V nakladatelství Albatros vychází v prvním vydání dva díly pracovních sešitů pro předškoláky „S kamarády do školy“od autorů Jiřiny Bednářové a Richarda Šmardy. Jejich cílem je přispět k tomu, aby se děti do školy těšily a jsou zaměřeny na rozvoj schopností a dovedností pro počáteční zvládnutí čtení, psaní, počítání.
Většina pracovních listů rozvíjí více schopností najednou, ale pro lepší orientaci jsou cvičení doprovázena zvířátky. Kočička charakterizuje grafomotoriku, liška řeč a myšlení, pes sluchové vnímání, sova zrakové vnímání, zajíc prostorovou a časovou orientaci a jezevec matematické představy. Navíc jsou úkoly srovnány i podle obtížnosti a doplněny návodem pro rodiče a pedagogy, aby věděli, jak s listy pracovat. První díl je určen dětem od čtyř a druhý náročnější od pěti let.
Ukázka z 1. dílu: Jezevec měl dávno ovoce pro návštěvy posbírané, jen ho musel pořádně roztřídit a uklidit do sklepa. Všechny malé hrušky dal do malé horní bedýnky. Všechna malá jablka do malé spodní bedýnky. Velké hrušky uklidil do velké horní bedny, všechna velká jablka do spodní velké bedny. Aby se mu v zimě dobře hledalo, na všechny bedny s jablky nakreslí jablko, na všechny bedny s hruškami nakreslí hrušku.
Text je doplněn hezkými názornými ilustracemi. Třídění s přidáváním pojmů malý, velký, horní, spodní. Pokud je instrukce pro dítě složitá, vedeme ho nejdříve k označení bedny obrázkem jablka nebo hrušky.
Ukázka z 2. dílu: Zajda si zakreslil do plánku, kde všude jsou v lese umístěny budky. Potřeboval však stejný plánek také pro kamarády. Pomoz mu na druhou polovinu zakreslit budky do stejných míst.
Dítě může zakreslovat pouze tečky. V posledním prázdném plánku postavíme do políček v levé polovině figurky ze stolní hry a dítě je podle vzoru shodně umisťuje do pravé poloviny. Počet figurek můžeme postupně zvyšovat. Můžeme i pojmenovávat, kde je figurka umístěna (vpravo nahoře, v prvním poli zleva nahoře... Opět doplněno ilustrací.
Knížky se mi moc líbí a myslím, že jsou vhodné nejen pro předškoláky, ale i pro dospělé s mentálními poruchami, se kterými pracuji. Dá se z nich velmi dobře čerpat. Jsou jednoduché, srozumitelné, praktické.
A co dodat na závěr? Trochu budoucím školáčkům ty krásné sešity závidím. Určitě jim pomohou nemít ze školičky strach, ale naopak se na ni velmi těšit. Vřele doporučuji.
Vaše názory
Pro vložení komentáře se prosím přihlašte nebo zaregistrujte.