Společnost Atoz Marketing Services dnes na slavnostním galavečeru vyhlásila výsledky už 18. ročníku marketingového programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka, který každoročně oceňuje produktové novinky a inovace na českém trhu. Předávání ocenění proběhlo i letos v Kině Lucerna v Praze a hosty jím opět provedl populární televizní moderátor Rey Koranteng.
Výrobci a distributoři mohli do letošního ročníku programu přihlásit své inovace z oblasti rychloobrátkového zboží, doplňků stravy a OTC produktů (s výjimkou tabákových výrobků), které byly na český trh uvedeny (nebo jsou uváděny) v období od ledna 2017 až do konce května 2018.
O titul Nejlepší novinka se letos ucházelo přes 150 nových a inovovaných výrobků. Ty se utkaly o přízeň spotřebitelů ve 37 potravinářských a 13 nepotravinářských kategoriích, jejichž rozpětí bylo tradičně velmi různorodé. Kromě už prakticky klasických kategorií, jako jsou Piva, Pet food nebo Opalovací kosmetika, se v soutěži nově objevila například kategorie Doplňky stravy na pánskou potenci. Stále patrnější je přitom v programu i reakce na zájem spotřebitelů o zdravější životní styl. Vedle v loňském roce poprvé uvedené kategorie Speciálních potravin tak byla zařazena i kategorie Veganské a vegetariánské potraviny, protože i ty se v poslední době těší čím dál větší oblibě.
„Stejně jako v minulých letech je i v letošním ročníku Volby spotřebitelů zřetelně vidět, jak se výrobci zaměřují na následování trendu zdravého životního stylu. Ať už jde o změnu receptur, které respektují moderní výživové trendy a snižují obsah cukru či vyřazují například palmový olej, nebo o úplně nové výrobky či výrobkové řady oslovující nevelkou, nicméně rostoucí skupinu vegetariánů či veganů. Předpokládám, že tento trend bude nadále ve výrobkových inovacích růst,“ říká Lukáš Matějka, manažer marketingové skupiny společnosti Atoz Marketing, která je organizátorem programu.
Čtyři tisíce českých spotřebitelů i odborníci – jak vypadala volba vítězů?
Podkladem pro udělení ocenění se staly výsledky exkluzivního výzkumu, jenž tento rok realizovala společnost Nielsen. Dotazování proběhlo na reprezentativním vzorku čtyř tisíc respondentů a cílem bylo zjistit, který z výrobků v každé kategorii považují čeští spotřebitelé za nejlepší.
Absolutním vítězem, tedy produktem, který dopadl v průzkumu celkově nejlépe, se pak staly Žvýkačky Mentos Pure Fresh společnosti Perfetti Van Melle Czech Republic. Oceněny byly také novinky, které zaujaly spotřebitele v rámci doprovodných soutěží pořádaných mediálními partnery programu.
Výrobky, které zvítězily v jednotlivých kategoriích, zhlédla také odborná porota složená ze zástupců maloobchodu, marketingu, odborných médií a výrobců obalů. Její členy nejvíce zaujalo inovativní pojetí Dětských smetanových krémů Krajanka ZOO od společnosti Alimpex Food, které obdržely Čestné uznání poroty.
Nejlepší novinky představí masivní kampaň
Slavnostním galavečerem už tradičně odstartovala rozsáhlá podpora vítězných novinek. Oceněné společnosti mohou při propagaci vítězných výrobků po dobu jednoho roku užívat logo Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2018 v marketingových kampaních a až do konce roku 2019 mohou mít umístěno logo na obalech vítězných výrobků.
Další podporu připravuje organizátor ve spolupráci s mediálními partnery programu. Program a jeho vítěze i tento rok podpoří marketingová kampaň, která proběhne v televizi, tištěných médiích, mezi která se nově řadí i inzerce v časopisech vydavatelství Bauer Media, na internetu a sociálních sítích, v obchodech i v čekárnách lékařských ordinací či městské hromadné dopravě.
Partneři programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2018:
- výzkumná společnost: Nielsen Czech Republic
- B2C mediální partneři:
tisk: Gurmet
rádia: Evropa 2, Frekvence 1, BBC
internetové portály: Babinet, Jen ženy
outdoor a in-store: Active Vision, Inpublic Group, MediaPharma, Store media
- B2B mediální partneři: Zboží&Prodej, Pharma Profit, Svět balení, Media Guru, kongres Samoška, obalový kongres Obalko
- partneři ceremonie: Nielsen Brandbank, OTK Group, ppm factum, Tvision, Xtra Slovakia, Nadace Dagmar a Václava Havlových Vize 97, Wau Studio
- partner e-mailové komunikace a partner techniky: Email kampaně, Parilla Sound
_________________________________________________________________________
SEZNAM OCENĚNÝCH VÝROBKŮ
Kategorie |
Vítězný produkt |
Společnost |
Alkohol |
JACK DANIEL´S RED DOG |
BROWN-FORMAN CZECHIA |
Autokosmetika |
SHERON SMĚSI DO OSTŘIKOVAČŮ |
DF PARTNER |
Aviváže |
LENOR UNSTOPPABLES DREAMS BLUE |
PROCTER & GAMBLE CZECH REPUBLIC |
Bonbony |
MENTOS SAY HELLO LEMONADE |
PERFETTI VAN MELLE CZECH REPUBLIC |
Bujóny |
VITANA ŠŤÁVY PRO SNADNÉ VAŘENÍ |
VITANA |
Cereálie |
CRIP CROP |
PENNY MARKET |
Cidery |
KINGSWOOD |
PLZEŇSKÝ PRAZDROJ |
Čerstvé sýry |
BILLA COTTAGE |
BILLA |
Dětské pleny a ubrousky |
ORGANYC DĚTSKÉ VLHČENÉ UBROUSKY |
BONANATURA |
Doplňky stravy na imunitu |
PANGAMIN |
RAPETO |
Doplňky stravy na pánskou potenci |
CEMIO RED3 |
CEMIO SWITZERLAND |
Hotová jídla |
BILLA EASY KUŘECÍ A VEPŘOVÝ ŘÍZEK |
BILLA |
Chipsy a brambůrky |
BOHEMIA KOTLÍKOVÉ BRAMBŮRKY MOŘSKÁ SŮL |
INTERSNACK |
Instantní potraviny |
VITANA ZÁKLADNÍ ŘADA POLÉVEK |
VITANA |
Jogurty a jogurtové nápoje |
JOGURTY A JOGURTOVÉ NÁPOJE BONI |
PENNY MARKET |
Káva |
MÖVENPICK OF SWITZERLAND |
J.J. DARBOVEN |
Koupelová kosmetika |
SPRCHOVÝ GEL DOVE DEEPLY NOURISHING |
UNILEVER ČR |
Krekry a snacky |
POM-BÄR CRACKER |
INTERSNACK |
Lahůdkové saláty |
LAHŮDKOVÉ SALÁTY KARLOVA KORUNA |
PENNY MARKET |
Ledové čaje |
LIPTON GREEN TEA MATCHA |
PEPSICO CZ |
Lízátka |
CHUPA CHUPS SURPRISE DOGS & CATS |
PERFETTI VAN MELLE CZECH REPUBLIC |
Maso a masné výrobky |
KAUFLAND MLETÉ MASO |
KAUFLAND ČESKÁ REPUBLIKA |
Mléčné dezerty |
DĚTSKÉ SMETANOVÉ KRÉMY KRAJANKA ZOO |
ALIMPEX FOOD |
Mléka a tvarohy |
CLEVER TVAROH |
BILLA |
Mopy |
VILEDA ULTRAMAX SET BOX |
FREUDENBERG HOME AND CLEANING SOLUTIONS |
Mouky |
MLYNÁŘOVA MOUKA |
ČESKÝ MLYNÁŘ |
Mražené polotovary |
RYBÍ PRSTY MSC |
FROSTA ČR |
Nealko pivo a pivní nápoje |
BIRELL BOTANICALS |
PLZEŇSKÝ PRAZDROJ |
Ochucovadla |
MARINÁDY VITANA |
VITANA |
Oleje |
LUKANA FRITOVACÍ |
GLENCORE AGRICULTURE CZECH |
Opalovací kosmetika |
ASTRID SUN |
SARANTIS CZECH REPUBLIC |
Papírový program |
KOSMETICKÉ UTĚRKY HARMONY DELICATE CARE SHEA BUTTER BALSAM |
SHP HARMANEC |
Pet Food pro kočky |
THE PET+ |
DIBAQ |
Pet Food pro psy |
BRIT CARE MINI GRAIN FREE |
VAFO PRAHA |
Pivo |
RADEGAST RÁZNÁ 10 |
PLZEŇSKÝ PRAZDROJ |
Pleťová kosmetika |
ASTRID BEAUTY ELIXIR |
SARANTIS CZECH REPUBLIC |
Pomazánky |
POMAZÁNKY KARLOVA KORUNA |
PENNY MARKET |
Potřeby pro domácnost |
FINO POTRAVINOVÁ FÓLIE EASY CUT |
SARANTIS CZECH REPUBLIC |
Sladké pečivo |
SLADKÉ PEČIVO KARLOVA KORUNA |
PENNY MARKET |
Sladké pomazánky |
CHOCOLAND CREMA ARAŠÍDOVÁ BEZ PALMOVÉHO OLEJE |
CHOCOLAND |
Slané pečivo |
KARLOVA KORUNA CHLÉB PŠENIČNO-ŽITNÝ |
PENNY MARKET |
Speciální potraviny |
NATURE´S PROMISE FREE FROM BEZ LEPKU A BEZ LAKTÓZY |
AHOLD CZECH REPUBLIC |
Sycené nealko nápoje |
PEPSI WILD CHERRY |
PEPSICO CZ |
Sýry |
VESELÁ KRÁVA LAHODNÁ |
BEL SÝRY ČESKO |
Šumivá vína |
BOHEMIA SEKT RYZLINK RÝNSKÝ |
BOHEMIA SEKT |
Úklidové pomůcky |
WINDOMATIC S EXTRA SACÍM VÝKONEM |
FREUDENBERG HOME AND CLEANING SOLUTIONS |
Veganské a vegetariánské potraviny |
NATURE´S PROMISE VEGGIE |
AHOLD CZECH REPUBLIC |
Víno |
VÍNO MIKULOV MORAVA |
VÍNO MIKULOV |
WC hygiena |
Dr.DEVIL WC BICOLOR 5BALL |
TOMIL |
Žvýkačky |
ŽVÝKAČKY MENTOS PURE FRESH |
PERFETTI VAN MELLE CZECH REPUBLIC |
Absolutní vítěz |
ŽVÝKAČKY MENTOS PURE FRESH |
PERFETTI VAN MELLE CZECH REPUBLIC |
SEZNAM OCENĚNÝCH VÝROBKŮ V DOPROVODNÝCH SOUTĚŽÍCH
médium |
vítězný produkt |
společnost |
Active Vision |
KINGSWOOD |
PLZEŇSKÝ PRAZDROJ |
Babinet.cz |
WINDOMATIC S EXTRA SACÍM VÝKONEM |
FREUDENBERG HOME AND CLEANING SOLUTIONS |
Čestné uznání odborné poroty |
DĚTSKÉ SMETANOVÉ KRÉMY KRAJANKA ZOO |
ALIMPEX FOOD |
Evropa 2 |
PEPSI WILD CHERRY |
PEPSICO CZ |
Frekvence 1 |
PURINA BEYOND SIMPLY 9 |
NESTLÉ ČESKO |
Gurmet |
PEPSI WILD CHERRY |
PEPSICO CZ |
JENŽENY.CZ |
LIPTON GREEN TEA MATCHA |
PEPSICO CZ |
Vaše názory
Pro vložení komentáře se prosím přihlašte nebo zaregistrujte.