Druhý ročník charitativní Národní potravinové sbírky proběhne v sobotu 22. listopadu 2014 na více než 380 místech po celém Česku.
Možnost nakoupit a darovat trvanlivé potraviny dostanou zákazníci ve velkých i menších městech napříč republikou v prodejnách Tesco, Penny Market, Kaufland, Albert, Globus a dm. Obchodů, které se zapojily, je třikrát více, než při loňském premiérovém ročníku akce. Darovat potraviny je možné i online pres stránky www.damejidlo.cz.
Národní potravinovou sbírku organizuje platforma Byznys pro společnost ve spolupráci s Českou federací potravinových bank a Armádou spásy. Akce se uskuteční pod záštitou ministra zemědělství Mariána Jurečky.
„Na sbírce bude spolupracovat zhruba 2 000 dobrovolníků, což je dvojnásobek loňského počtu,“ říká Pavlína Kalousová z Byznysu pro společnost. „Velký zájem pomoci je i mezi zaměstnanci našich partnerských firem.
Sbírka se snaží reagovat na skutečnost, že v Česku je 15,4 % obyvatel ohroženo chudobou nebo sociálním vyloučením. Darované potraviny podpoří lidi v nouzi, jako jsou matky s dětmi, klienti azylových domů či postižení
„ Mám sice malý důchod, ale styděla bych se, když bych dnes nepřispěla, alespoň balíček těstovin a rýže musím dát. Vždyť jsou lidé, kteří jsou na tom hůř než já.“, řekla usmívající se starší paní loni, když vkládala trvanlivé potraviny do košíku sbírky. Procházející maminka s maličkým chlapečkem se také zastavila, „Zajímalo mě, jak to funguje. Líbí se mi darovat potraviny. Pro mě je to záruka, že můj příspěvek opravdu pomůže. To víte, na mateřské si zrovna nevýskám.“, poznamenala mladá maminka, když vkládala potraviny do košíku sbírky. „Je to dobrá věc,“ zaznělo z úst mladého muže, „dozvěděl jsem se o sbírce přes internet, a rozhodl jsem se přispět. V této době si myslím, že jednou za rok, přispět na takovouto dobrou věc by mohl téměř každý. Vždyť to nemusí být hned plný košík, stačí přece pár potravin.“ „Všem, kteří v loňském roce přispěli, velice děkujeme a věříme, že i letos se zúčastníte.“
„Moc si vážíme podpory firem a dalších institucí, díky nimž můžeme lidem nabídnout, aby potraviny darovali chudým přímo tam, kde sami žijí či pracují,“ dodává Kalousová. Podle posledního výzkumu společnosti IPSOS je do Národní potravinové sbírky ochotno přispět 64 % Čechů (září 2014). V roce 2013 bylo při prvním ročníku sbírky vybráno 66 tun jídla.
Letošní ročník provází i velká komunikační kampaň, kterou pro bono připravila agentura Loosers .
Národní potravinovou sbírku aktivně podpoří rovněž známé osobnosti jako například herec Miloslav Mejzlík, moderátorky Lejla Abbasová a Jana Adamcová, zpěvačka Ilona Csáková či Matúš Kozáčik, fotbalový reprezentant a brankář Viktorie Plzeň.
Partneři Národní potravinové sbírky 2014:
Tesco, Penny Market, Kaufland, Albert, Globus, dm, DHL, DámeJídlo.cz, EMCO, Kostelecké uzeniny, Mars, Penam, Schwartau, Tatra – Mlékárna Hlinsko, Unilever, Sodexo, Český rozhlas, AkcniCeny.cz, Moje země, Loosers
O Národní potravinové sbírce:
Národní potravinová sbírka je celonárodní charitativní sbírkou potravin.
Z obchodů, kde potraviny kupují zákazníci a následně je darují do sběrných košů, putují potraviny do potravinových bank. Ty je pak postupně přes neziskové organizace rozdělují konkrétním lidem, například matkám s dětmi, mentálně či tělesně postiženým nebo lidem bez domova. Potraviny darují i samotné firmy.
O Byznys pro společnost, z.s.:
Největší odborná platforma firem pro sdílení a šíření principů odpovědného a trvale udržitelného podnikání v ČR.
Národní potravinovou sbírku pořádá Byznys pro společnost již podruhé.
Každoročně uděluje také prestižní ceny TOP Odpovědná firma pro nejlepší a nejinovativnější CSR projekty (Corporate Social Responsibility).
Vaše názory
Pro vložení komentáře se prosím přihlašte nebo zaregistrujte.