„Češi začínají objevovat pravou podstatu kreditních karet. Svědčí o tom snižující se počet výběrů z bankomatů a rostoucí počet plateb u obchodníků,“ konstatuje analytik ČSOB Petr Dufek.
Lidé začali v poslední době šetřit na výdajích za oblečení a volný čas, naopak si připlácejí za bydlení a potraviny. Pečlivěji také zvažují možný úvěr a lépe se naučili používat kreditní karty.
Ekonomická krize nás nutí moc neutrácet. Analytik ČSOB Petr Dufek nahlédl do grafů a upřesní, co Češi převážně nakupují a kde hlídají své finance. Rozhovor si poslechntěte ZDE
Jen v letošním prvním čtvrtletí bylo v ČR vydáno 2,2 milionu nových „půjček v plastu“
Majitelé kreditních karet se dělí do dvou skupin. Pro část klientů kreditní karta stále ještě představuje finanční rezervu pro neočekávané situace. Druhá skupina se již kartu naučila využívat i k placení menších částek. Přispěla k tomu i technologie bezkontaktních plateb. „Bezkontaktní karty klienti používají výrazně častěji pro nižší částky, kde dříve využívali výhradně hotovost,“ říká Jana Opršalová, výkonná manažerka útvaru Platební komfort a služby ČSOB.
Pakliže jsou peníze bance vráceny během bezúročného období, půjčujete si v podstatě zdarma
Rok od roku také roste podíl těch, kteří se naučili kreditní kartu využívat efektivně – splácejí v bezúročném období a půjčují si vlastně zdarma. „Každý desátý držitel karty má nastavenou automatickou splátku svých měsíčních útrat na kreditní kartě z prostředků na běžném účtu. “ doplňuje Jana Opršalová.
Pomocí kreditních karet nakupujeme zboží a také je využíváme stále více i při placení na dovolené, k tomu už se vyjádří Jana Opršalová, výkonná manažérka ČSOB. Rozhovor si poslechněte ZDE
ČSOB od 1. srpna přichází s rozšířenou nabídkou kreditních karet s bezkontaktní funkcí a odměnou pro klienty
Od srpna ČSOB vylepšuje svou nabídku kreditních karet a může tak klientovi přinést i celou řadu dalších výhod. Při aktivním používání kreditní karty banka klientovi vrátí zpět 1 % z každého nákupu a odpustí poplatek za kartu při útratě vyšší než 5 tisíc Kč. Podle typu karty pak může její majitel využít i asistenční služby nebo nadstandardní cestovní pojištění pro celou rodinu. Při nákupech zboží u obchodníků klient také zdarma získá prodlouženou záruční lhůtu o jeden rok a pojištění zakoupeného zboží. „Tato služba se hodí například v situaci, kdy si na kreditní kartu koupíte nový notebook a ten vám někdo ukradne. Nebo když děti při hře omylem zavadí o novou televizi a poškodí ji,“ vysvětluje Jana Opršalová.
Více na www.csob.cz
Reprezentativní příklad ČSOB Kreditní karty World:
Při celkové výši úvěru 20 000 Kč a době splácení 12 měsíců je úroková sazba 19,9 %, RPSN 30,1 %, měsíční splátka 1 909 Kč a celková částka splatná klientem 22 912 Kč. Měsíční poplatek za služby spojené s embosovanou kreditní kartou činí 50 Kč. Měsíční poplatek za papírový výpis je 13 Kč. Jedná se o reprezentativní příklad, pro který platí, že klient již je majitelem běžného účtu v některé bance, smlouva je uzavřena 25. den v měsíci, ve stejný den klient vyčerpá úvěr v plné výši a splatí jej ve 12 stejných měsíčních splátkách. První splátku uhradí 25. den následujícího měsíce a splácení úvěru probíhá vždy k 25. dni v měsíci. Skutečná výše měsíční splátky se bude odvíjet od částky, kterou v jednotlivých měsících klient skutečně vyčerpá.
Vaše názory
Pro vložení komentáře se prosím přihlašte nebo zaregistrujte.