„Když jsme začínali s podnikáním, museli jsme sortiment vybírat jen z toho, co nabízeli jiní. Od roku 1996 jsme udělali obrovský krok dopředu a dnes si můžeme dovolit vyvíjet vlastní design, uplatňovat vlastní nápady. To je případ židličky Fábula. To je naše chlouba a doslova srdeční záležitost,“ svěřuje se s úspěchy české firmy Babypoint její ředitel Zdeněk Háse.
Není Čína jako Čína
Možná to bude pro mnohé lidi překvapení, ale i výrobky značky Babypoint jsou „made in China“. Zde je ale na místě důležité vysvětlení, protože mnoho lidí má výrobky s tímto označením spojeny s něčím podřadným. V Číně je dnes možné vyrobit vše a na všech úrovních kvality. Záleží na zadání a kontrole. My jsme začali vybírat partnera a našli jsme taiwanskou firmu, která pro nás mj. kontroluje kvalitu výroby. Protože jsme s činností této firmy maximálně spokojeni, létáme do Číny už pouze dvakrát do roka. Je však nutné počítat s tím, že naše nápady brzy doslova okopíruje nějaká jiná továrna. Tak to holt v Číně chodí. Možná tak narazíte na vzhledově téměř identickou židličku, jako je naše Fábula. Bude tam ale jeden zásadní háček – možná nebude na rozdíl od pravé Fábuly odpovídat evropské normě a určitě nebude mít závěrečný protokol od některého českého testovacího institutu. A to my samozřejmě máme.
Jak přišla na svět dětská židlička Fábula
Nejdůležitější je pohodlí a bezpečí, ale svou důležitost má podle nás i dětský vzhled výrobku. Židlička se musí líbit nejen rodičům, ale i samotným jejím nejmenším uživatelům. Proto jsme si na všem dali pěkně záležet, až se nakonec „narodila“ Fábula, na kterou jsme patřičně hrdi.
V první fázi jsme zvažovali nabídky sedmi výrobců, které by mohly splňovat naši představu o vzhledu a kvalitě židličky pro děti. Potom jsme nechali pracovat naše taiwanské partnery. Ti vytipovali tři nejlepší, pro které byl evropský atest samozřejmostí. Zbývalo už jen vybrat tu „nej“ a nechat zlínský Institut pro testování a certifikaci posoudit, zda si právě tato židlička zaslouží její závěrečný protokol z testování. Podařilo se.
Pak už se pracovalo na „vychytávkách“ a kosmetických úpravách. Naši grafici předali do výrobního závodu šest specifikací, které zkrášlily Fábulu do její finální podoby. Dětské motivy jsou od německého ilustrátora a každé dva roky je obměňujeme.
„Před“ - čínský vzor pro Fábulu:
Specifikace designu židličky Fábula:
„Po“ - Fábula v nejprodávanější zelené variantě:
Daří se nám
Obliba sortimentu značky Babypoint neustále roste. S tím je spojené i rozšiřování skladovacích prostor. Naší prioritou je mít nabízené zboží vždy skladem včetně náhradních dílů pro servis, takže každou objednávku nebo případnou reklamaci můžeme relativně rychle uspokojit a nemusíme čekat na dodávku z výroby, která by trvala několik měsíců. Musíme investovat, vymýšlet strategii, vědět, co naši zákazníci chtějí. A to naštěstí víme moc dobře, protože si zakládáme na zpětné vazbě od prodejců, kteří nám někdy dávají neocenitelné tipy.
O naše výrobky mají zájem i ve Finsku, Polsku, Rumunsku... Jsme kvalitní a relativně cenově dostupní, ač ne nejlevnější. To naší motivací není. Kvalita a její kontrola však ano.
Co všechno Babypoint umí
Čas ukázal, kudy vede cesta kvality a toho, co chceme a co nás baví. Vyvinuli jsme vlastní značku, kterou nesou nejen jídelní židličky pro děti, ale i kočárky, autosedačky a cestovní postýlky.
Pro náročnější zákazníky v ČR distribuujeme značku X-lander, která patří mezi prestižní značky na našem trhu. Odlehčené materiály, kožená madla, elegantní barvy... Na této úrovni nemáme co vylepšovat. Naší výzvou zůstává výbava pro běžnějšího spotřebitele, který si také zaslouží kvalitu a pěkný design. A tu mu Babypoint poskytuje.
Naše plány do budoucna jsou jasné. Dále vyvíjet vlastní nápady, jít naproti zákazníkovi, ladit detaily podle jeho představ. Naším snem je vyrábět i u nás v Čechách, ale Čína zatím zůstává cenově bezkonkurenční. S tím se zatím musíme všichni smířit. Kvalitu však zaručujeme.
Magdalena Holancová, www.babyweb.cz
Vaše názory
Pro vložení komentáře se prosím přihlašte nebo zaregistrujte.