Jednoduché čisté linie, kvalitní materiály a ikonické, bíločervené kulaté logo s liškou – to je batoh Kånken.
Batoh, který navrhnul a ušil Åke Nordin, zakladatel outdoorové značky Fjällräven, v 70. letech ve Švédsku, aby pomohl tamním školákům od bolestí zad a dalších zdravotních problémů. Nyní, o 40 let později, jej nosí nejen děti, ale i dospělí po celém světě. A právě díky tomu, že si batoh po několik desetiletí udržel originální vzhled a vybudoval si tak svou vlastní identitu, byl v letošním roce pozvednut na umělecký kousek. Za umělecké dílo jej oficiálně prohlásila Švédská společnost uměleckých řemesel a designu (Svensk Form), nezisková organizace pověřená vládou propagovat švédský design doma i v zahraničí.
Do roku 2015 se po celém světě prodalo více než 3 000 000 batohů Kånken a toto číslo každým dnem narůstá. Neustále přibývají nové barevné varianty i velikosti, základní design ale zůstává stále stejný. A právě tato kombinace stálosti a inovativnosti Svensk Form tolik zaujala.
Proto nyní, na oslavu velkého úspěchu, jímž zapsání na seznam užitého umění bezpochyby je, vznikla speciální edice Kånken a Kånken Mini, kterou tvoří modely v těch nejoblíbenějších barvách doplněné o popruhy s originálními vzory pruhů, kostek či barevných bloků.
Odpovězte na soutěžní otázku a jeden z vás vyhraje tento červený batoh z limitované edice Kånken Art!
Správnou odpověď na soutěžní otázku naleznete zde
Vaše názory
Pro vložení komentáře se prosím přihlašte nebo zaregistrujte.