Jak tuto situaci řešit? Více se dozvíte v poradně.
Z poradny na webu www.bankovnipoplatky.com
Nepovolený pohyb na BÚ
Dobrý den,
nevím, jestli je tohle dotaz přímo na vás, ale budu stručná. Právě jsem zjistila , že na mém BÚ chybí peníze ...koukám na výpis a vidím , že si nějaká společnost neoprávněně strhla 5x za sebou tu stejnou platbu + ještě 2x jinou ... platila jsem hru přes internetové bank. Hra stála 200,- a celkem si z mého účtu vzali 4500,- dá se proti tomu bránit? Banka poslala peníze bez mého povolení....
Předem děkuji za odpověď
Veronika Vykoupilová
Odpověď na dotaz:
Dobrý den paní Vykoupilová,
určitě všechny transakce, které jste učinila, reklamujte. Nevím, zda jste platila svou zakázku přes internetovou aplikaci, zde by si asi těžko poskytovatel služby strhnul, protože byste použila příkaz k úhradě. Spíše to vypadá, že jste použila k úhrad platební kartu a pak došlo ke stržení částky z Vašeho účtu.
Ve Vašem zájmu se dostavte na pobočku své banky a požádejte o to, že chcete sepsat reklamaci. Doma na PC si předem vyjeďte výpis z operací, které rozporujete a ty přiložte k reklamačnímu formuláři. Do formuláře reklamace napište určitě prohlášení, že jste tu a tu transakci neudělala. Je to důležité, neboˇ§ 18 zákona o platebním styku (zákon č. 124/2002 Sb.) o tom hovoří. Chrání právě uživatele internetu, že pokud jste nakupovala na nechráněných internetových stránkách. Banka je povinna se Vaší reklamací zabývat. Každá banka musí mít Reklamační řád. Pokud by Vás banka s touto reklamací vyhodila, obraťte se na Finančního arbitra ČR, resp. na jeho kancelář.
O. Schlossberger
Babinet.cz se stal mediálním partnerem 4. ročníku ankety „o nejabsurdnější bankovní poplatek“
Vaše názory
Pro vložení komentáře se prosím přihlašte nebo zaregistrujte.