Export firmy Jan Becher – Karlovarská Becherovka, a. s. (JBKB) dosáhl nejvyšších objemů za posledních deset let.
V číslech to znamená, že se podařilo vyvézt přes dva miliony litrů tohoto hořkého bylinného likéru. V současné době se Becherovka vyváží přibližně do třiceti zemí světa.
Největším trhem je pro Becherovku už tradičně Slovensko, mezi stabilní odběratele patří také Německo. Zde se firma snaží oslovit zejména mladší konzumenty, čemuž by měla pomoci i billboardová kampaň, která v Německu zahajuje v listopadu.
Značný úspěch zaznamenala Becherovka na Ukrajině, kde se prodej oproti loňskému roku zvýšil zejména díky výborné distribuci o plných 70 %. Povědomí o Becherovce a její prodej má od října ještě posílit a podpořit reklamní spot v místní televizi. Stabilně roste prodej Becherovky i na maďarském trhu. Dobře se jí daří rovněž v Polsku, kde se jí meziročně prodalo o 55 % víc.
Na opětovný start se společnost JBKB chystá v Rusku, kde úspěšně ukončila právní spor o ochrannou známku k Becherovce. Novinkou jsou první kontakty s čínskými distributory. Vstup na tento trh se s největší pravděpodobností uskuteční začátkem roku příštího.
Becherovka se během letošního léta stala nejprodávanějším výrobkem mezi hořkými bylinnými likéry v maloobchodech. Podle udaju agentury ACNielsen dosáhla v periodě červen - červenec 2006 objemového tržního podílu 36 %, a odsunula tak na druhé místo Fernet Stock. Na třetím místě zůstáva Fernet Stock Citrus.
Slavný bylinný likér Becherovka byl vynalezen v roce 1807 rodinou Becherů v Karlových Varech. V příštím roce tedy oslaví 200. výročí svého vzniku! Název Becher byl poprvé zapsán jako ochranná známka v roce 1919. Po druhé světové válce, před komunistickým převzetím moci v roce 1948, byla společnost Jan Becher – Karlovarská Becherovka, a. s. znárodněna. V roce 1996 byla privatizována. Současným jediným vlastníkem společnosti je francouzská skupina Pernod Ricard, druhý největší výrobce lihovin a vína na světě.
Vaše názory
Pro vložení komentáře se prosím přihlašte nebo zaregistrujte.