je odrazovala vyšší cena,“ vysvětluje Josef Málek.
Zdá se však, že poslední dobou se situace začíná obracet. Může za to zejména mediální osvěta a odpovědnost spotřebitelů vůči svému zdraví a zdaví svých blízkých – uvědomují si, že zdraví je to nejcennější, co mají. Produkty značené BIO pocházejí z ekologického zemědělství. Každý pěstitel i chovatel musí splňovat celou řadu standardů, jejich produkce je navíc pravidelně kontrolována odpovědnými úřady. To zaručuje vysokou kvalitu BIO produktů.
Nálepku BIO dnes má nejen mouka, pečivo, těstoviny, mléčno výrobky, ale například i maso, vejce, sladkosti, oleje, nápoje, stejně tak zelenina a ovoce. Posledně jmenovaný sortiment lze sehnat v čerstvém i zamraženém stavu, ovoce je také sušené.
V návaznosti na rostoucí zájem zákazníků zřídila společnost Tesco ve svých obchodech koutky zdravé výživy a speciální dietní stravy. Tyto koutky usnadňují zákazníkům orientaci v nabídce a soustředí několik kategorií: sortiment BIO výrobků, sojové výrobky a bezlaktózové výrobky. Koutek v tuto chvíli zákazníkům nabízí kolem 50 výrobků. V letošním roce chystá Tesco pro zákazníky novinku – uvedení vlastní řady bio výrobků pod značkou Tesco Organics. Výhody spojené s užíváním ekologicky nezávadných potravin zákazníci ocení už na konci druhého čtvrtletí letošního roku.
BIO potraviny ve zkratce
Pocházejí z ekologického zemědělství, pěstitelé musí splňovat celou řadu podmínek, jejich produkce je navíc pravidelně kontrolována.
Obsahují více vitamínů než „běžné“ produkty, nejsou ohroženy jedovatými chemikáliemi (neobsahují pesticidy).
Zvířata v ekologických farmách se chovají za odlišných podmínek, např. mají volný výběh a dostávají vybrané krmivo.
Pěstitelé a farmáři svou činností nepoškozují životní prostředí, naopak ho chrání.
BIO produkty oceňují zejména odpovědní spotřebitelé bojující proti negativními dopadům života moderní civilizace.
O společnosti Tesco Stores ČR:
Společnost Tesco Stores ČR a. s. vstoupila na tuzemský trh v roce 1996. V současné době provozuje v České republice celkem 84 obchodů – čtyřicet šest hypermarketů, třicet dva supermarketů, šest obchodních domů a jedenáct čerpacích stanic. Základem filozofie společnosti Tesco je snaha poskytnout zákazníkovi to nejlepší a stát se obchodem pro všechny. Toto úsilí bylo v loňském roce oceněno hned dvěma tituly – Hypermarket roku 2006 a Obchodník roku 2006. Se svými 13 046 zaměstnanci patří Tesco k největším zaměstnavatelům v České republice. Za své rozvojové programy pro zaměstnance získalo Tesco na vyhlašování ocenění Credit Suisse Zaměstnavatel roku 2005 titul Personální projekt 2005. K tomuto ocenění ještě přibyl titul HN Personální projekt roku 2006, a to za projekt Linky ochrany zájmů, která má za úkol poskytnout všem zaměstnancům možnost otevřeně komunikovat s vedením společnosti se zaručením anonymity.
Vaše názory
Pro vložení komentáře se prosím přihlašte nebo zaregistrujte.