Vodafone zavádí jako první operátor v České republice hodnocení Eko-třída pro mobilní telefony. Jde o parametr, který hodnotí telefony z hlediska dopadu na životní prostředí. Díky tomu si zákazník může vybrat telefon, který je k životnímu prostředí co nejšetrnější. Hodnocení zajišťuje i financuje Vodafone Group zcela nezávisle na výrobcích a sestavují ho specializované agentury podle řady kritérií, jako je například spotřeba vody a energie při výrobě telefonu, množství použitého obalového materiálu, použití recyklovaných materiálů či environmentální politika dodavatele.
„Eko-třída poskytuje zákazníkovi při volbě telefonu potřebné informace o jeho ekologičnosti,“ říká Přemysl Filip, senior manažer společenské odpovědnosti Vodafonu a dodává: „Snažíme se tím motivovat i výrobce telefonů, aby se chovali k životnímu prostředí co nejohleduplněji.“
Eko-třída hodnotí telefon z hlediska dopadu na životní prostředí ve škále od 1 do 5. Čím vyššího hodnocení telefon dosáhne, tím méně zatěžující je pro životní prostředí. Eko-třída vychází z hodnocení dodavatele a samotného výrobku na základě odpovědí na více než 230 otázek.
Vodafone dále ve spolupráci se společností REMA Systém motivuje zákazníky i své zaměstnance k recyklaci starých telefonů. V loňském roce bylo v celé České republice zrecyklováno pouze 6 % starých telefonů.
Petr Kubernát, ředitel společnostiREMA Systém, která zajišťuje recyklaci sebraných telefonů, k tomu doplňuje: „Postupně se toto malé procento daří ve vzájemné spolupráci zvyšovat díky osvětě mezi zaměstnanci i zákazníky. Věřím, že v budoucnu odevzdá k recyklaci svůj starý mobilní telefon mnohem více uživatelů.“
Více informací o zavedení Eko-třídy na http://www.vodafone.cz/eko-trida.
O Vodafone Czech Republic
Mobilní operátor Vodafone Czech Republic je od roku 2005 součástí jedné z největších telekomunikačních skupin na světě Vodafone Group. V České republice v současnosti poskytuje služby pro více než tři miliony zákazníků. Od roku 2007 poskytuje společnost pod názvem Vodafone OneNet komplexní telekomunikační služby (hlasové i datové služby v pevné a mobilní síti) firemním zákazníkům jak ze soukromého, tak veřejného sektoru. Společnost je také aktivní v oblasti společenské odpovědnosti. Založila Nadaci Vodafone ČR, která je podle objemu rozdělených prostředků třetí největší firemní nadací v ČR a rozdělila za 6 let neziskovému sektoru více než 100 milionů korun. V roce 2010 Vodafone oslavil desetileté výročí na českém trhu netradiční kampaní Jsme stejná krevní skupina, kterou masivně propagoval bezplatné dárcovství krve a počátkem roku 2011 spustil První zelenou síť. Vodafone se opakovaně stal vítězem soutěží CSR Award a Top Filantrop v oblasti společenské odpovědnosti. Více informací na www.vodafone.cz
Vaše názory
Pro vložení komentáře se prosím přihlašte nebo zaregistrujte.