Společnost Segafredo Zanetti ČR přední dodavatel italské kávy letos slaví významné výročí – 20 let působení na českém trhu.
Tradice pití kávy u nás sahá patrně až do počátku 18. století. Zprvu se káva prodávala pouze v lékárnách, protože byla pro svou hořkou chuť považována za žaludeční lék. Popíjení kávy bylo výsadou nejbohatších vrstev a za opravdový rozvoj kavárenského života je považováno až období první republiky. Naopak v době komunismu v důsledku nedostatku kvalitní kávy i technologií si Češi oblíbili mletou kávu zalitou horkou vodou přímo do šálku, tedy tzv. turka. Ještě na počátku 90. let 20. století se nepilo téměř nic jiného. Espresso se podávalo pouze v několika vybraných luxusních hotelech. V průběhu let přicházela do módy filtrovaná nebo instantní káva, ale zásadními změnami prošla česká kávová kultura až relativně nedávno.
„Příchod společnosti Segafredo Zanetti na český trh znamenal průlom v šíření italské kávové kultury. Stali jsme se průkopníky espressa v Čechách a v krátké době jsme expandovali do všech regionů republiky,“ říká Jaromír Bosák jednatel společnosti a dodává: „v prvních letech našeho působení na tuzemském trhu bylo hlavní náplní naší činnosti distribuce kávy do gastronomie pro přípravu originálního italského espressa. Gastronomickým provozům jsme navíc poskytovali i kompletní servis, jehož součástí bylo například vybavení profesionálními espresso kávovary, mlýnky a odborné poradenství.“
Zákazníci v českých kavárnách se však nespokojili pouze s pitím espressa. Oblibu si získal i další italský trend – pití kávových nápojů s mléčnou pěnou jako je cappuccino nebo latte macchiato. „Popularita těchto nápojů stále stoupá. Některý z kávových nápojů s napěněným mlékem si dopřeje 70 – 80 % zákazníků a pouze 20 % milovníků kávy si pochutná na klasickém espressu,“ doplňuje Miroslav Splavec, certifikovaný barista společnosti.
Trendem mezi zákazníky je kromě jednoduché přípravy kapslové kávy v domácnostech nebo v kancelářích také podpora standardů fairtrade. Zlepšuje se tak hospodářská a sociální situace drobných pěstitelů kávy.
Základní podmínkou k tomu, aby si čeští konzumenti oblíbili pití kvalitní, chutné a zdravé kávy je především její správné podávání, s čímž souvisí profesionální školení zaměstnanců kaváren a restaurací. Pokud zákazník ochutná opravdu dobrou a kvalitní kávu, bude se na ni s radostí vracet. „O kvalitě podávaného espressa rozhoduje v 70 % lidská ruka a za špatně připravenou kávu může ve většině případů obsluha kávovaru,“ říká Petra Knapová marketingová specialistka a dodává: „našim cílem je proškolit nové baristy ve správné přípravě italského espressa, ale také ukázat, jak má naše káva chutnat. Z toho důvodu provozujeme již od roku 2006 Školu kávy Segafredo, kterou prošlo jíž více než 2 500 absolventů. V současnosti nabízíme kurzy i široké veřejnosti. Vítáni jsou všichni milovníci kávy, kteří chtějí proniknout do tajemství přípravy dobré kávy.“
AUDIO: Italská káva u nás slaví 20 let. Co k tomu říká Jaromír Bosák jednatel společnosti Segafredo Zanetti?
Vaše názory
Pro vložení komentáře se prosím přihlašte nebo zaregistrujte.