HEINEKEN Česká republika a Národní park Šumava letos opět spolupracují na projektu Zeleným pivem za zelenou Šumavu. Legendární třináctistupňové Zelené pivo z pivovaru Starobrno se na Zelený čtvrtek vrací na Šumavu už potřetí. Letošní spolupráce ovšem neznamená jen přítomnost zelených půllitrů, HEINENKEN podpoří park výsadbou nových stromů.
Akcí chce HEINEKEN přispět k obnově usychajících lesů a podpořit jejich novou výsadbu. Stromy jsou totiž pro oblast důležité svou retenční schopností – zadržují vodu, která nesteče po povrchu, ale tvoří zásoby spodních vod, které tak napájejí prameny řek. Jeden vzrostlý strom zadrží přibližně 6 hektolitrů vody za rok. Cílem projektu je vysadit takový počet stromů, které zadrží vodu odpovídající vyrobenému množství Zeleného piva v roce 2013. Zeleného piva letos brněnští sládci uvařili 4000 hektolitrů.
Základní motivací spojení Zeleného piva a zelené Šumavy je oslovit co nejvíce milovníků piva i širokou veřejnost a přimět je, aby se o problém Šumavy začali více zajímat a vnímali naléhavou potřebu obnovy lesů. Na letošní velikonoční čtvrtek 28. 3. se bude Zelené pivo v Národním parku Šumava čepovat ve dvacítce provozoven. Z Brna dále zamíří do přibližně 4000 restaurací v celé České republice.
"Za posledních 5 let zahubil kůrovec v Národním parku Šumava přes 3.000.000 dospělých smrků. Kůrovcovou kalamitu se podařilo udolat jen za cenu 3000 hektarů vykáceného lesa. Nevhodně zvolená péče v nevhodný čas způsobila negativní změny v horských smrkových lesích na celkové ploše přes 8000 hektarů. To vše se nepříznivě promítá i do vodního režimu celých ekosystémů. Proto vítáme již tradiční spolupráci se společností HEINEKEN, která nám pomáhá na situaci nejen upozorňovat, ale také ji pomáhá aktivně řešit formou pomoci při zalesňování Šumavy," říká Jiří Mánek, ředitel Správy NP a CHKO Šumava
Spotřeba vody a ochrana vodních zdrojů i životního prostředí patří mezi dlouhodobé priority udržitelného rozvoje společnosti HEINEKEN, s nimiž má několikaleté globální i lokální zkušenosti. Nedílnou součástí firemní strategie je od roku 2010 program Brewing a Better Future, který klade mimo jiné důraz na snižování dopadu výroby a distribuce piva na životní prostředí. Jedním z pilířů projektu je voda, respektive redukce spotřeby, čistota i ochrana jejích zdrojů. "Voda představuje přibližně 95% piva a má vliv na jeho kvalitu i chuť. Hojně se využívá také při výrobních procesech. Ohleduplná práce a ochrana vodních zdrojů je proto pro nás prioritou. S tématem snižování spotřeby vody a péče o životní prostředí máme již mnohaletou zkušenost a patříme v tomto ohledu mezi leadery v České republice," konstatuje Jiří Hauptmann, ředitel oddělení korporátních vztahů HEINEKEN Česká republika, a.s.
Pivovary HEINEKEN patří ve spotřebě vody mezi nejšetrnější v České republice. Podle aktuálních údajů za rok 2012 činila roční průměrná spotřeba vody v Krušovicích 4,02 litru a ve Starobrně dokonce 3,27 litru na 1 litr vyrobeného piva. Tyto hodnoty splňují cíle společnosti, vytýčené v roce 2010. Snižování množství spotřebované vody ke třem litrům na litr vyrobeného piva je dlouhodobým cílem společnosti.
Před několika dny se HEINEKEN stal generálním partnerem důležité konference Voda 2013, která se na podporu Světového dne vody uskutečnila v Praze.
Slavným Zeleným pivem se letos bude slavit příchod Velikonoc už poosmé v řadě. Třináctistupňový speciál s neobvyklou barvou před lety vymyslel vrchní sládek pivovaru Starobrno Petr Hauskrecht. Vaří se tradičním způsobem na dva rmuty, za svou sílu pivo vděčí osmidennímu spodnímu kvašení za použití kvasnic z vlastního kmene. Zelené pivo zraje při teplotě 1° Celsia, čímž se chuťově zaokrouhluje a získává svůj typický buket a říz. Nezvyklou barvu tomuto pivnímu speciálu dodává bylinný výluh a likér.
Soutěž:
Akce se koná na Zelený čtvrek 28.března ve 4000 restauracích v celé ČR (viz.restauce www.zelenepivo.cz. Část výtěžku bude použita k obnově usychyajících lesů a na podporu výsadby stromů na Šumavě.
Podmínky soutěž na www.npsumava.cz
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
HEINEKEN je třetí největší pivovarnickou skupinou na světě a evropskou jedničkou mezi výrobci piva. V České republice do společnosti HEINEKEN patří tři pivovary: od roku 2003 pivovar Starobrno v Brně, od roku 2007 Královský pivovar Krušovice ve středních Čechách a od roku 2008 pivovar Velké Březno v severních Čechách. Společnost HEINEKEN Česká republika je v současnosti třetím hráčem na domácím trhu s pivem, v exportu se řadí mezi nejdůležitější vývozce. Do portfolia společnosti patří značky Krušovice, Zlatopramen 11°, Starobrno, Březňák, Zlatopramen Radlery, nealkoholický Zlatopramen NA, Hostan a regionální značky Dačický a Louny. Piva pravidelně vyhrávají ceny na domácích i zahraničních degustačních soutěžích. Mezi nejcennější vítězství z roku 2012 tak patří dvě druhá místa z Monde Selection – Quality Award pro krušovickou Desítku a Dvanáctku, dále první místo pro Starobrno Ležák a druhé místo pro Krušovice Imperial ze soutěže World Beer Cup v San Diegu. Nedílnou součástí strategie společnosti v České republice je projekt Brewing a Better Future, jehož cílem je snižování dopadu výroby (spotřeby vody, energií a CO2) a distribuce na životní prostředí, prosazování zodpovědného přístupu ke konzumaci piva a práce s místními komunitami. Největší ambicí HEINEKENU do budoucna je tak stát se nejekologičtějším výrobcem piva v České republice. Více informací naleznete na www.heinekenceskarepublika.cz.
Vaše názory
Pro vložení komentáře se prosím přihlašte nebo zaregistrujte.