Malé děti, které před nástupem do školy navštěvovaly mateřskou školku s kvalitním programem, mají výrazně menší pravděpodobnost, že budou mít pozdějším věku problémy s chováním. Podle nedávných výzkumů se to týká především chlapců, dětí z národnostních menšin a rodin s nižšími příjmy. Pokud dítě nemá možnost chodit do školky, může se to velmi negativně odrazit na jeho osobnostním rozvoji, jak potvrzuje poslední studie zveřejněná v odborném časopise Child Development.
Výzkum vědců z několika amerických univerzit přitom potvrdil, jak důležité je pro vývoj dítěte včasné zapojení do kolektivu a adekvátní vzdělání. Odborníci dlouhodobě sledovali 350 dětí z rodin s nízkými příjmy. Zjistili, že ty z nich, které docházely do mateřské školky s kvalitním programem, jsou ve věku 7 až 11 let méně agresivní a nemají potíže s autoritami a dodržováním pravidel.
"Náš výzkum dokládá, jak je významné, aby se předškolním dětem ze sociálně slabších rodin dostalo včas patřičné výchovy a vzdělání," tvrdí vedoucí studie Elizabeth Votruba-Vrzalová, profesorka psychologie na univerzitě v Pittsburghu. "Mateřské školy mají dítěti napomáhat v chápání okolního světa, motivovat je k dalšímu poznávání a učení a učit ho žít ve společnosti ostatních. Každé dítě, které nemá možnost prožít zde dostatečně dlouhou dobu, má ve srovnání s vrstevníky zákonitě zhoršenou schopnost socializace a do školy nastupuje s handicapem," potvrzuje její slova Ing. Lucie Ramnebornová, propagátorka tohoto typu předškolních zařízení u nás.
Autor: Korzo
Vaše názory
Pro vložení komentáře se prosím přihlašte nebo zaregistrujte.