Ženy z rozvíjejících se zemí prožívají mnohem větší stres než ty ze zemí prosperujících, a přesto na rozdíl od nich chovají větší naději v lepší budoucnost svých dcer. Vyplývá to z průzkumu provedeného v 21 státech pro analytickou firmu Nielsen.
Vůbec největší stres podle získaných údajů zažívají Indky. 87 procent z tamních účastnic průzkumu se cítí být v konstantním stresu a 82 procent prožívá stres časový. Navzdory tomu ale většina Indek použije jakýkoli ušetřený obnos k vlastnímu potěšení - 96 procent z nich ke koupi oblečení, 77 procent k nákupu kosmetiky a 44 procent k pořízení elektronického vybavení.
Susan Whitingová z firmy Nielsen říká, že z průzkumu je zřejmé, že obecně se ženy začínají větší měrou podílet na obživě rodiny, jsou vzdělanější a zaujímají větší prostor na pracovním trhu, což ale přináší stres.
Druhé místo za Indkami zaujaly Mexičanky a Rusky. V rozvinutých zemích se pak nejvytíženěji cítí Španělky (66 procent z dotázaných) a Francouzky (65 procent). V USA stres pociťuje 53 procent žen.
Rozdíl v opačném gardu je co do vnímání budoucnosti příští generace. 80 procent žen z rozvojového světa věří, že jejich dcery na tom budou finančně lépe a 83 procent, že dosáhnou lepšího vzdělání. Ve vyspělých zemích věří v lepší finanční zabezpečení dcer jen 40 procent žen a v jejich lepší vzdělávací šance 54 procent.
Jako největší optimistky se projevily Turkyně, z nich v lepší budoucnost dcer věří 92 procent. Za nimi s 89 procenty jsou pak ženy v Nigérii a Malajsii. Lepší šance dcerám dala jenom polovina dotázaných Američanek.
Shoda v obou světech panuje v otázce role počítačů a mobilních telefonů. Víc než půlka žen kdekoli na světě této technologii přičítá zlepšení svých životních podmínek.
V průzkumu bylo od února do dubna dotázáno 6500 žen z Turecka, Ruska, Jihoafrické republiky, Nigérie, Číny, Thajska, Indie, Malajsie, Mexika, Brazílie, USA, Kanady, Británie, Itálie, Francie, Německa, Španělska, Švédska, Japonska, Austrálie a Jižní Koreje.
Zdroj: ČTK
Vaše názory
Pro vložení komentáře se prosím přihlašte nebo zaregistrujte.