Babinet.cz  /  Magazín  /  Život a vztahy  /  Bertíci podpoří dětské domovy a nově se zaměří na dětská práva

Bertíci podpoří dětské domovy a nově se zaměří na dětská práva

Redakce Babinet

Ve středu 26. listopadu začal charitativní projekt S Bertíkem za dětským úsměvem. Devátý ročník Bertíků bude probíhat v prodejnách Albert po celé České republice a rozšíří svou pomoc nově i v diskusi o dětských právech. Albert se stal partnerem Sdružení SOS dětských vesniček, které zahajuje kampaň na podporu práv dětí.

Základní myšlenky tohoto projektu jsou obsahem dokumentu Quality for Children. Získané peníze pomohou dětem v nelehké životní situaci získat vzdělání pro jejich vysněné povolání, absolvovat jazykové stáže, či podpoří jejich talent a osobní rozvoj. Projekt S Bertíkem za dětským úsměvem prostřednictvím Nadačního fondu manželů Livie a Václava Klausových podpoří také projekt Startovné do života.

Všichni zákazníci prodejen Albert mají již nyní možnost prostřednictvím žlutých žetonků Bertíků podpořit děti z dětských domovů ze svého nejbližšího okolí. Ty se v předchozím roce mohly radovat z rekordní částky přesahující 10 milionů korun. „V loňském roce se nám díky oblíbenosti Bertíků podařilo společně s našimi zákazníky překonat magickou desetimiliónovou hranici. Pevně věříme, že se k této částce letos přiblížíme a opět cíleně pomůžeme tam, kde je to potřeba,“ říká Petr Chadraba, manažer projektu Bertíci.

S Bertíky se může zapojit opravdu každý

O konečné částce letos opět rozhodnou výhradně zákazníci prodejen Albert. Za každý svůj nákup obdrží zdarma oblíbené žluté žetonky - Bertíky. „Poté již jen stačí, aby tyto žetonky hned za pokladnami vhodili do připraveného skleněného boxu. Albert pak Bertíky sečte a za každé dva věnuje dětem z dětských domovů jednu korunu,“ doplňuje Chadraba. Všichni tak mohou přispět na dobrou věc, aniž by vynakládali vlastní finanční prostředky.

Poté mohou pravidelně sledovat, jak částka narůstá. „Každá prodejna podpoří vybranou instituci z nejbližšího okolí. Zároveň se na informační tabuli zákazníci dozvědí, jakou částku se v dané prodejně podařilo již nashromáždit,“ říká Chadraba.

Žlutá barva v podobě žetonků Bertíků se tak po tradiční zelené stává druhou nejdůležitější barvou Vánoc. Této barvě se přisuzují pozitivní vlastnosti, jelikož povzbuzuje a působí aktivně. Symbolizuje směr vpřed a touhu po rozvoji. Stejný cíl má i samotný projekt. „Rádi bychom, aby právě finanční prostředky projektu Bertíci významně podpořily děti směrem do budoucna, jejich dalšího úspěšného rozvoje a života,“ zmiňuje hlavní cíl Chadraba.

Důležité je vykročit správným směrem

Na to navazuje i další aktivita celého projektu. I v letošním roce Albert v rámci sbírky spolupracuje s projektem Startovné do života Nadačního fondu manželů Livie a Václava Klausových. Peníze z Bertíků tak pomohou i mladým lidem, kteří opouštějí dětský domov, postavit se na vlastní nohy. „Eduard Vyhnálek z Plané byl jedním z 1030 dětí z dětských domovů, účastníků projektu Startovné do života, na který prodejny Albert přispívají. Při odchodu z dětského domova měl na svém účtu 10 500,- Kč. Koupil si ledničku do svého budoucího bytu a kolo, na kterém jezdí do práce,“ přibližuje předsedkyně správní rady tohoto Nadačního fondu paní Livie Klausová.

Charitativní projekt S Bertíkem za dětským úsměvem končí 31. prosince 2008. Následně si vybrané instituce z celé České republiky rozdělí příslušnou částku. Mezi nimi budou nejen dětské domovy, ale také domovy pro matku a dítě, ústavy sociální péče a domovy na půl cesty. Ředitelé těchto institucí se zavázali dar využít na podporu vzdělávání a dalšího osobního rozvoje svých svěřenců. Slavnostní předávání šeků bude probíhat v únoru a březnu 2009 v jednotlivých Krajích ČR.

Za osm let působení projekt S Bertíkem za dětským úsměvem podpořil stovky institucí po celé České republice částkou 46 milionů korun.

Albert/Hypernova tvoří jednu z největších maloobchodních sítí v České republice. Jejím základem je více než 243 supermarketů, 57 hypermarketů a 21 benzinových stanic. Přes 13 500 zaměstnanců prodejen Albert a Hypernova obslouží ročně přes 200 milionů zákazníků. Prodejny Hypernova a Albert nabízejí své služby ve všech krajích České republiky, řadí se tak mezi 10 největších zaměstnavatelů v zemi. Albert/Hypernova jsou maloobchodními značkami nadnárodní společnosti Royal Ahold se sídlem v nizozemském Amsterdamu.

Vaše názory

Pro vložení komentáře se prosím nebo zaregistrujte.

Další z magazínu

Náš tip
  • Procvičte nejen pravopisná cvičení, diktáty, ale i kvízy, časté chyby, doplňovačky a vše, co pomůže ve výuce Vám nebo dětem na webu pravopisne.cz