V předvánočním čase narážíme na tradiční mužské dilema. Statistika předvánočního chování mužů a žen roku 2009/2010 Institutu pro ženy uvádí, že 80 % českých mužů neví, co koupit k Vánocům svým ženám. Institut pro ženy navázal dárky k Vánocům pro ženy a zaměřil svou předvánoční kampaň na muže.
Jak uvedla Ing. Renata Ptáčníková, prezidentka Institutu pro ženy, mnoho mužů sází na klasiku. ,,Z naších statistik vyplývá, že tradiční český muž kupuje dárky pro ženy až v druhé polovině prosince, tzn. od 15. prosince a výše. Nejčastěji však od 20. prosince. Tento poměruvedlo až 40% oslovených mužů.
Muži nejednou sází na klasické dárky, např. parfémy, kosmetiku, domácí spotřebiče. Mnohdy je jejich malá míra empatie vede k nákupu věcí do domácnosti, které jsou přínosné pro obě pohlaví. Jako je např. plazmová televize apod. Mnoho mužů sdílí rovněž názor,“ jak pokračuje Ptáčníková ,,že parfémem či kosmetikou nikdy nic nepokazí. 30 % dotazovaných mužů uvedlo, že by byli velice potěšeni poradenstvím a pomocí při výběru dárku partnerce. Proto jsme se pokusili navázat naši předvánoční kampaň a spojit tzv. zážitkové balíčky s dárkovými balíčky, které jsou klasikou mnoha českých domácností.“.
Institut pro ženy navázal na čtyři nejpodstatnější okruhy ženského spektra zájmů: relax, krása, harmonie domova a v neposlední řadě rozvoj tajemných alternativních oblastí jako numerologie, taroty apod. Základem vánočních dárků je kurz pro ženy v oblasti daného tématu. Například Harmonie domova, kde žena dostane kurz bytového dekoratérství.
V případě balíčku krásy je to kurz Základy krásy. Partnery předvánoční kampaně Institutu pro ženy se stali Max Factor, Biofarma, hotel Mamaison Imperial apod.
V rámci kampaně bylo osloveno 486 mužů ve věku 28 až 65 let, přičemž 70 % respondentů vyjádřilo zájem o dárkové balíčky pro ženy a 30 % mělo neutrální nebo negativní postoj. ,,Muži by měli výběr dárků vyvážit. Žena touží po osobitém dárku, který koresponduje s jejími vnitřními zájmy.“ doporučuje Ptáčníková ,,Například součástí kurzu Harmonie domova jsou dokonce i aktivity pro oba dva partnery, kdy můžou jít spolu do restaurace na šálek kávy s dortem v luxusní kavárně hotelu Mamaison.
Spousta žen se orientuje rovněž na vykládání karet, chodí za kartářkami a vykládají si osud například pomocí numerologie. Věří v sílu osudu a takový balíček tajemna jí tedy udělá radost. Inspirací může být například numerologický rozbor, díky kterému žena může pokračovat v sebepoznání. Zajímavostí je, že celkový fenomén tajemna dokonce nahradil předchozí zájem o zážitkové dárky jako například let balónem.
Vaše názory
Pro vložení komentáře se prosím přihlašte nebo zaregistrujte.