Obliba biopotravin neustále stoupá. Stále více zákazníků častěji preferuje ve stravování produkty ekologického zemědělství. Nejoblíbenějšími biopotravinami v prodejnách Albert jsou čerstvá zelenina, mléčné výrobky, vejce a šunka.
Roste však zájem o těstoviny a luštěniny. V rámci Měsíce biopotravin a ekologického zemědělství, kterým je letošní září, nabízí Albert biopotraviny se sníženými cenami až o 20 procent.
Stále více zákazníků vyhledává v prodejnách Albert nabídku biopotravin. Ty jsou nyní cenově dostupnější pro větší množství spotřebitelů. „Prodej a zájem o sortiment biopotravin výrazně roste každý rok. V uplynulém roce to bylo dokonce v řadu desítek procent. Proto jsme se rozhodli vyjít vstříc tomuto trendu a zákazníkům a snížili jsme ceny produktů vlastní značky Albert Bio. Ty jsou nyní levnější až o 20 procent,“ říká Libor Kytýr, ředitel komunikace supermarketů a hypermarketů Albert.
Nabídka značky Albert Bio aktuálně zahrnuje téměř 80 různých položek. V nejbližší době se rozšíří o dalších více než 30 produktů. „Rozšířením nabídky a snížením cen chceme též přispět k rozmanitějšímu stravování české veřejnosti a zvýšit dostupnost tohoto stále oblíbenějšího sortimentu. Zároveň očekáváme, že zájem zákazníků o biopotraviny se bude nyní rapidně zvyšovat. To potvrzuje i růst počtu dotazů k biopotravinám na naší zákaznické infolince a v prodejnách,“ doplňuje Kytýr.
Jednoznačně vítězí zelenina a mléko
Zákazníci mají v aktuálních preferencích bio sortimentu poměrně jasno. „Nejoblíbenějšími položkami jsou jednoznačně čerstvá zelenina a ovoce, následuje mléko a vejce. V posledním období například výrazně roste zájem o luštěniny, těstoviny nebo uzeniny,“ dodává Kytýr.
Na úplném vrcholu pěti nejprodávanějších bio produktů v prodejnách Albert je mrkev, cherry rajčata, vejce, mléko (produkt mléko 3,6 %, 1 litr) a šunka. Hned poté však následují například frankfurtské párky, čokoládové chlebíčky a kokosky, mouka, čočka, pohanka a těstoviny. „Zákazníci postupně objevují celou šíři nabídky. Nejdříve zařadili čerstvou zeleninu a ovoce k okamžité spotřebě a nyní se obracejí i na produkty, které jsou určené k přípravě pokrmů,“ zmiňuje další zajímavost Libor Kytýr.
Mají výraznější chuť, říkají zákazníci
Značka Albert v nedávné době také učinila průzkum o biopotravinách mezi obyvateli České republiky. „Průzkum na naší infolince ukázal, že biopotraviny zařazuje do svého jídelníčku alespoň jednou týdně každý třetí z respondentů. Více než 10 % respondentů potom biopotraviny konzumuje dvakrát či dokonce třikrát týdně,“ informuje Kytýr.
A dodává: „Zákazníci u biopotravin oceňují především jejich výraznější chuť a to, že přispívají k vyvážené stravě. Proto je například častěji zařazují i do jídelníčku dětí. Oceňují také možnost se prostřednictvím naší bezplatné infolinky 800 402 402 informovat na vše co je v souvislosti s biopotravinami a vyváženou stravou zajímá.“ Právě málo informací o biopotravinách je dle průzkumu obecně jeden z hlavních důvodů toho, proč nejsou produkty ekologického zemědělství na talířích Čechů častěji.
Vaše názory
Pro vložení komentáře se prosím přihlašte nebo zaregistrujte.