Rezidence českého velvyslance v Haagu ožila na jeden večer špičkovou českou módou. Na velkolepé módní přehlídce se tu představilo celkem dvanáct českých návrhářských značek sdružených v FASION POINT ALLIANCE (FPA). Akci inicioval CzechTrade, vládní agentura na podporu obchodu, organizátorem byla společnost Fashion Point Praha. Nejnovějším návrhářským kolekcím českých návrhářek tleskaly velvyslankyně, členové diplomatických sborů, novináři, obchodníci, krajané i umělci. Mezi sto dvaceti hosty nechyběly ani dámy z nejvyšších kruhů - manželka Nejvyššího komoří královny C.C.A.Waldeck-Quarles van Ufford, komorná královny M.Van Loon Labouchere, manželka šéfa Antimonopolního úřadu Marleen Kalbfleisch-Zuijderhoudt a Deetman-Dijkstra, manželka haagského primátora.
„Již delší dobu jsem s kolegy přemýšlel, jak zprostředkovat nizozemské veřejnosti informaci o existenci kvalitní české módy. Proto jsem pozitivně reagoval na iniciativu uspořádat tuto akci a nabídl jsem využití mojí v rezidence v Haagu,“ uvedl velvyslanec Petr Kubernát, který po skončení večera nestačil přijímat gratulace. „Atmosféra byla úžasná, každý model sklidil spontánní potlesk,“ uvedla Eva Valová, která stojí v čele nově založeného sdružení Fashion Point Alliance (FPA). „Cílem sdružení je prosadit českou módu v zahraničí a první akce se opravdu vydařila,“ říká Valová, známá rovněž jako ředitelka tuzemského módního festivalu Prague Fashion Week.
„Získali jsme nové obchodní kontakty a v těchto dnech jednáme o možnosti uplatnění českých návrhářek na holandském trhu,“ dodal ředitel pořádající společnosti Fashion Point Praha Jan Chudoba. „Návštěvníci nešetřili chválou, všímali si kreativní i řemeslné úrovně modelů, které jsou opravdu na špičkové úrovni, “ uvedl Chudoba, který budoucnosti české módy věří. „Evropský oděvní průmysl čelí globalizačním tendencím i expanzi levného zboží z Asie: obojí vede k výrobě levného, velkosériového zboží, které postrádá kvalitu a osobitý styl. Přirozenou reakcí na tento vývoj je vznik malých, kreativních a tržně přizpůsobivých firem, zaměřených na malosériovou produkci s vysokou designérskou invencí. V čele takové firmy stojí obvykle tvůrčí návrhářská osobnost: a přestože takoví návrháři hledají zdroje často ve své národní identitě, jejich produkce je mezinárodně sdělná a akceptovatelná. České módní značky mají v tomto směru silnou tradici – a jejich první společné vystoupení je důkazem, že mají Evropě co nabídnout,“ dodává Jan Chudoba.
Na akci se předvedly značky DNB (Denisa Nová), E.daniely (Daniela Flejšarová, Eva Janoušková), HH (Hana Havelková) Helena Fejková, IF (Ivana Follová), Jaroslava (Jaroslava Procházková), Max Fred (Iška Fišárková), MB (Michaela Bakotová), Modrá (Monika Drápalová), Navarila (Martina Nevařilová), Radka (Radka Kubková) a Tatiana (Taťána Kováříková). Předvedené kolekce byly – v souladu s praxí světové módy – vesměs zaměřeny už jaro/léto v roce 2007 a pro přítomné obchodníky představovaly většinou vůbec první možnost, jak se s originální tvorbou českých návrhářek seznámit.
Vaše názory
Pro vložení komentáře se prosím přihlašte nebo zaregistrujte.